IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайски SUV за първи път е лидер на британския пазар

Кросоувърът MG HS изпревари по продажби модели на VW и Nissan

Компактният и по-евтин китайски кросоувър MG HS успя да изтласка дългогодишните конкуренти от Volkswagen и Nissan на автомобилния пазар във Великобритания и според резултатите от януари 2023 г. е на първо място в класацията по продажби.

 

MG-HS2

 

Според последните данни на Асоциацията на производителите и търговците на автомобили (SMMT) през януари са продадени 3481 бройки MG HS. Следват VW T-Roc (3256 регистрации), Nissan Qashqai (3121), Kia Niro (2625) и Vauxhall Corsa (2425), като ZS SUV на MG завърши на осмо място с 2260.

Общо през януари дилърите са продали на Острова 131 994 нови коли, което е ръст от 14,7% за последните 6 месеца. Това е най-доброто начало на годината след 149 279 единици преди пандемията от Covid през януари 2020 г.

 

January-2023-best-sellers_cars

 

Марката MG (Morris Garages) съществува от 1924 г., като през 1927-а на пазара излиза най-известният автомобил - двуместният роудстър MG Midget, чийто външен вид вдъхновява дизайнерите и до днес.

Компанията е преживяла няколко възхода и падения през изминалия век. Нова страница в историята започва през 2005 г., когато китайската Nanjing Automobile Group купува марката. По-късно става част от SAIC Motor, а сега концернът контролира изцяло марката MG.

 

MG-HS5

 

Вдъхновен от концептуалния автомобил X-Motion, кросоувърът MG HS се задвижва от 1,5-литров турбо двигател със 169 к.с. и се продава във Великобритания на цена от 23 495 паунда (26 385,88 евро).

Plug-in превозните средства продължават да растат, но внедряването на зарядни точки не успява да поддържа темпото, предизвиквайки доверието на потребителите. Последните прогнози предвиждат ръст на пазара с 11,1% през 2023 г., за да достигнат 1,79 милиона единици, въпреки затруднената икономика и трудностите с веригите за доставки.

 

SMMT-Car-regs-summary-graphic-Jan-23

 

Електрифицираните превозни средства значително допринасят за увеличението, тъй като производителите продължават да предлагат все по-голям избор на пазара. Хибридните електрически превозни средства (HEV) представляват 14,4% от новите регистрации на автомобили, увеличавайки обемите с 40,6%.

Междувременно регистрациите на електрически превозни средства с батерии (BEV) са нараснали с 19,8% до 17 294 единици, или 13,1% от новите регистрации – малко под средното регистрирано за 2022 г. Хибридните превозни средства с електрическа батерия (PHEV) отбелязват ръст от 0,7%, въпреки че делът им падна до 6,9% от новите коли.

 

 

0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    GB ( преди 1 година )
    Какъв китайски автомобил може да бъде MG? Няма значение кой държи акциите. Колкото Land Rover са индийски, а Волво - китайски, толкова и MG са китайски. Това е легенда и винаги ще си остане британска.
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Имах възможност да покарам едно EHS (хибридната версия - 260 к.с.) за 1200 км. при служебно пътуване до Германия, останах приятно изненадан. Управляемостта и комфорта са по-добри от SUV-ове с два пъти по-висока цена, таблото е изцяло кожа, в червено изглеждаше страхотно. Нещо което не ми хареса бе мултимедията - бавно превключваше между функциите, явно толкова си може. Все пак за цената си е страхотен избор, сериозно се замислих за подмяна на автопарка.
  • #7
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Не съм изненадан. Политиците вкараха всички производители в "китайския" сегмент - двг 1.5л 3 или 4 цилиндъра и таблет на таблото. Това което беше майсторлъка да направиш шаси за спортна кола, да се управлява добре, да му направиш окачването или шаси за офроудър... вече го няма. Спортни и офроуд са лоши думи
  • #6
    8 rate up comment 4 rate down comment
    oIo ( преди 1 година )
    Точно на мен няма нужда да ми се обяснява за китайското "двигателостроене". В момента имам 2 "големи" и 2 детски китайски мотора, така че вероятността следващата ми кола от магазина да е китайска е много голяма. Все пак съм циция, а те са едни от малкото, които предлагат фабричен пропан - другите са Дачия и Рено Каптюр/Клио. Все ще изкарат 5-6 години да ги е..а, пък и струват по 30-40к лева, колкото е обезценяването на някоя Тойота или ФВ за същите тези 5-6 години и начална цена 80-90хил. лв.
  • #5
    7 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Островитяните дали въобще знаят, че това MG, не е британско, а китайско!Нищо, ще го разберат по трудния начин!
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 2 ( преди 1 година )
    Как Кашкай втора употреба на 2 години ще почва от 24К като нов е от 26 500 или има много малка обезценка или най-вероятно лъжеш
  • #3
    15 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Това е само началото на края и повярвай ми го казвам с огромно неудоволствие, но това са фактите. Първите които ще си купуват китайски автомобили ще ги купят заради по-ниската цена с занижени критерии за качество и възможности с мисълта "за толкова пари толкова", но ще останат приятно изненадани, че китайските автомобили предлагат както повече възможности, така и по-добро качество от европейските аналози в сегмента, които на всичко отгоре им се предлагат и на по-високи цени.
  • #2
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    При цена от 23К не е чудно. Сегашният Nissan Qashqai втора употреба на 2 години започва от 24К. А и хората са наясно че няма да карат ДВГ още дълго (най-много 10 г.), и защо да дават една торба с пари за кола тогава.
  • #1
    15 rate up comment 1 rate down comment
    oIo ( преди 1 година )
    Ама китаеца ги е бил на ДВГ тепиха ли?! Не на електрическия?! Майкоууу, тия май ще сгазят бая автопроизводители по-бързо, отколкото всички очакваме.