fallback

Емисиите на plug-in хибриди се оказаха три пъти по-високи

Резултатите са от изследване на университета в Грац за три модела на BMW, Peugeot и Renault

Ново проучване хвърли допълнителни съмнения върху реалната ефективност на plug-in хибридните превозни средства. Тестовете, направени от университета в Грац (Австрия) от името на Група за кампания за чист транспорт, транспорт и околна среда, разкриват голямо несъответствие между официалните стойности за емисии на Глобалната хармонизирана тестова процедура за леки автомобили (WLTP) и тяхната реална производителност, съобщава Autoexpress.

 

 

Три тестови автомобила – BMW 330-е XDrive, Peugeot 308 Plug-in Hybrid и Renault Megane E-Tech PHEV, бяха подложени на серия от три пробни маршрута по обществени пътища, предназначени да повторят типичните пътувания до работното място. Бордовото оборудване за измерване на емисии записва изгорелите газове, произведени от всеки.

Докато официалните лабораторни тестове WLTP показват емисии на CO2 в комбиниран цикъл между 27 гр/км и 37 гр/км за проверените автомобили, в реалния свят като цяло се регистрират емисии между 85 гр/км и 114 гр/км, след като всички автомобили започнаха маршрутите с напълно заредена батерия. Това е увеличение от около три пъти спрямо официално цитираните данни.

 

 

По маршрут, проектиран да възпроизвежда типично градско шофиране, plug-in хибридите се представиха по-добре, когато тръгваха с напълно заредена батерия, но общите емисии все още бяха между 1,2 и 1,3 пъти по-високи от числата на WLTP.

Когато същият този маршрут беше покрит с батерия в PHEV, която изобщо не беше предварително заредена, емисиите бяха между пет и седем пъти по-високи от WLTP.

 

 

Тестовете също повдигнаха въпроси относно цитирания само електрически пробег, които PHEV могат да осигурят, като BMW 330e осигурява 26 процента по-малко от официалния си пробег, а Peugeot 308 е с 47 процента по-малко от своя WLTP обхват.

Renault Megane E-Tech PHEV, който сега е заменен от новия изцяло електрическия Renault Megane E-Tech, надвиши своя официален електрически пробег по WLTP, макар и минимално.

 

 

Полученият доклад от Transport & Environment препоръчва PHEV да не се разглеждат като превозни средства с нулеви емисии в градските райони и настоява регулаторите в цяла Европа да основават данъчното облагане на тези автомобили, включително данъка върху служебните, на действителните емисии, а не на официалните тестове, които могат значително да подценят резултата от реалния свят.

 

 

fallback
  • #31
    Патурко ( преди 1 година )
    Не разбрахте ли че най-голямата измама са ел. и хибридните автомобили!?! Тръмп не случайно извади САЩ от зелената сделка, понеже разбра като бизнесмен, че всичко е заради едни милиарди, които да бъдат гушнати лесно от едни псевдо-зелени НПО-та! Интересното е какви полемики и безсмислени спорове се водят от мъничките хорица тъдява от които нищо, ама нищо не зависи!
  • #30
    анонимен ( преди 1 година )
    Мойта е хибрид, бензин с масло.
  • #29
    TSLA ( преди 1 година )
    Видеокасетофоните със DVD дискове и VHS касетки в едно. В един момент всички се споглеждат и си казват: Абе, защо се занимаваме с глyпости?!
  • #28
    анонимен ( преди 1 година )
    Българина не прави разлика между зареждаем и незареждаме хибрид Хонда зареждаеми хибеиди НЯМАТ
  • #27
    Факт ( преди 1 година )
    Срига с тая нафта бе никой не прави хибрид с тапата нафта хибридите са по цикъла на адкинсън който е двг на бензин има на Форд хибриди с биоетанол.Няма наннафта хибриди
  • #26
    анонимен ( преди 1 година )
    От плъг ин хибридите има смисъл, ако карате почти само градско и има къде да го зареждате на нощна тарифа или имате фотоволтаици. Във всички останали случаи не е добре за джоба и е по-добре един пълен хибрид, който не го зареждате от контакта. Батерията при плъгин хибрида е доста по-голяма и тежка, което качва разхода, когато тя се разреди. При пълния хибрид го нямате този проблем. Колата е доста по-лека и икономична, ако трябва да карате много км. При 600 км разлика няма да има накрая в разхода
  • #25
    анонимен ( преди 1 година )
    Много зависи от хибрида. Европейските и главно немските хибриди са с много фалшиви данни, които в реалността не отговарят по никакъв начин на заявеното в брошурата за разхода на гориво. То при тях не само при хибридите е така, а при всички коли. При хибридите е най-осезаемо, защото там са тотално бездарни и просто не могат да ги правят. Ако човек иска да си купи истински хибрид си взема Тойота, Хонда или корейски. Всичко друго е голям компромис и набутвация.
  • #24
    анонимен ( преди 1 година )
    #17 те са си икономични, *** лъжат за емисиите сериозно. Това си е като дизел гейт, само дето няма да ги погнат сега да не чупят "еко" трендовете.
  • #23
    Пълни глупости в ста ( преди 1 година )
    Имам Tucson PHEV от година. В топло време (пролет, лято, есен) в EV режим батерията ми изкарва 80км градско/околовръстно шофиране.Зимата не може да изкара повече от 50км. За това я зареждам през ден, така че да карам в чист EV режим максимално дълго.
  • #22
    Al ( преди 1 година )
    Ндааа, зелена електрическа лъжа!!!
fallback
Последни