IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda представи новия си флагман – CX-90

Това е и най-мощният сериен модел в историята на марката

Японският производител Mazda представи флагманския си кросоувър CX-90, насочен основно към пазара в Северна Америка. Автомобилът е изграден на платформа със задно предаване и напречно разположен двигател, като ще се предлага с избор от две задвижващи системи. А салонът му е така проектиран, че да може да бъде с 6, 7 или 8 места.


Mazda CX-90


На външен вид Mazda CX-90 почти изцяло повтаря показания през миналата година CX-60. А причината е, че двата модела са за различни пазари, така че е трудно да стане объркване. Най-лесния начин за разпознаване на големия кросоувър е в задната част – там надвесът е увеличен, вратата е по-голяма и е добавена лайсна с надпис Mazda. Броните на CX-90 също да различни.

Размерите все още не са оповестени, но CX-90 е по-голям от своя предшественик CX-9, който е дълъг 5,1 метра. Благодарение на преминаването към премиум-платформата Large Architecture, флагманът на Mazda предлага и увеличено междуосие. Боядисаните ръбове на арките на колелата и вратите са опция, като американците ще могат да поръчат по-практична конфигурация с черна пластмаса около периметъра на тялото.


Mazda CX-90


Интериорът на CX-90 напълно копира този на CX-60. Не само архитектурата е същата – това се отнася още за вътрешната част на вратите, за дизайна на централния тунел, за интерфейса и дори за шевовете на седалките. Виртуалното табло е част от базоваото оборудване, като диагоналът на широкоекранния сензорен екран на медийната система варира в зависимост от конфигурацията (10,25 или 12,3 инча).

По-консервативните потребители със сигурност ще одобрят решението на дизайнерите на Mazda да оставят цял набор от традиционни ключове, като настройките могат да се променят не само от сензорния екран, но и с помощта на шайба. Дори дизайнът на цифровия приборен панел е в класически стил.


Mazda CX-90


Иновации в дизайна на салона са в задната част. Ако „европейската“ CX-60 е само петместна, то CX-90 се предлага в три варианта – с 6, 7 или 9 места. Във версията с формула 2 + 2 + 2 има пълноценни седалки за възрастни с подглавници и широк подлакътник с държачи за чаши. В случая местата на втория и третия ред са само с механични настройки, а като опции се предлаган отопление, вентилация, отделна климатична зона и множество USB-C конектори.

Изборът на материали подсказва за намеренията на Mazda да предлага премиум-модели. Топ-версията на кросоувъра има перфорирана кожа Nappa, естествен алуминий и фурнир, както и сложни вложки, изработени от тъкан, изтъкана по специална японска техника. Опциите в оборудването включват аудиосистема Bose с 12 високоговорителя, панорамен покрив, проекционен дисплей, камери за съраунд изглед и 21-цолови алуминиеви джанти.


Mazda CX-90


Базовата Mazda CX-90 се задвижва от 3,3-литров e-Skyactiv G двигател с 6 цилиндъра и турбо, който развива 345 к.с. и 500 Нм. Така това е най-мощният сериен модел във вековната история на марката. В агрегата е включен 48-волтов стартер-генератор, който подпомага старт-стоп системата.

Мощността се предава чрез 8-степенна автоматична трансмисия с мокър съединител вместо преобразувател на въртящия момент. Всички CX-90 са оборудвани със система за задвижване на всички колела, а от Mazda обещават, че 6-цилиндровият CX-90 ще бъде по-икономичен от CX-9, което означава, че комбинираният разход няма да надвишава 10,2 л/100 км


Mazda CX-90


Алтернативата е версията PHEV. Зареждаемият хибрид разполага с двумоторна задвижваща система, състояща се от 4-цилиндров атмосферен двигател с обем 2,5 литра, електромотор, вграден в 8-степенна автоматична трансмисия и тягова батерия с капацитет 17,8 кВт/ч. Пиковата мощност е 327 к.с. и 500 Нм. Само на ток тази версия, която също е със задвижване на четирите колела, изминава до 48 км.

Mazda CX-90 е лишена от модерни технологии като въздушно окачване или адаптивни амортисьори. Единственият „трик“ на кросоувъра е системата KPC (Kinematic Posture Control), която забавя вътрешното задно колело, за да намали накланянето при тесни завои. Окачването е с двойни напречни носачи отпред и многозвенно отзад.


Още снимки на най-големия и най-мощен модел на Mazda - вижте в галерията:


Що се отнася до електронните асистенти, контролът на лентата, разпознаването на пътните знаци и наблюдението на мъртвите зони, асистентът за разпознаване на пешеходни пътеки/велосипедисти и адаптивният круиз-контрол са част от стандартното оборудване.

Продажбите на Mazda CX-90 се очаква да стартират до края на пролетта, като в САЩ ще се предлагат кросоувъри, сглобени в Япония. Цените не са обявени, но се очаква те да бъдат между 40 000 и 60 000 долара.


0 от 500