IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Пожарникарите в САЩ ще се обучават как да гасят електромобили

Два 2,5 часа и 75 тона вода бяха необходими за справяне със запалила се Tesla (ВИДЕО)

Нов пожар в САЩ с електрически автомобил постави отново на дневен ред способността на пожарникарите да се справят при такива инциденти. В град Уейкфийлд, близо до Бостън, се запали Tesla Model S, а гасенето отне два часа и половина, като огнеборците използваха 75 тона вода, съобщава CBS News Boston.

 

Tesla пожар

 

На хлъзгав път електрическият автомобил занася и се блъска в неравност. При опита за отстраняването на колата е пробита батерията и това води до избухването на пламъци. При инцидента няма пострадали, а шофьорът се е отървал с лека уплаха.

Шефът на пожарната в Уейкфийлд - Том Пърсел признава, че отделът няма процедура за гасене на пожари в електромобили и действат по инстинкт. Освен това споделят информация с други отдели, когато възникне пожар на EV.



Така увеличаването на броя на електромобилите в страната води и до дискусия за обучение как да реагират пожарникарите при пожари. Няколко скорошни такива инцидента в САЩ показват, че противопожарните служби имат малко указания как да се справят. В някои случаи се използват огромни количества вода, а в други - просто се оставя колата да изгори.

Според Аutoevolution степента на разпространение на електромобили в САЩ едва сега догонва останалия свят, а в Европа и Китай, където има много повече такива коли, противопожарните служби имат по-голям опит в справянето с пожари. В Европа, например, горящите електромобили се потапят в резервоар с вода, където могат да се охладят. Процедурата също така ограничава количеството вредни газове, изпускани в атмосферата при пожар на батерията.

 

Гасене на електрически коли

 

Статистиката показва, че електрическите превозни средства са по-малко склонни да се запалят, отколкото тези с ДВГ. Литиево-йонните батерии са силно запалими при механична повреда, изгарят при много високи температури и отделят токсични изпарения. Разбира се, електромобилите са и по-малко като брой глобално. Въпреки това възникват пожари и когато се случат, те са сред най-трудните, с които огнеборците се сблъскват.

Пожарите с EV не са толкова чести, но са склонни да останат за по-дълго в съзнанието на хората. И причината да са толкова емоционално отбелязвани е, че са редки. Нещо като авиокатастрофи, които винаги привличат много внимание, допълва Аutoevolution.

 

 

0 от 500
  • #4
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 2 седмици )
    Многониковияяяяя, електромобилите нали не се палеха.
  • #3
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    идва водоноска с открит резервоар оборудвана с кран с челюсти и цоп автомобила във водата и проблема се решава
  • #2
    7 rate up comment 5 rate down comment
    До долния ( преди 2 седмици )
    Тоест електричките не се гасят трудно, а пожарникарите са неподготвени. Казано накратко, запалена батерия не може да се угаси, а трябва да изгори напълно, защото електрическия заряд поддържа горенето дори под вода. Единствената цел на пожарникарите е да охладят съседните батерии, защото в един автомобил има хиляди батерии които се палят една от друга, ако не се охлаждат. Иначе всяка клетка изгаря за около минута-две и ако няма какво да запали наоколо, точно толкова ще трае и "пожарът".
  • #1
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Е как, Холандците им показаха - идва един контейнер с вода и колата вътре.. точно като на последната снимка.