fallback

Емисиите на plug-in хибриди се оказаха три пъти по-високи

Резултатите са от изследване на университета в Грац за три модела на BMW, Peugeot и Renault

Ново проучване хвърли допълнителни съмнения върху реалната ефективност на plug-in хибридните превозни средства. Тестовете, направени от университета в Грац (Австрия) от името на Група за кампания за чист транспорт, транспорт и околна среда, разкриват голямо несъответствие между официалните стойности за емисии на Глобалната хармонизирана тестова процедура за леки автомобили (WLTP) и тяхната реална производителност, съобщава Autoexpress.

 

 

Три тестови автомобила – BMW 330-е XDrive, Peugeot 308 Plug-in Hybrid и Renault Megane E-Tech PHEV, бяха подложени на серия от три пробни маршрута по обществени пътища, предназначени да повторят типичните пътувания до работното място. Бордовото оборудване за измерване на емисии записва изгорелите газове, произведени от всеки.

Докато официалните лабораторни тестове WLTP показват емисии на CO2 в комбиниран цикъл между 27 гр/км и 37 гр/км за проверените автомобили, в реалния свят като цяло се регистрират емисии между 85 гр/км и 114 гр/км, след като всички автомобили започнаха маршрутите с напълно заредена батерия. Това е увеличение от около три пъти спрямо официално цитираните данни.

 

 

По маршрут, проектиран да възпроизвежда типично градско шофиране, plug-in хибридите се представиха по-добре, когато тръгваха с напълно заредена батерия, но общите емисии все още бяха между 1,2 и 1,3 пъти по-високи от числата на WLTP.

Когато същият този маршрут беше покрит с батерия в PHEV, която изобщо не беше предварително заредена, емисиите бяха между пет и седем пъти по-високи от WLTP.

 

 

Тестовете също повдигнаха въпроси относно цитирания само електрически пробег, които PHEV могат да осигурят, като BMW 330e осигурява 26 процента по-малко от официалния си пробег, а Peugeot 308 е с 47 процента по-малко от своя WLTP обхват.

Renault Megane E-Tech PHEV, който сега е заменен от новия изцяло електрическия Renault Megane E-Tech, надвиши своя официален електрически пробег по WLTP, макар и минимално.

 

 

Полученият доклад от Transport & Environment препоръчва PHEV да не се разглеждат като превозни средства с нулеви емисии в градските райони и настоява регулаторите в цяла Европа да основават данъчното облагане на тези автомобили, включително данъка върху служебните, на действителните емисии, а не на официалните тестове, които могат значително да подценят резултата от реалния свят.

 

 

fallback
  • #21
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    А... и да не забравяме, различните батерии ползвват различно количество литий - в тесла варира между 5-8 до 50-60 кг...
  • #20
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    И до 14: за 1 тон литий ти трябват освен всичко друго и 500 000 ГАЛОНА!!! вода! А никела, е най-въглеродно интензивния минен добив - медта от която имаш 3 пъти повече отколкото в нормален автомобил е на второ място след никела. А утилизацията и рециклирането на същите батерии е двойно по енергоемко от изкопаването. А като смяташ пробег и СО2 забравяш, че електричеството, което зареждаш също не е чисто в развита европа средното е 300 грама СО2 на всеки кВч.
  • #19
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 9: Шменти, Авто Мотор анд Спорт - сравнителен тест на на 2 модела (ще ти ги кръстя на червен и сив щото са им такива снимките) Сив: обявени 17.7, тестови 25.8 кВч. Червен: обявен 18.2, тестови 27.4 кВч... да кажа, че не съм го видял с очите си ли?! Или, че швабето лъжат и то за едната поне тяхна ел-талига (с повечето) :) Твоите 16 си ги пробутвайте в клуба по електричарство :) ама може да обясниш пак как е без пари при 27 кВч и 70-90 цента клиловата :D
  • #18
    ДВГ 4 life ( преди 1 година )
    Това не е изненада
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    Това че са над обявеното не означава, че не са по-икономични от същия модел само с двг. 100мг СО са около 4/100нафта
  • #16
    До 14 ( преди 1 година )
    И за да не си губиш времето - за добива на металите за една батерия на модел 3 се изкоповат 230 000кг земна маса! Само за батерията, за една батерия! Та може да си прав за 12.2 тона въглероден отпечатък за ПРОИЗВОДСТВОТО на колата, включително батерията, но за добива, си доста далеч от тия 12.2 тона!
  • #15
    До 14 ( преди 1 година )
    Освен тези 8 кг, металите в останалите 492кг от батерията как са добити?При енергиен микс от над 40% от фусилни горива и уран, колко става въглеродния отпечатък на модел 3 за 100 000км? Нещата май отидоха на 150 000км изравняване на въглероден отпечатък при електрички и ДВГ .... къде точно е екологията?!? И да вметна, рециклирането на един ДВГ е много по лесно и енергийно ефективно от рециклирането на една батерия! къде викаш е екологията?Или си на принципа - не виждам саждите, начи ги няма?!
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    А с един тон литий батерии за колко електромобила могат да се направят? За да не си губиш времето да търсиш, за един електромобил са нужни 8 кг. Въглеродния отпечатък за производството на целия модел 3 включително батерията е 12,2 тона. Автомобилите от статията ще ги отделят за стотина хиляди километра.
  • #13
    до carpe_diem ( преди 1 година )
    С тази разлика, че за добиването на въглища, никел, литии и прочие се използват тежки машини, които харчат толкова дизел!!! А за да стане рудата на батерия, е необходимо толкова ток и нафта, че това което харчат рафинериите за добива на нефт е като нощна лампа!!!А наеш ли колко вода е нужна за добива на тон литии?!Над 2 мил. литра!С какво се осигурява тази вода? С помпи или дъжд чакат?!? Знаеш ли в каква степен добива на литии директно замърсява въздоха и водата?!Айде почети малко преди да пишеш
  • #12
    FenIX до 10 ( преди 1 година )
    Е то да не би на колите с ДВГ някой да добавя СО2 от добива на петрол, транспорта до рафинериите, преработката и следващия транспорт до бензиностанциите. Иначе аз карам PHEV и предпочитам да е на по евтиния ток обаче в студа колата си пуска ДВГ за да затопля купето дори при пълна батерия!? Отделно като свърши батерията и трябва да заредиш се оказва че 1лв/kW на зарядните станции е същата цена като да сипя бензин без обаче да чакам 2 часа. Това някои др неща карат хората да не карат на ток
fallback
Последни