С края на производството на 5-цилиндровото TT RS и задвижваното от V10 R8 някой може да се изкуши да каже, че гамата на Audi Sport ще загуби голяма част от привлекателността и силата си. За да разсее тези страхове, главният изпълнителен директор на спортното подразделение на германската марка Себастиан Грамс заяви, че екипът му търси различни идея за замяна на суперколата със средно разположение на двигателя.
Според топ-мениджърът, наследникът на R8 трябва да бъде изграден в съответствие със стратегията за електрификация на Volkswagen Group, като същото важи и за модела TT. Грамс посочва, че в гамата на Audi ще има повече SUV с марката RS, но пожела да каже дали следващото поколение на Q5 ще получи такава версия, за да може да си съперници с Mercedes-AMG GLC и BMW X3 M.
Изпълнителният директор на Audi Sport също така обеща повече RS електрически автомобили, които да последват RS E-Tron GT. Бъдещите модели, захранвани с батерии, са проектирани без добавяне на твърде много тегло, намирайки идеалния баланс между мощността и допълнителната тежест на акумулаторите.
Освен това, спортното подразделение ще продължи да залага на високопроизводителни plug-in хибридни автомобили, като техният брой дори ще се увеличава спрямо днешния. Вече е известно, че следващото поколение RS4 Avant ще се предлага като PHEV. В същото време обаче не всички модели на Audi ще получат версии RS, предупреди Грамс.
Той допълни, че предстоящото влизане на марката във Формула 1 – през 2026 г. с тима на Sauber, по никакъв начин няма да се отрази на бюджета за изследвания и разработки на RS-подразделението. В същото време всички RS-модели ще бъдат електрифицирани по някакъв начин най-късно до 2030 г.