Повечето хора си представят производството на автомобилни гуми като съвсем прост процес: изливаш каучукова смес в някаква форма, загряваш я да се втвърди - и готово. Но в действителност това е един от най-сложните, високотехнологични и също така потайни процеси в съвременната промишленост. Потаен, защото конкуренцията е убийствена, а бизнесът е за милиарди долари. Затова нека надникнем в един от тези тайнствени заводи - на германския гигант Continental - и да проследим основните етапи по създаването на съвременна автомобилна гума.
Как се правят съвременните гуми (ГАЛЕРИЯ):
Вулканизацията - пара под налягане
При вулканизацията гумата се поставя в специална матрица и във вътрешността й се подава пара с високо налягане и гореща вода. За всеки специфичен тип гуми има разлика във времето, температурата и налягането при вулканизация. Добавената сяра помага за образуването на по-сложни и по-еластични молекули. Използват се и други химикали като халобутил, който пречи на въздуха да минава през гумата. В матрицата се оформя и специално проектираният релефен рисунък на протектора.
При вулканизацията гумата се поставя в специална матрица и във вътрешността й се подава пара с високо налягане и гореща вода. За всеки специфичен тип гуми има разлика във времето, температурата и налягането при вулканизация. Добавената сяра помага за образуването на по-сложни и по-еластични молекули. Използват се и други химикали като халобутил, който пречи на въздуха да минава през гумата. В матрицата се оформя и специално проектираният релефен рисунък на протектора.