IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi представи крос-купе, което става пикап

Пътниците се свързват с контролите в автомобила чрез очила с добавена реалност

Audi представи последния от поредицата концептуалния модел Activesphere, които показват визията на производителя за бъдещата мобилност. Компанията определя автомобила като „Луксозно купе, което се превръща в пикап“. Подобно на своите предшественици, Activesphere е пълен с технологии и идеи, които вероятно са далеч от реализиране, но той подчертава какво би могло да бъде възможно в утрешните високотехнологични превозни средства.


Audi Activesphere Concept


Атрактивният дизайн на Activesphere съчетава стила на моделите Sportback и Allroad на Audi в универсален електромобил, подобен на SUV. Концепцията включва въздушно окачване на Audi с адаптивни амортисьори, способни да увеличат базовия пътен просвет на автомобила с 40 мм – до 248 мм. Това съвпада с дизайнерска характеристика на екстериора, където се разполагат вертикални шипове и метални ленти, за да се визуализира добавената височина.

22-цоловите джанти са масивни, но и функционални. Когато автомобилът е в офроуд-режим, клапите на колелата се отварят за оптимална вентилация и се затварят по време на шофиране по пътя, за да се увеличи максимално аеродинамиката. Стъклото съставлява значителна част от автомобила. Концепцията включва стъклен покрив, стъкло в долните врати и стъклена решетка, която дава на пътниците безпрепятствен изглед навън през багажника.


Audi Activesphere Concept


Задният стъклен прозорец също е функционален, способен да се движи наравно с покрива, за да създаде товарен „леген“ (като на пикап), който може да носи електрически велосипеди. Част от задната част се спуска, за да създаде врата, което прави достъпа още по-лесен. Моторизирана преграда се разгръща при използване на товарния леген, за да отдели интериора от елементите.

Кабината е четириместна, а когато колата е в автономен режим, таблото, воланът и педалите изчезват, но голямата звукова лента и вентилационният отвор с пълна ширина остават функционални. Седалките са прикрепени към централната конзола, която разполага с възможности за отопление и охлаждане, но липсват традиционните екрани и контроли.


Audi Activesphere Concept


Една от ключовите характеристики на концепцията са слушалките с добавена реалност, достъпни за шофьори и пътници. Те позволяват на Audi да наслагва виртуално съдържание като контролни панели на превозни средства, информационни дисплеи и други върху реалния свят и кабината. Това освобождава вътрешно пространство, което някога е било запазено за екрани и контроли, като Audi поставя различните функции заедно със съответния хардуер вътре в очилата.

Потребителят може да види виртуалното съдържание и да го активира, ако фокусира очите си върху конкретна информация, взаимодействайки с нея чрез жестове. Системата предоставя различните функции на потребителя, така че той да може да я използва удобно независимо от позицията си на сядане.


Още снимки на впечатляващата концепция на Audi - вижте в галерията:


Системата може също така да доставя персонализирано съдържание на всеки пътник, като дава на водача важна информация за превозното средство, докато пътниците избират музика и други цифрови функции.

Концепцията е изградена на архитектурата Premium Platform Electric, разработена съвместно с Porsche. Тя е в основата на различни превозни средства и позволява на Activesphere да има около 100 киловата енергия в своя пакет батерии. Задвижващата система с два електромотора развива 242 к.с. и 720 Нм въртящ момент на всички колела.


0 от 500
  • #6
    1 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Германец и кола са две несъвместими неща
  • #5
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Вместо да пишете глупости, вземете гледайте видеото за колата на CarWOW в YouTube.
  • #4
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да му мислят сервизите.
  • #3
    1 rate up comment 6 rate down comment
    хахаха ( преди 1 година )
    Въздушно окачване и 22 цола джанти на автомобил с претенции за офроуд? Има ли смисъл да се коментира. Немците за 120 автомобилостроене успяха да направят само един джип който става за нещо (G klass). И сега и него го развалиха в последните му версии.
  • #2
    1 rate up comment 3 rate down comment
    IM-DrtiйУАЙТBoY! ( преди 1 година )
    Все пак от уважение към великите шведи, следваше Пешо да подчератаеш, че за този точно прототип ГЕРМАН.премиум-Бранд АУДИ успешно е заимствал и след което РЕАЛизирал прогрессивната идея от края на 90-те години на СААВ с техния прословут напредничав и доста революционен за онова време техен концептуален 4-в-1 модел 3-Х /по-късно 9-Х приличащи на ПОРШЕто/, от чиито идеи се възползваха малко по-късно МБ с прозрачния таван за Вижъна си, а сега и АУДИто. Този концепт можеше да носи товар от 2,8 тона.
  • #1
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Патурко ( преди 1 година )
    Така ще си остане само на картинка! В преговори са за продажба, така че новия собственик най-вероятно китайче няма да се занимава с нерентабилни рисунчици!