Никой в автомобилната индустрия не може да стъпи на малкия пръст на Tesla, когато става дума за реална надценка на продаваните коли, показват данни на Reuters за третото тримесечие на 2022 година. Американският производител на електромобили извлича най-голяма чиста печалба от всеки пласиран автомобил. Тя е близо четири и половина пъти по-висока от тази на следващия в класацията - General Motors. И обратно - някои от най-амбициозните китайски конкуренти на Илон Мъск продават колите си с колосална нетна загуба, само и само да спечелят пазарен дял.
Илон Мъск очевидно може да си позволи големите отстъпки, които въведе в началото на тази година. Повечето му конкуренти, които побързаха да влязат в ценовата война, обаче не могат, ако се съди по данните на Reuters
Всяка продадена кола от Tesla през периода юли-септември 2022 е донесла на компанията средно по 9574 долара чиста печалба. Анализаторите отдават това както на понижените производствени разходи, така и на драстично завишените в последните две години цени. За сравнение в последната четвърт на 2020 година Tesla е печелела едва по 1495 долара на автомобил - над шест пъти по-малко. Тогава компанията на Мъск дори не е била в Топ 3 по този показател. Огромните надценки от есента на 2022 обясняват и защо Мъск можа да си позволи драстично да понижи цените в началото на новата година. Данните на Reuters не обхващат всички глобални производители, а само някои основни играчи плюс китайските им конкуренти.
Кой колко печели от продадена кола (ГАЛЕРИЯ):
Още един китайски производител на електромобили, който сега стъпва и на европейския пазар с активната подкрепа на правителството в Пекин. И при него разходите за експанзия са огромни и водят до солидна нетна загуба от всеки продаден автомобил.