IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новото BMW i7: тестваме най-луксозния баварец в историята

Четири десетилетия Седма серия вървеше по петите на S-класата в най-високия сегмент. Но това е вече минало

Още през 60-те години, с появата на емблематичната Neue Klasse, малката дотогава компания BMW стана голям играч в света на премиум автомобилите. И достоен конкурент на Mercedes, когото даже победи по продажби през 2022 година.
   
   

  
   
Но все още има един сегмент, в който BMW неизменно отстъпва на големия си конкурент - този на луксозните лимузини, в последните 40 години доминиран еднолично от Mercedes S-Class. Или поне така беше досега.
   
    
BMW i7 и 7 Series - тест драйв
    
    
Седма серия винаги е била автомобилът, с който баварците показват пълната си мощ. Показват най-новите си технически постижения, които по-скромните модели ще получат след години. А новото й седмо поколение, с кодово име G70, е дори нещо повече. Това е най-голямата Седма серия досега. Освен това е и най-скъпата, най-високотехнологичната и с най-голям избор на задвижване. Дори и в милиардерския сегмент на Rolls-Royce и Bentley няма някои от екстрите, които се предлагат тук.
   
    
BMW i7 и 7 Series - тест драйв
    
    
Само едно нещо прекъсва притока от възторжени прилагателни, и това е външният вид. В един идеален свят най-желаното BMW щеше да получи малко по-елегантен, по-изчистен дизайн. И, също така, в един идеален свят нямаше да си загубя гласа преди най-важния ни тест от доста месеци назам. Очевидно, че светът ни не е идеален. Но тази кола, напук на малко песимистичния ни увод, в много отношения се доближава до идеала.
   
    
BMW i7 и 7 Series - тест драйв
    
     
Дори и този човъркащ очите външен вид всъщност е добре пресметнат ход. В миналото Седма серия винаги е била елегантна, дискретна и някак приглушена - създадена така, че да не привлича внимание. На нас поне винаги ни е харесвал този подход.
 

BMW i7 xDrive60

544 к. с. максимална мощност

745 Нм максимален въртящ момент

4.7 секунди 0-100 км/ч

590-625 км пробег с едно зареждане

 
Но истината е, че хората, които са способни и склонни да платят над четвърт милион за представителна лимузина, не искат да останат незабелязани. Те искат именно представителност. В това отношение този дизайн, дело на Йозеф Кабан и Домагой Дукец, работи чудесно. Може и да не внушава естетическо възхищение, но внушава респект. Може би дори повече от актуалната S-Class. А и не забравяйте, че двата най-големи пазара за този автомобил са Китай и Съединените щати, където критериите за привлекателност са по-различни от европейските.
  
   
BMW i7 и 7 Series - тест драйв
  
   
Впрочем тази промяна във философията съвсем не се изчерпва само с външния вид. Тя продължава и вътре.

Eдната основна причина BMW да изостава в този сегмент беше, че баварците все не можеха да изневерят на себе си и се опитваха да направят "седмицата" така, че да се кара колкото може по-добре. А основната идея в света на директорските лимузини, естествено, е малко по-различна - да те возят колкото може по-добре.
    
   
BMW i7 и 7 Series - тест драйв
   
    
Това седмо поколение променя изцяло нещата. Най-големият телевизор, монтиран някога серийно в автомобил, е само част от революцията, която представлява новата Седма серия по отношение на комфорта вътре.
  
   
BMW i7 и 7 Series - тест драйв
  
    
Все пак нека започнем от него. Наречен BMW Theater Screen, той има диагонал над 31 инча и рецолюция 8К, в съчетание с аудиосистема от Bowers&Wilkins с 18 говорителя. Вградената Аmazon Fire TV ви дава достъп до най-новото видеосъдържание на гиганта. Функциите му, както и безборй други неща, се управляват от двата сензорни екрана, вградени във вратите.
   

BMW i7 и 7 Series - тест драйв    
От двата сензорни екрана във вратите могат да се управляват на практика всички интериорни функции - от телевизията и позицията на щорите до масажа
     
    
Само масажните комбинации са няколко дузини. Подгряването и вентилирането на седалките е нещо подразбиращо се, но тук има подгряване дори на подлакътниците. Интериорът може да е кожа мерино, екологичен синтетичен материал или комбинация от кожа и кашмир. Във върховата версия задните седалки са фантастично удобни кресла с меки възглавнички за главата, а дясното може да се превърне дори в легло. Електрическите щори на страничните и задното стъкло при нужда напълно ще ви откъснат от суровия свят навън.
   
   
BMW i7 и 7 Series - тест драйв
Панорамният покрив може да бъде и с вградени светлинни ефекти
     
    
Отпред получавате същия двоен екран за приборите и мултимедията, като в електрическото iX. Навигацията е с вградена добавена реалност - активни стрелки ви показват къде точно да карате. През цялото табло минава така нареченият Interaction Bar, който крие в себе си отворите на климатика.
   
  
BMW i7 и 7 Series - тест драйв
Една от любопитните новости е т. нар. Interaction bar (лилавата лента), който минава през цялото табло и предните врати, и си променя цвета според ситуацията
      
    
Но функцията му далеч не е само естетическа - примерно може да ви предупреди с червена светлина, ако има риск да ударите нещо с вратата. Последното е почти изключено за върховата версия, защото при нея четирите врати са с електромотори като при Rolls-Royce и се отварят автоматично, само с натискане на бутон. И съответно спират, преди да стане беля. За целта са нужни цели 24 ултразвукови сензора.
   
   
BMW i7 и 7 Series - тест драйв
   
      
Дори базовият дизел получава четиризонов климатроник с филтър за наночастици. Панорамният покрив също е стандартно оборудване. Във високите версии има добавени светлинни ефекти.
  
   
BMW i7 и 7 Series - тест драйв
    
     
Все пак с всичко казано до момента не си мислете, че тази кола вече не е приятна за каране. Напротив: новата седма серия е запазила всички качества на досегашната, която беше без колебание най-динамичната лимузина на пазара. Но е добавила и доста нови.

Адаптивното пневматично окачване вече е серийно оборудване. То се контролира индивидуално за всяко колело и може да балансира автомобила, дори когато товарът е съвсем неравномерно разпределен. В спортен режим колата се снижава с 10 милиметра. А новата "седмИца" е способна на спорт - и още как.
   
   
BMW i7 и 7 Series - тест драйв
Дизеловият мек хибрид с 6 цилиндъра и 300 конски сили мощност е добра комбинация от динамика и икономия
    
    
Ако живеете в Съединените щати или на някоя друга държава, свободна от екология, можете да имате тази кола с V8, с двойно турбо, с междинен охладител и какво ли не още. В Европа изборът на ДВГ се свежда до един мек хибрид с 6-цилиндров дизел, който е много разумен избор като баланс между динамика и икономия. Има също два плъг-ин хибрида с бензинов двигател и батерия. И накрая идва новото i7.
   
    
BMW i7 и 7 Series - тест драйв
xDrive 60 дори не е върховата версия на i7 - скоро ще се появи и М70
    
     
Защото тази Седма серия е не само последната, която ще има двигател с вътрешно горене, но и първата, която може да няма. Именно това е i7 - първата електрическа лимузина на BMW, и дългоочакваният баварски конкурент на Tesla Model S. Ако се абстрахираме от стократно по-богатото оборудване, разбира се.
   
    
BMW i7 и 7 Series - тест драйв
   
   
Стандартната версия - i7 xDrive 60 - има задвижване на четирите колела, 544 конски сили мощност и ускорение от 0 до 100 км/м за по-малко от 5 секунди. Максималната скорост е 240 километра в час. Но ако не се напъвате да я постигнете, тази кола ще мине между 590 и 625 километра с едно зареждане на батерията, която е с използваем капацитет почти 102 киловатчаса. Самото зареждане може да става до 195 киловата, което значи, че за 10 минути ще добавите 170 километра пробег.
  
   
BMW i7 и 7 Series - тест драйв
   
     
Новата седма серия се кара толкова леко, че докато сте зад волана, напълно забравяте гигантските й размери. И факта, че тази кола вече е по-дълга от повечето ванове на пазара. Нужно е френско селце с безбожно тесни улици, за да ви върне в реалността.

Ето едно сравнение, за да разберете за какво говорим. Първата "седмица" от 70-те години, Е 23, беше дълга малко над 4.80 метра. Днешната е 5.39 - с над половин метър по-дълга. Освен това е станала по-висока и по-широка отпреди. Но въпреки това е удивително маневрена - особено ако си я поръчате с предлаганите като опция завиващи задни колела.
 
  
BMW i7 и 7 Series - тест драйв
  
   
Списъкът с електронните асистенти е безкраен. Има система за автоматичен видеозапис на пътната обстановка, която при инцидент на пътя може да даде доказателства за невинността ви. Системата работи и против кражби, като предупреждава, ако някой доближи съмнително колата, и после може да включи вътрешната камера и да заснеме крадеца, изпращайки данните в реално време.

Компютърът може да паркира автомобила съвсем сам. Освен това може да запамети движенията ви в продължение на 200 метра, и после автоматично и безопасно да върне колата по абсолютно същото трасе.
   
  
BMW i7 и 7 Series - тест драйв
   
    
За управление на функциите имате бутони на волана, кристалния кръгъл контролер на iDrive системата, а също и доста усъвършенствани вече гласови команди.
  
   
BMW i7 и 7 Series - тест драйв
   
    
Естествено, всичко това си има цена. Новата Серия 7 е най-скъпата в историята. Даже базовият дизел с 300 коня започва от над 217,000 лева. За електрическото i7 ще ви трябват 262 750 лева - с 62 хилядарки повече, отколкото за базовия ЕQS, електрическия флагман на Mercedes. Да не говорим за допълнителните екстри. Само двуцветното боядисване струва колкото добре оборудвана Dacia Sandero. Телевизорът на задната седалка е почти 10 хиляди. И така нататък.
  
   
BMW i7 и 7 Series - тест драйв
   
    
Но Седма серия е от онези шепа автомобили, при които шокиращата цена не е недостатък. Тя всъщност е предимство. Никой не си купува такава кола, защото е разумна инвестиция. Купува си я, за да покаже, че животът се е отнесъл добре с него.
 
   
Още снимки от теста на BMW i7 и 7 Series вижте в ГАЛЕРИЯТА:

 

0 от 500
  • #15
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Радев ( преди 1 година )
    С удоволствие чета мненията на разбирачите от форума. Те са най-компетентните и най-знаещите по автомобилните въпроси. Освен това са и много богати - повечето са сменили поне по 10 лимузини от луксозния клас и са пределно наясно с всички детайли и нови технологии от върха на автомобилостроенето. С право критикуват новото БМВ, след като се возят на Ролс Ройс Гоуст или Бентли Флайнг Спър и от тази висока камбанария е нормално да имат претенции към седм
  • #14
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    За съжаление Мерцедес вече доста години са във властта на счетоводителите и предпочитат да влагат възможния минимум в колите си. Новата S класа e по-зле от старата, без да коментираме скандалните сервизни акции. На този фон седма серия е наистина напредничава, и с електрическо задвижване от вече ново поколение. Екстериорният дизайн не ми харесва и на мен - претруфен и безформен, особено отпред. Но пък и аз не съм потенциален клиент за тая кола
  • #13
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Преди години, когато извадиха концепта си мислех, че се бъзикат нещо и мяма как да излезе тази кола в този трагичен вариант. Знаем, че в концептуалните модели се заиграват с много неща и после ди оправят и доизкусуряват. В случая обаче имаме съвсем друго нещо, а то е, че реалният модел влязъл в производство е по-грозен от концепта. Обикновено е обратно, но не и в този случай. Жалко! Много жалко, че ще се вижда още една грозна кола по пътищата.
  • #12
    4 rate up comment 4 rate down comment
    до #11 ( преди 1 година )
    На грозното вече така ли му викат че е напредничаво? Ако е така, значи можем да кажем, че е наистина много напредничав дизайна. Ама наистина много. А кой, какво ще си вземе след 20 г няма как да знаеш, освен ако не гледаш на боб или не си врачка от централна гара. Даже и тогава няма как да си сигурен. А бай ти Гошо трябва много да се е напил с ракия в кръчмата за да го вземе това нищо след 20 г. Сутрин като го види и бързо ще изтрезнява. Ето нещо положително, което може да направи това возило.
  • #11
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Охоооо, този баварец моментално да го пращат в музея на най-грозните коли в САЩ и да го наредят до Мултипла и Санг Йонг. Ще им бъде достоен конк0рент. Ето по този начин се създават ЛЕГЕНди и цял свят ще те помни...
  • #10
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Впечатляващ ( преди 1 година )
    Уникален напредничав дизайн! А бай Гоше от наше село ще изчака като стане на 20+ години и 750 000 км. за да го вземе 7-*** ръка.
  • #9
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Подобна дизайнерска немощ не съм виждал скоро в друг модел на която и да е друга автомобилна компания. Пълна трагедия.
  • #8
    8 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако искат и извънземни технологии да са вкарали вътре е все тая при условие, че отвън този шлеп изглежда мега зле. Отиваш на бизнес среща и всички те гледат с насмешка заради недоразумението с което са те докарали или още пп-зле си дошъл сам. Отиваш ня парти и хората очакват от колата да слезе клоуна, който ще ги забавлява. От такава смешна кола е естествено клоун да излезе все пак. Върви им обяснявай после на хората какви играчки и екстри има вътре, колко са яки и модерни.
  • #7
    15 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Потресен съм от външния вид, а оправданието, че се продавала по-добре в китай или сащ и заради това изглежда толкова зле е смешно.
  • #6
    11 rate up comment 6 rate down comment
    q ( преди 1 година )
    Колата си е страхотна. Естествено може винаги по-добре да се направи нещо.А за чичо Гоше кварталният разбирач - такава кола е смешна. Особено сравнена с някоя избушена 7-*** серия или ЕС-класа на 20+ години, на 150 (650)хиляди километри , неразличима от нова и само за ценители.