IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi разкри какво ще бъде новото A8

Следващото поколение ще дебютира през 2024 г. като готов за производство Grandsphere

Mercedes-Benz обнови S-класата и й даде електрически аналог, като представи EQS като „специално електрическо превозно средство“. BMW предприе подобен ход със 7-Series, въпреки i7 споделя платформата с версиите с ICE.


Audi Grandsphere


Третият от голяма германска тройка – Audi, все още не разполага с пълноразмерен електрически седан, но това ще се промени през 2024 г. с представянето на следващото поколение A8. За разлика от двата си големи конкурента, компанията от Инголщат възнамерява да продава следващия си флагман само като електромобил.

Той ще излезе през 2024 г., кат до голяма степен ще повтаря концептуарния модел Grandsphere. Елегантната концепция, представена през септември 2021 г., е един от четирите проекта Sphere, разработени от Audi с цел показване на бъдещата електрическа гама. Както е известно, компанията смята да произвежда само електромобили от 2026 г., а до 2033 г. да прекрати продажбите на модели с ICE до 2033 г.


Audi Grandsphere


В интервю за британското издание Autocar, главният дизайнер на Audi – Марк Лихте, заяви, че Grandsphere е „много близо“ това до това как ще изглежда A8. Той уточни, че бъдещият седан няма да бъде копие на концепцията, но ще получи много от нейните елементи. По информация на изданието, флагманът ще се казва A8 E-Tron и ще се базира на архитектурата Premium Platform Electric (PPE), разработена съвместно с Porsche.

Концепцията e не само по-дълга от сегашното поколение на A8 във версията с дълга база, но и задминава конкурента от Maybach, предлаган в Китай. Дължината на Grandsphere е 5,35 метра, а разстоянието между двете оси – 3,19 метра.


Audi Grandsphere


Техническите спецификации на серийния модел все още не са разкрити, но знаем, че Grandsphere има задвижване на четирите колела, осигурявано от два електромотора. Audi обяви комбинирана мощност от 710 к.с. и 960 Нм, които са достатъчни за ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди.

Батерията с капацитет 120 кВт/ч осигурява пробег от 750 км, като поддържа зареждане с 270 кВт/ч, като само 10 минути стига за добавяне на 300 км. Концептуалният модел се нуждае от малко повече от 20 минути, за да зареди батерията от 5 до 80%.


Още снимки на концептуалния модел - вижте в галерията:


0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 6 ( преди 1 година )
    Това е скъпа АМГ версия с 660 коня то може и 400 000 да стигне сигурно но все пак го сравняваш с това от колко е почвал базовия дизел през 2012г
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+очаквана доставка Цена вкл. ДДС343 585,00 лв.и казваш че няма такова животно
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Въпросът не е колко ще струва, а колко ще тежи. Мерцедес и БМВ счупиха кантара с техните - 2,6 тона на седан 4х4, при положение, че версиите им с ДВГ тежат 2 тона. Ще успеят ли да настигат Тесла технологично, за да свалят до 2,2 тона? Теглото е порочен кръг - ниската ефективност на задвижващата система изисква по-голяма батерия. Колата става тежка и ефективността и пада, което изисква още по-голяма батерия.
  • #4
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До 2 ( преди 1 година )
    Много плоска лъжа. Мерцедес EQS е от 222 хил лв което разбира се е скъпо както се очаква но не е чак от 300 нагоре
  • #3
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да му мислят сервизите.
  • #2
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Всичко е много хубаво, но мога да си представя каква цена ще има. EQS го гледам с цени от 300 000лв. нагоре. Предполагам че и това Ауди ще е там някъде. Като се сетя че през 2012г. S350 CDI стартираше с цена от 125000лв. и сравним с цените днес, направо е плашещо какво ни очаква за в бъдеще.
  • #1
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Сега ще дойде гостът и ще обясни колко е кисело това audi и ще попита дали няма да си го купя защото е електрическо или ще продължа да си карам дизела. Ами няма да си го купя по същата причина поради която няма да си купя и Тесла. Тя е абсолютно същата, заради която не карам и бензиново audi a8. И то не е кисело и не узряло, а е прекалено скъпо. Сега обаче гостът ще обясни как може да си купи четири такива аудита и осем тесли, ама няма да го направи защото са електрически.