fallback

Емисиите на plug-in хибриди се оказаха три пъти по-високи

Резултатите са от изследване на университета в Грац за три модела на BMW, Peugeot и Renault

Ново проучване хвърли допълнителни съмнения върху реалната ефективност на plug-in хибридните превозни средства. Тестовете, направени от университета в Грац (Австрия) от името на Група за кампания за чист транспорт, транспорт и околна среда, разкриват голямо несъответствие между официалните стойности за емисии на Глобалната хармонизирана тестова процедура за леки автомобили (WLTP) и тяхната реална производителност, съобщава Autoexpress.

 

 

Три тестови автомобила – BMW 330-е XDrive, Peugeot 308 Plug-in Hybrid и Renault Megane E-Tech PHEV, бяха подложени на серия от три пробни маршрута по обществени пътища, предназначени да повторят типичните пътувания до работното място. Бордовото оборудване за измерване на емисии записва изгорелите газове, произведени от всеки.

Докато официалните лабораторни тестове WLTP показват емисии на CO2 в комбиниран цикъл между 27 гр/км и 37 гр/км за проверените автомобили, в реалния свят като цяло се регистрират емисии между 85 гр/км и 114 гр/км, след като всички автомобили започнаха маршрутите с напълно заредена батерия. Това е увеличение от около три пъти спрямо официално цитираните данни.

 

 

По маршрут, проектиран да възпроизвежда типично градско шофиране, plug-in хибридите се представиха по-добре, когато тръгваха с напълно заредена батерия, но общите емисии все още бяха между 1,2 и 1,3 пъти по-високи от числата на WLTP.

Когато същият този маршрут беше покрит с батерия в PHEV, която изобщо не беше предварително заредена, емисиите бяха между пет и седем пъти по-високи от WLTP.

 

 

Тестовете също повдигнаха въпроси относно цитирания само електрически пробег, които PHEV могат да осигурят, като BMW 330e осигурява 26 процента по-малко от официалния си пробег, а Peugeot 308 е с 47 процента по-малко от своя WLTP обхват.

Renault Megane E-Tech PHEV, който сега е заменен от новия изцяло електрическия Renault Megane E-Tech, надвиши своя официален електрически пробег по WLTP, макар и минимално.

 

 

Полученият доклад от Transport & Environment препоръчва PHEV да не се разглеждат като превозни средства с нулеви емисии в градските райони и настоява регулаторите в цяла Европа да основават данъчното облагане на тези автомобили, включително данъка върху служебните, на действителните емисии, а не на официалните тестове, които могат значително да подценят резултата от реалния свят.

 

 

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    БМВ 330е 400 коня само не замърсява, ама хич дайте им субсидии на тези зелени германци видни еколози, е можеше и по-зле да е ако бяха обещали направо да чисти планетата от CO2.
  • #10
    Шменти капели ( преди 1 година )
    А осъзнаваш ли, че "емисии между 85 гр/км и 114 гр/км след като всички автомобили започнаха маршрутите с напълно заредена батерия." са измерени от ауспуха, но към тях не са добавени и емисиите от енергийния микс с който са заредени тези батерии, а са приети за нула?
  • #9
    Ш'Менти тинти к ( преди 1 година )
    А бе шменти капели, има достатъчно тестове и достатъчно цифри за всеки който ги потърси, но ти продължаваш да лъжеш и да си вярваш, че някой ще ти повярва. От клипа "София до Слънчев бряг с електромобил" разхода при 130 км/ч когато електромобилите харчат най-много е 16,2kWh/100км в реален тест по българските пътища. При този разход, и около 450g (gCO
  • #8
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Да бе. Да! Знаем, че трябва да минем на BEV, полит коректната пропаганда ни е ясна! Е една такава "маа" по 30 кВч на 100 при WLTP 15... ама кво са 100% горник между приятЕле?! Важното е да си еко-терорист - па междуушиет ти може да си е празно!
  • #7
    Селянина с колело ( преди 1 година )
    САЩ си ядът калтармите с тия коли на батерии. Следващата ми кола ще бъде хибрид или само на ел.мотори.
  • #6
    carpe_diem ( преди 1 година )
    #4, с тая разлика, че рафинериите харчат горе-долу толкова ток само за да произведат бензина или дизела, с който се кара ДВГ-то... Така че и на въглища да е, електричките са много по-екологични, защото при ДВГ имаш емисии абсолютно навсякъде, а при ЕМ при производството на батерията и донякъде при производство на ток (само че там с всеки ден нещата стават все по-екологични).
  • #5
    АМ ( преди 1 година )
    Същата работа, като старт-стоп системите. На теория и в лаборатория по-нисък разход и емисии, а на практика никакъв смисъл от тях. Само удължават агонията и неизбежната смърт на ДВГ.
  • #4
    Мда ( преди 1 година )
    При настоящия енергиен микс в Европа, и емисиите от електорокарите са лъжа, но всички си мълччат по въроса и щедро се дават субсидии и облекчения, за таратайки с "нулеви" емисии на ток от въглища!
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Само корумпиран политик може да е изненадан, определено се сещам за две немски марки които очевадно са учавствали в писането на тези правила.
  • #2
    ХРЗЗ ( преди 1 година )
    А стига, бе! Тия се шегуват. Сега остава да проверят и да установят, че Дядо Коледа не съществува.
fallback
Последни