Първото поколение Mazda CX−5 все още се радва на добро търсене на пазара на употребявани автомобилви. Стилната визия, добринте атрегати и големия пътен просвет са сред най-силните оръжия на японския SUV. Идеални коли обаче няма и дори този модел си има някои слабости, предупреждават експерти.
Моделът дебютира през 2011 г., а през 2015 г. претърпя фейслифт. Като цяло боята му е добра, но експлоатацията при тежки условия се отразява, като това се вижда най-вече на предния капак. Скърцането в сабона се появява след 4-5 години, а също така е необходимо да се наблюдават различни електронни системи.
Основният акцент трябва да бъде насочен върху системата i-stop, който изключва двигателя при кратки спирания. Градският режим на „гасене на мотора“ влияе неблагоприятно на задвижващия ремък на генератора, който често се къса. Затова преди покупка е добре да се провери дали този консуматив е сменен. Акумулаторът, който поддържа функцията старт-стоп, също предизвиква главоболие у собственика. Той трябва да оригинален, в противен случай са възможни различни бъгове.
Процедурата за смяна на предното стъкло също изисква специално внимание. Има подвижна рамка, на която са закрепени сензорът за дъжд, лазерният далекомер и камерата. И тук задължително трябва да се търси оригинален детайл, тъй като евтиното копие може дори да не проработи.
Под капака на CX−5 са монтирани два бензинови двигателя – с обем 2,0 и 2,5 литра. И двата са с патентована технология Skyactive, тоест имат високо съотношение на компресия. Ето защо трябва да се зареждате само на доказани бензиностанции, в противен случай дюзите бързо излизат от строя. При тези мотори е възможен повишен разход на масло, от който първо страдат биелните лагери под капака.
Дизеловият дсвигател с обем 2,2 литра е по-проблематичен. Неговите маслени канали се коксуват и ако собственикът допусне за започне този процеса, ще му се наложи да изпрати автообила на основен ремонт.
Хидромеханичният автомат е надежден, но не трябва да се забравя смята на работната течност. В противен случай компонентите се износват, а това означава и подмяна на цялата кутия. Най-слабата връзка в трансмисията е нейниуят редуктор. В допълнение маншоните на окачнатето често протичат.
Като цяло Mazda CZ 5 е доста добър кросоувър, който обаче изисква професионално обслужване и оригинални резервни части, а те не са от най-евтините. По-добрият вариант е с бензинов двигател, който причинява по-малко проблеми от дизела.