fallback

Шефът на Renault с нова атака срещу Евро 7

Като президент на ACEA Лука де Мео настоява за промени в екостандартите

Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA) продължава усилията си за договаряне на по-добри екологични разпоредби за двигателите с вътрешно горене до пълното екологизиране на автомобилите и лекотоварните превозни средства в Европа, започващо през 2035 г.

Миналото лято властите на ЕС взеха принципно решение да забранят продажбата на нови пътнически автомобили и лекотоварни автомобили, задвижвани с изкопаеми горива до 2035 г. Все още не е ясно дали има бъдеще за водородните двигатели с вътрешно горене и следователно на традиционните двигатели с вътрешно горене е даден краен срок, докато все още няма яснота за последния период от живота им. От началото на 2021 г. Европейската комисия работи активно по екологичните стандарти Евро 7, като за леките и лекотоварните автомобили те трябва да влязат в сила през юли 2025 г., за камионите и автобусите - през юли 2027 г.

Първият вариант на Eвро 7 шокира производителите на автомобили, след което бяха направени корекции в проектодокумента. Неговият нов вариант беше представен през ноември 2022 г., като се очаква, че той ще е последен, въпреки че все още не е придобил силата на закон. Преговорите между ЕС и производителите продължават, а окончателното решение ще бъде взето през 2024 г.

Настоящата версия на Евро 7 засяга не само автомобили с двигатели с вътрешно горене, но и електрически превозни средства - по-специално се предлага да се установи степен на износване на спирачките и гумите. За електромобилите се предвижда и степен на износване на батерията - след 8 години или 160 000 км пробег нейният реален капацитет трябва да бъде не по-малко от 70%.

Асоциацията на автомобилните производители в Европа (ACEA) продължава упорито да се противопоставя на стандартите Евро 7, както и на цялата екологични доктрини на ЕС. Организацията вече има нов президент – главният изпълнителен директор на Renault Group Лука де Мео замени колегата си от BMW Group – Оливер Ципзе, който заемаше поста в продължение на 2 години.

Сайтът на ACEA публикува отворено писмо на Лука де Мео до властите на ЕС, в което са концентрирани основните опасения на автомобилните производители. Шефът на Renault повтаря всички основни точки, очертани миналата есен от ръководителя на Stellantis - Карлос Таварес, който между другото беше президент на ACEA преди Ципзе. През декември Stellantis се оттегли от ACEA, тъй като смята, че лобистките дейности на тази асоциация са неефективни. За това и концернът ще гони своите интереси самостоятелно.

Лука де Мео, за разлика от Таварес, не предлага директно отмяна на Eвро 7, но обръща внимание на факта, че въвеждането на тези норми ще има пагубен ефект върху европейската автомобилна индустрия. Адаптирането на двигателите към Евро-7 ще изисква огромни ресурси, които би било много по-целесъобразно да се насочат към разработването на нови електрически превозни средства.

Стандартът Евро 7 ще доведат до значително увеличение на цената на новите автомобили с ДВГ и много граждани на ЕС просто не могат да си позволят да ги купят, като в същото време електромобилите все още са много скъпи, а темповете на развитие на инфраструктурата е твърде бавен. Всяка седмица в Европа се появяват 2000 нови обществени зарядни станции, докато за постигане на целите, поставени от ЕС, техният брой трябва да бъде 14 000.

„Фокусирането върху електрическите превозни средства като основно решение на екологичните проблеми в областта на транспорта е лошо решение, особено като се има предвид, че Европа е силно зависима от външни ресурси - само 5% от суровините за производството на батерии идват от самата Европа. Модерните високопроизводителни хибриди биха могли да бъдат добра алтернатива на електрическите превозни средства, запазвайки и развивайки съществуващите инженерни компетенции на европейските производители на автомобили“, се казва в писмото на ACEA до властите в ЕС.

Лука де Мео обещава да бъде по-агресивен в лобирането като президент на ACEA от своите предшественици, особено след като той, като ръководител на Renault Group, е силно заинтересован от това. Както е известно, френската компания няма да премине напълно към електрически автомобили през следващите години, като ще продължи да развива и други задвижващи системи.

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    И докато тези се занимават с лобиране за отмяна на ограниченията им да произвеждат автомобили с ДВГ, вместо да произвеждат други автомобили които се търсят от клиентите, ще се окаже че са изпаднали в ситуацията на кодак, които до последно влагаха сили и средства за производство на ленти за фотоапарати, защото вярваха че цифровите фотоапарати никога няма да изместят лентата от пазара. А съвсем скоро и самите фотоапарати ще бъдат изместени, което изглеждаше лудост само преди 10-20 години.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    "Европа е силно зависима от външни ресурси - само 5% от суровините за производството на батерии идват от самата Европа." А по този въпрос какво правят? Например в момента Илон Мъск преговаря с вторият най-голям производител на никел в света - Индонезия за собствен добив на никел и преработката му в страната, като индонезийците му извиват ръцете и искат да направи и завод за електромобили или поне за батерии в Индонезия срещу дългосрочна концесия. Вече има дългосрочни договори навсякъде по света.
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    "като в същото време електромобилите все още са много скъпи, а темповете на развитие на инфраструктурата е твърде бавен."И какво правят по въпроса, освен оправдаване и мрънкане? При китайците електромобилите ВЕЧЕ са по-евтини от автомобилите с ДВГ
  • #6
    До долния ( преди 1 година )
    Не им се подмазва. Страхува се от тях и ги признава за единствените реални конкyренти. Ако европейските и особено японските автомобилни производители имаха поне три мозъчни гънки, които да ползват по предназначение, щяха да мислят същото. Какви са проблемите им и как са ги решили или смятат да ги решат? Прочети в статията? Китайците вече са решили ВСИЧКИТЕ тези проблеми ОЩЕ ДНЕС. Самият ти го признаваш - произвеждат 80% от батериите в света и държат 80% от ресурсите за тяхното производство.
  • #5
    Leberknoedl ( преди 1 година )
    До 1: Как няма да се подмазва Мъски на китайците - спрат ли му доставките на батерии и телата е отишла в небитието..
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Мале колко е зле Европа за миналата година има само 17 пъти повече продажби от руския пазар на средно много по-висока цена но кога ли "антижендърските" *** ги е интересувала истината дай да има обиди и подигравки, че да проличи големия акъл
  • #3
    До 2 ( преди 1 година )
    За миналата година далеч най-ударената от излизането от Русия - Рено груп има цели 6% спад в продажбите и то ест продажби на бюджетни модели каквито са Лада, Хюндай-Киа пък които са следващите които имаха най-много продажби в педерацията почти не усетиха нищо
  • #2
    До 2 ( преди 1 година )
    Що за злобни в червата подобия на хора сте путинофилския вид? Кой ти брои Русия за нещо вече е извън топ 15 с пазар по-малък от Испания по стойност пък по всяка вероятност и с Нидерландия или Швеция не маже да се мери а рашистчето решило да сравнява Русия със страните където човешкия живот струва нещо
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Мрън мрън, та мрън. Неслучайно тесла казва че не се притеснява като конглокенция от европейските или японските производители, а от китайските. Но е по-важно защо мисли така - причината била, че те действали много по-умно и упорито. И този европейски умник го доказва. Изброява в проблемите и съответните оправдания, а китайците вместо оправдания ВЕЧЕ са намерили решения на ВСИЧКИТЕ тези проблеми и ДЕЙСТВАТ, а не мрънкат. Скоро ще предложат тези решения и в европа и с тези мрънкачи е свършено!
fallback
Последни