fallback

Какви проблеми може да крие Mazda CX-5 на старо

Японският кросоувър е надежден, но трябва да се внимава с някои системи и агрегати

Първото поколение Mazda CX−5 все още се радва на добро търсене на пазара на употребявани автомобилви. Стилната визия, добринте атрегати и големия пътен просвет са сред най-силните оръжия на японския SUV. Идеални коли обаче няма и дори този модел си има някои слабости, предупреждават експерти.

Моделът дебютира през 2011 г., а през 2015 г. претърпя фейслифт. Като цяло боята му е добра, но експлоатацията при тежки условия се отразява, като това се вижда най-вече на предния капак. Скърцането в сабона се появява след 4-5 години, а също така е необходимо да се наблюдават различни електронни системи.

Основният акцент трябва да бъде насочен върху системата i-stop, който изключва двигателя при кратки спирания. Градският режим на „гасене на мотора“ влияе неблагоприятно на задвижващия ремък на генератора, който често се къса. Затова преди покупка е добре да се провери дали този консуматив е сменен. Акумулаторът, който поддържа функцията старт-стоп, също предизвиква главоболие у собственика. Той трябва да оригинален, в противен случай са възможни различни бъгове.

Процедурата за смяна на предното стъкло също изисква специално внимание. Има подвижна рамка, на която са закрепени сензорът за дъжд, лазерният далекомер и камерата. И тук задължително трябва да се търси оригинален детайл, тъй като евтиното копие може дори да не проработи.

Под капака на CX−5 са монтирани два бензинови двигателя – с обем 2,0 и 2,5 литра. И двата са с патентована технология Skyactive, тоест  имат високо съотношение на компресия. Ето защо трябва да се зареждате само на доказани бензиностанции, в противен случай дюзите бързо излизат от строя. При тези мотори е възможен повишен разход на масло, от който първо страдат биелните лагери под капака.

Дизеловият дсвигател с обем 2,2 литра е по-проблематичен. Неговите маслени канали се коксуват и ако собственикът допусне за започне този процеса, ще му се наложи да изпрати автообила на основен ремонт.

Хидромеханичният автомат е надежден, но не трябва да се забравя смята на работната течност. В противен случай компонентите се износват, а това означава и подмяна на цялата кутия. Най-слабата връзка в трансмисията е нейниуят редуктор. В допълнение маншоните на окачнатето често протичат.

Като цяло Mazda CZ 5 е доста добър кросоувър, който обаче изисква професионално обслужване и оригинални резервни части, а те не са от най-евтините. По-добрият вариант е с бензинов двигател, който причинява по-малко проблеми от дизела.

 

fallback
  • #27
    Татяна ( преди 1 година )
    Решила съм да си купя Мазда СХ 5 Дизел 2012г.Може ли мнение?Често ли се развалят
  • #26
    димитър ( преди 1 година )
    Имам Мазда CX5 2.2 175 к.с. дизел ,купена нова 2014 г. с 8годишна гаранция(кой друг даваше такава)поддържана само в оторизиран сервиз,сменял съм само консуматив - масло и филтри и един датчик.Как ви се струва разбирачи
  • #25
    Димо ( преди 1 година )
    Авторът на статията да не е бил пиян? Как може на всеки ред да е допусната някаква грешка?
  • #24
    Aleks ( преди 1 година )
    Имах 2014,2021,и сега 2023,сх5 .Колата е идеална,но да е бензин
  • #23
    Личен опит на собств ( преди 1 година )
    Невероятни глупости във всички коментари. Половината пък пишат не за генерацията от статията, а за актуалната в момента. Накратко: Дизелова Мазда, каквато и да е ги избягвайте, не са о.к. Бензиновите Мазди 2012-2018 са хубави и може би едни от най-безпроблемните в средния клас. За тези след 2018-а. нямам впечатления. Ако ви гори масло бензинов Skyactiv търсете проблема в предишния собственик или в маслото.
  • #22
    Личен опит ( преди 1 година )
    Невероятни глупости във всички коментари. Половината пък пишат не за генерацията от статията, а за актуалната в момента. Накратко: Дизелова Мазда, каквато и да е ги избягвайте, не са о.к. Бензиновите Мазди 2012-2018 са хубави и може би едни от най-безпроблемните в средния клас. За тези след 2018-а. нямам впечатления. Ако ви гори масло бензинов Skyactiv търсете проблема в предишния собственик или в маслото.
  • #21
    анонимен ( преди 1 година )
    Не, не позна. Аудито ми е 2019 ново от магазина. Така, че си смени кристалната топка или си купи боб, който не е китайски. А глупостите, които пишеш за Мазда са точно изсмукани от пръстите. Нямат нищо общо с действителността. Пълни лъжи. Освен това не правя сравнение между луксозна марка и масова. Естествено, че Аудито е класи отгоре, но това не ме изкарва от реалността и моха ясно да преценя кога един масов автомобил е добър. Маздата е доста по-добра от повечето масови коли. Повтарям масови.
  • #20
    анонимен ( преди 1 година )
    Нека позная - Аудито ти е от 90-те години? Защото иначе няма място за сравнение. Никакво. И аз карам Ауди след Маздата (данни че ново) и все едно са два напълно различни свята. Беше ми трудно да повярвам, че в 21 в. все още на пазара, някак си, съществуват коли като Мазда с технологии от 90-те.
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    Здрава и готина кола. Брат ми я има и до този момент сменя само консумативи. Купи си я нова преди 6-7 г. и и навъртя доста км. Над 150 000 са но колко точно не зная. Карал съм я много пъти и впечатленията са ми само положителни. Без забешежки. Не съм фен на марката, но когато една кола е добре направена не мога да си кривя дишата. И да не забравя впечатли ме 4х4 зимата на сняг се справя доста добре за паркетник. Направо съм учуден при условие, че карам Ауди с 4х4 и знам добре какво е проходимост
  • #18
    Дедовия ви Янко ( преди 1 година )
    Чудни са! Гроздето ви е кисело на вас, "разбирачи". Смешни и неточни коментари! Май на вас ви бърка надълбоко отзад, че улиците са пълни с тях, а хората си ги харесват.
fallback
Последни