fallback

Какви проблеми може да крие Mazda CX-5 на старо

Японският кросоувър е надежден, но трябва да се внимава с някои системи и агрегати

Първото поколение Mazda CX−5 все още се радва на добро търсене на пазара на употребявани автомобилви. Стилната визия, добринте атрегати и големия пътен просвет са сред най-силните оръжия на японския SUV. Идеални коли обаче няма и дори този модел си има някои слабости, предупреждават експерти.

Моделът дебютира през 2011 г., а през 2015 г. претърпя фейслифт. Като цяло боята му е добра, но експлоатацията при тежки условия се отразява, като това се вижда най-вече на предния капак. Скърцането в сабона се появява след 4-5 години, а също така е необходимо да се наблюдават различни електронни системи.

Основният акцент трябва да бъде насочен върху системата i-stop, който изключва двигателя при кратки спирания. Градският режим на „гасене на мотора“ влияе неблагоприятно на задвижващия ремък на генератора, който често се къса. Затова преди покупка е добре да се провери дали този консуматив е сменен. Акумулаторът, който поддържа функцията старт-стоп, също предизвиква главоболие у собственика. Той трябва да оригинален, в противен случай са възможни различни бъгове.

Процедурата за смяна на предното стъкло също изисква специално внимание. Има подвижна рамка, на която са закрепени сензорът за дъжд, лазерният далекомер и камерата. И тук задължително трябва да се търси оригинален детайл, тъй като евтиното копие може дори да не проработи.

Под капака на CX−5 са монтирани два бензинови двигателя – с обем 2,0 и 2,5 литра. И двата са с патентована технология Skyactive, тоест  имат високо съотношение на компресия. Ето защо трябва да се зареждате само на доказани бензиностанции, в противен случай дюзите бързо излизат от строя. При тези мотори е възможен повишен разход на масло, от който първо страдат биелните лагери под капака.

Дизеловият дсвигател с обем 2,2 литра е по-проблематичен. Неговите маслени канали се коксуват и ако собственикът допусне за започне този процеса, ще му се наложи да изпрати автообила на основен ремонт.

Хидромеханичният автомат е надежден, но не трябва да се забравя смята на работната течност. В противен случай компонентите се износват, а това означава и подмяна на цялата кутия. Най-слабата връзка в трансмисията е нейниуят редуктор. В допълнение маншоните на окачнатето често протичат.

Като цяло Mazda CZ 5 е доста добър кросоувър, който обаче изисква професионално обслужване и оригинални резервни части, а те не са от най-евтините. По-добрият вариант е с бензинов двигател, който причинява по-малко проблеми от дизела.

 

fallback
  • #7
    budinov ( преди 1 година )
    Защо всички анонимус сте се разлаяли против маздата.Какви ли дръгели криете в задния двор на комунистическите панелки в люлин,младост 16 и бенковски,нооо сте много велики пред монитора чушкопеци нещастни.Направете една лагерна количка и тогава яжте фе лии до насита коя кола е лоша и коя добра.
  • #6
    Ехааа..... ( преди 1 година )
    Съвременен пластмасов барутник, който няма с какво да спечели никой, който има поне малко мозък в главата!
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    (Продължение) Положителни страни: добро качество на бутоните (но лостът на чистачките работи наобратно), нелоша камера (макар вечер да не се вижда много), бързо реагираща система 4х4 (макар че няма абсолютно никакви настройки и режими), приличен разход на бензините (като за атмосферни, иначе за турбо са лакоми), добър дизайн, добри седалки (но *** са неудобни, дори за човек с дълги крака както мен). Заключение - стойте настрана. Има многократно по-добри коли на пазара.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    (Продължение) Безключовият достъп е ненадежден и с много ниска сигурност, а багажникът е винаги отключен в близост до ключа. Панорамният покрив пука стъкла, дори официалният вносител не го препоръчва. Екранът е малък и с ниска разделителна за онези години, процесорът е много бавен. Боузът свири нелошо, но заради шумното купе не се чува нищо над 110. Ауспухът е хипер шумен и неприятен до загряване на двигателя.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    (Продължение) Много шумна. След фейса твърдяха за по-добра шумоизолация, но тя беше само на колелата, а двиг. и вятърът бяха много зле. Прекалено некомфортно окачване и опасно поведение при неравности и по-резки завои. Софтуерът забива и зарежда бавно. Слаба боя. Честа смяна на масло при бензините. Крайно слабо подгряване на седалките, почти не се усеща. Спирачките са слаби и крайно неравномерни на автоматика.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Всички електронни системи работят отчайващо зле. Най-вече да се избягват полуавтономните системи, матричните фарове, системата за сляпа зона (тя поне не е опасна, а само се самоизключва до рестартиране на двигателя, другите са доста опасни). Слаба кормилна рейка, при мен издържа 14 хил. км). Салонът скърца от чисто нова. Преди фейслифта страничните огледала се веят над 110. Крайно глупав автоматик. При тръгване по сериозно нагорнище забива и колата се самоизключва. Въобще не става за спускания.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    В допълнение дизела хвърля турбо на 120-150К км. и е доста лаком.
fallback
Последни