IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кой колко печели от всяка продадена кола?

Tesla е абсолютният шампион по надценки, а Ford губи по 762 долара на автомобил

Никой в автомобилната индустрия не може да стъпи на малкия пръст на Tesla, когато става дума за реална надценка на продаваните коли, показват данни на Reuters за третото тримесечие на 2022 година. Американският производител на електромобили извлича най-голяма чиста печалба от всеки пласиран автомобил. Тя е близо четири и половина пъти по-висока от тази на следващия в класацията - General Motors. И обратно - някои от най-амбициозните китайски конкуренти на Илон Мъск продават колите си с колосална нетна загуба, само и само да спечелят пазарен дял.
    
     
Илон Мъск
Илон Мъск очевидно може да си позволи големите отстъпки, които въведе в началото на тази година. Повечето му конкуренти, които побързаха да влязат в ценовата война, обаче не могат, ако се съди по данните на Reuters
   
    
Всяка продадена кола от Tesla през периода юли-септември 2022 е донесла на компанията средно по 9574 долара чиста печалба. Анализаторите отдават това както на понижените производствени разходи, така и на драстично завишените в последните две години цени. За сравнение в последната четвърт на 2020 година Tesla е печелела едва по 1495 долара на автомобил - над шест пъти по-малко. Тогава компанията на Мъск дори не е била в Топ 3 по този показател. Огромните надценки от есента на 2022 обясняват и защо Мъск можа да си позволи драстично да понижи цените в началото на новата година. Данните на Reuters не обхващат всички глобални производители, а само някои основни играчи плюс китайските им конкуренти.
   
    
Кой колко печели от продадена кола (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #9
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 7: Без промяна. На пазара има недостиг на автомобили - всички продават колкото могат да произведат. Някои предпочитат да натоварят клиентите си с надценка, други - не. А ти как мислиш ще се отразят намаленията от 20 000 на печалбата на Тесла, които преди увеличенията правеха по 10 000 печалба на продадена бройка?
  • #8
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Това се постига главно от пестене на материали и работна ръка и от там проблеми с качеството, също и подвеждаща реклама за Тесла за 30к долара, къде е тази кола? Сега щяло да има за 25к долара Модел 2, хаха ще я видим тази работа.
  • #7
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До 5 ( преди 1 година )
    А как мислиш че ще се отразят на продажбите и на конглокенцията намаленията от до 20 000 на автомобил от страна на Тесла? А как ли ще се отразят на продажбите на автомобили с ДВГ? Тесла на напълно пазарни принципи постигна тези резултати - търсенето беше повече от предлагането и вдигна цените докато организира производството, а сега сваля цените, защото производствения капацитет започна да задминава търсенето, а брат ми е марш се увеличи заради икономия от мащаба.
  • #6
    2 rate up comment 3 rate down comment
    до 3 ( преди 1 година )
    Ленчее, ти си, нали!
  • #5
    4 rate up comment 10 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 4: Пазарна икономика, какво да правиш. Но най-забавни са форумните умници дето си мислят че пирамидалния модел на Тесламъск е "устойчив" и ще продължи така до края на света.
  • #4
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Шарани и тарикати! ( преди 1 година )
    Всъщност това е класация за най-големите балъци, дали една чанта пари за продукт с качества, който не струва толкова, като себестойност и печалба и за най-големия тарикат накарал ги да вярват, че са хванали Господ за шлифера, докато всъщност стискат малкия Мъск!
  • #3
    16 rate up comment 8 rate down comment
    до 2 ( преди 1 година )
    тиквено ***, нищо не е усвоено. обещана им е субсидия, ако започнат производство и постигнат определени производствени обеми. Тия лъжи си ги пази за главния тиквун
  • #2
    14 rate up comment 20 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тази класация е грешна! Най-много от елктромобили спечели Кирчо Парапета - срещу добра комисионна подписа договор от наше име със световно неизвестна косовска компания за някакъв завод, който никога няма да функционира!! Но парите са усвоени!!
  • #1
    11 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ето това обяснява защо изхвърлиха Акио Тойода като мръсно коте от поста му и го "повишиха" до длъжност от която не може да взима решения за бъдещето на компанията. Този образ само преди няколко години обясняваше как от електромобили никога няма да може да се печели и затова няма да ги произвеждат, а ще оставят останалите да проправят пътя, а toyota да се настани на вече разработен и узрял пазар, като през това време продава автомобили с ДВГ и хибриди с огромни печалби.