IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайците показаха електромобил, чиято батерия сe сменя за минути

В родината си кросоувърът на SAIC струва малко над 50 000 лева

Китайската марка Rising Auto, известна на вътрешния пазар като Feifan, която е част от автомобилния гигант SAIC, представи електрическия кросоувър R7 със сменяема батерия. Според CarNewsChina, премахването на батерията и замяната с нова отнема само 2,5 минути.


SAIC R7


От Rising Auto R7 досега са произведени само четири екземпляра. Кросоувърът има опростена каросерия с покрит покрив, осигуряващ аеродинамичен коефициент на съпротивление от 0,238, и врати с прибиращи се дръжки и прозорци без рамки. На размери R7 е близо до Hyundai Palisade.

Новият модел се задвижва от електрически агрегат с един или два двигателя по избор. В първия случай задвижването е задно, а във втория - пълно. Версия със задвижване на всички колела развива до 544 к.с. и 700 Нм въртящ момент, ускорява от място до 100 км/ч за 3,8 секунди и изминава около 600 км с едно зареждане.


SAIC R7


Батериите за R7 се произвеждат от United Auto Battery System (UABS) - съвместно предприятие между SAIC и CATL. Зареждат се от битовата мрежа, но основната им характеристика е възможността за ултра бърза подмяна само за 2,5 минути.

Електрическият кросоувър разполага и с 43-инчов панел в купето, който комбинира три екрана и се захранва от процесор Qualcomm Snapdragon 8155. Системата се управлява с гласови команди и разпознава лица. Оборудването включва лидар Luminar с обхват 500 метра, 4D радари, камери и други сензори, отговарящи за системата за автономно шофиране от второ ниво. Данните от тях се обработват от компютър на два чипа Nvidia Orin. Цените на R7 започва от 195 900 юана (малко над 52 000 лева), но в този случай собственикът само наема батерияна. Еднократната покупка на електрически автомобил с батерия ще струва най-малко 279 900 юана (74 800 лева).
  
  
Още снимки на кросоувъра - вижте в галерията:

0 от 500
  • #21
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "Кросоувърът има опростена каросерия с покрит покрив..." Сериозно?
  • #20
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Следващия път преди да си съчиниш поредния пасквил, просто изгледай в youtube клипа " от софия до слънчев бряг с електромобил" вижда се в колко часа тръгва от софия и в колко пристига в бургас. Човекът наистина е спирал два пъти, но по пет минути за цигара и кафе БЕЗ да зарежда. Тръгва в 16:05 от София от цариградско и влиза в Бургас в 19:15 часа. Три часа, а не пет шест седем часа. Ти за колко часа стигаш до морето?
  • #19
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 16 до сега колкото пъти съм настигал Теслъ по магистралата винаги са се движили с около 90-100 км/ч,до слънчака ще стигнеш ако не спираш след 5 часа,по-добре хвани влак.Със 130 ще спираш поне два пъти да зареждаш по мин 30 мин.и не ти мърдат пак едни 6-7 часа.
  • #18
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 8,света се променя и САЩ вече няма да са лидери,сателитите и тоже,ако неси го разбрал е време да го разбереш и новата промяна води до това всеки да се определя самостоятелно,а не под нечии диктат и фалшива закрила.Бъди в карак с новостите.новото е да контактуваме с всички с които ни е изгодно,независимо дали са руснаци,китайци пеливанци,марсианци и т.н.А,не да дойде откраварското посолство и да ит кажат с кой ще правиш алъш вериш и ской не.
  • #17
    12 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не ми дреме нито за ЕС нито за изброените страни,а и ехубаво че ще загинат като автомобилни държави,защото до сега само плюскаха като пиявици и смучеха кръвчицата на такива като нас.Света се промени и ще бъде многополярен не еднополярен както до сега.Всеки има право на достойно съществуване,а ен само "златния "милиард.
  • #16
    4 rate up comment 10 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Кога го предвиждаш този сценарий? След като изобретиш машината на времето ли? Защото в момента ако оставиш автомобила да се зарежда на бърза зарядна станция и тичаш бегом до тоалетната и пикаеш по най-бързия начин, тичайки и на връщане, електромобила ще е заредил повече от 100 км пробег, който на практика няма да ти е необходим за да стигнеш, защото със 130 км в час по магистралата, тесла модел 3 стига от софия до слънчев бряг без нужда от зареждане или спиране.
  • #15
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    споко ще бъде като в миналите векове страноприемници през 100 км преспиваш на сутринта си зареден и така следващите 100 км до следващата страноприемница от софия до морето три дни на връщане три дни и тя отпуската свършила в пътуване
  • #14
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Не е важно колко струва една нова батерия, а колко е животът на новите батерии. Например новите 4680 клетки на Тесла издържат над 10 000 зареждания до 80% което е приблизително за пробег 300-350 км в зависимост от пътните условия. Хайде смятай? Или и ти си от онези които не слизаш от волана и няма да ти стигнат 3 милиона километра? Не мислиш ли че автомобилът ще се разпадне преди да се скапе батерията?
  • #13
    4 rate up comment 3 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 1 година )
    не е важно за колко минути се сменя батерията, а колко струва една нова батерия...да ви помогна...150 долара за 1 квт...монтажа оттделно...хайде смятайте...
  • #12
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 10 ( преди 1 година )
    И какъв точно е проблемът с дебелината на кабелите? Не си се сетил за още по-големия проблем - батерията е с течно охлаждане и се свързва към охладителния контур. Маркучите са по-големия проблем от кабелите. И въпреки това две-три минути са стандартното време за смяна на батерия. При тесла даже демонстрираха, че за време на пълненето на резервоар на голям автомобил с гориво, сменят две батерии, но се отказаха от идеята, защото тази смяна струва скъпо на клиента.