IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-произвежданата кола във Франция е... японска!

Toyota е сглобила над 160 000 бройки от Yaris Cross във френския си завод

Мнозина вероятно си мислят, че най-произвежданата кола във Франция е на френска марка, но това се оказва грешка. На първо място в списъка с автомобили „Made in France” за 2022 г. е Toyota Yaris Cross със 161 508 бройки, сглобени във френския завод на японската марка.


Toyota Yaris Cross


Четвъртото поколение Yaris е автомобил, на който японският производител разчита в голяма степен и той играе основна роля в производството на френска територия. То се случва в завода Onnaing-Valenciennes, където е на първо място сред всички модели на Toyota Motor Manufacturing France (TMMF).

През миналата година от конвейерите на TMMF са слезли общо 255 000 превозни средства, като това е само със 7000 по-малко от абсолютния рекорд, поставен през 2007 г. (262 000 автомобила). За тази година Toyota си е поставила за цел да произведе 280 000 превозни средства в предприятието, в което работят 5000 служители.

Toyota Yaris Cross се произвежда в завода от юли 2021 г. и е в топ 5 на най-продаваните градски SUV-модели във Франция. Като цяло именно Yaris е най-важният модел за марката, поне на френска територия, като доказателство за това е фактът, че той 7 пъти за 10 години е на първо място в класацията на най-произвежданите автомобили във Франция за дадена година.

Малкият кросоувър заема значителна стратегическа част от предлагането на Toyota във Франция, като представлява две трети от общото производство на Toyota в страната. Японската марка също така се гордее с факта, че 95% от произведените бройки от модела са хибридни.


0 от 500
  • #7
    7 rate up comment 1 rate down comment
    До 6 ( преди 1 година )
    Точно като втората генерация Приус е. Това, че надграждат и подобряват е повече от ясно, но двигателя е от Приус 2 подобрен, но е същия. Архитектурата на хибридната система е същата и батерията май е подобна, както и трансмисията. Доказана система, която работи безотказно и прави безпроблемно над 1 млн.км. Пълно е с таксита на такива км.
  • #6
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 5 ( преди 1 година )
    Не е като втория Приус а като 4тия, защото от тогава все подобряват системата и тази сега е 4та генерация, май ще пускат скоро и 5тата
  • #5
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Реално погледнато цената не е толкова висока. Системата на хибрида на Ярис е почти същата, като на второто поколение Приус. Доказала се е във времето, много надеждна, много здрава, абсолютно никакви грижи, все още се движат много от модела по света с оригинални батерии и ДВГ и хибридни системи, което значи, че си вземате кола, която е 100% сигурна. Отделно, че дават и 10 г. гаранция без доплащане. На жената преди 4 г. взех Ярис хибрид. Тогава не предлагаха крос, но съм изключително доволен.
  • #4
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Те ( преди 1 година )
    В САЩ са дебели и им трябват големи автомобили, в ЕС ядем *** и сме елегантни, 1.5 им стига.
  • #3
    8 rate up comment 5 rate down comment
    До 1 ( преди 1 година )
    В САЩ туй, в САЩ онуй, ама цената на горивото там е друга, все пак не случайно подпалват войни из нефтените райони.
  • #2
    35 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ярис Кроса е супер колица, обаче цената му е доста висока. Наистина много висока цена има, но пък щом толкова много произвеждат от модела, значи добре се продава. Из Европата често го забелязвам и наистина му се кефя, както и благородно завиждам на собствениците за тази кола. Какво му трябва повече на човек от това да има автомобил за града хибрид, който да му харчи малко, да може с него да отиде през уикенда на ски или в планината без притеснения, да е здрав, надежден и с 10 г. гаранция.Супер е
  • #1
    10 rate up comment 37 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Toyota продава на големите си бо-кл-уци в ЕС. В САЩ никой не би си купил такава бракма. $25 000 за базова версия с предно, $40 000 за версията 4х4. Просто е абсурдно и то при тия ниски заплати в ЕС. В САЩ за $39 000 си вземаш 4Runner 4.0V6. Истински джип. Голям просторен, удобен, проходим и здрав. А като тая черупка с 1.5 двигателче.