Mercedes-Benz обнови S-класата и й даде електрически аналог, като представи EQS като „специално електрическо превозно средство“. BMW предприе подобен ход със 7-Series, въпреки i7 споделя платформата с версиите с ICE.
Третият от голяма германска тройка – Audi, все още не разполага с пълноразмерен електрически седан, но това ще се промени през 2024 г. с представянето на следващото поколение A8. За разлика от двата си големи конкурента, компанията от Инголщат възнамерява да продава следващия си флагман само като електромобил.
Той ще излезе през 2024 г., кат до голяма степен ще повтаря концептуарния модел Grandsphere. Елегантната концепция, представена през септември 2021 г., е един от четирите проекта Sphere, разработени от Audi с цел показване на бъдещата електрическа гама. Както е известно, компанията смята да произвежда само електромобили от 2026 г., а до 2033 г. да прекрати продажбите на модели с ICE до 2033 г.
В интервю за британското издание Autocar, главният дизайнер на Audi – Марк Лихте, заяви, че Grandsphere е „много близо“ това до това как ще изглежда A8. Той уточни, че бъдещият седан няма да бъде копие на концепцията, но ще получи много от нейните елементи. По информация на изданието, флагманът ще се казва A8 E-Tron и ще се базира на архитектурата Premium Platform Electric (PPE), разработена съвместно с Porsche.
Концепцията e не само по-дълга от сегашното поколение на A8 във версията с дълга база, но и задминава конкурента от Maybach, предлаган в Китай. Дължината на Grandsphere е 5,35 метра, а разстоянието между двете оси – 3,19 метра.
Техническите спецификации на серийния модел все още не са разкрити, но знаем, че Grandsphere има задвижване на четирите колела, осигурявано от два електромотора. Audi обяви комбинирана мощност от 710 к.с. и 960 Нм, които са достатъчни за ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди.
Батерията с капацитет 120 кВт/ч осигурява пробег от 750 км, като поддържа зареждане с 270 кВт/ч, като само 10 минути стига за добавяне на 300 км. Концептуалният модел се нуждае от малко повече от 20 минути, за да зареди батерията от 5 до 80%.
Още снимки на концептуалния модел - вижте в галерията: