Скандалът „Дизелгейт“ изглежда никога няма да приключи. Той избухна през 2015 г., когато Volkswagen беше обвинен в измама със софтуер, предназначен да намали замърсяващите емисии от неговите дизелови двигатели по време на тестове. Сега той има ново продължение, което идва от Южна Корея.
Местният антитръстов орган наложи глоба от 42,3 милиарда вона (31,2 милиона евро) на четири германски производителя за това, че тайно са се съгласили да ограничат технологията за пречистване на емисиите в изгорелите газове на дизеловите си автомобили. Санкцията на Корейската комисия за справедлива търговия (KFTC) се отнася за Audi, Volkswagen, BMW и Mercedes-Benz.
Обвинението, отправено от KFTC към четирите германски компания, е, че всички те са „замесени в тайно споразумение, което намали конкуренцията и ограничи избора на потребителите“. Единствено Mercedes-Benz коментира официално наказанието, като цитира резултатите от подобно разследване, проведено от Европейската комисия.
„Mercedes-Benz сътрудничи напълно на KFTC и няма да трябва да плаща никакви глоби. Случаят се отнася до същия набор от факти, които са били предмет на производството на Европейската комисия и в които Mercedes-Benz не трябва да плаща нищо. Разследването никога не е засягало споразумения или обмен на информация относно цени, обеми или пазарни дялове", обявиха от производителя.
Припомняме, че през 2022 г. Mercedes-Benz и неговият корейски филиал бяха глобени с 20,2 милиарда вона (14,9 милиона евро) за подвеждаща реклама, свързана с газовите емисии на дизеловите автомобили.
Сред най-новите санкции, свързани и с дизеловите превозни средства, е тази, която Европейската комисия наложи на BMW и Volkswagen през 2021 г. Това беше глоба от 875 милиона евро за съглашателство за ограничаване на използването на разработена от тях технология за почистване на емисии. По това време Mercedes-Benz беше част Daimler и също участваше в картела, но не беше глобен, след като разкри съществуването му.