fallback

Какви проблеми може да крие Mazda CX-5 на старо

Японският кросоувър е надежден, но трябва да се внимава с някои системи и агрегати

Първото поколение Mazda CX−5 все още се радва на добро търсене на пазара на употребявани автомобилви. Стилната визия, добринте атрегати и големия пътен просвет са сред най-силните оръжия на японския SUV. Идеални коли обаче няма и дори този модел си има някои слабости, предупреждават експерти.

Моделът дебютира през 2011 г., а през 2015 г. претърпя фейслифт. Като цяло боята му е добра, но експлоатацията при тежки условия се отразява, като това се вижда най-вече на предния капак. Скърцането в сабона се появява след 4-5 години, а също така е необходимо да се наблюдават различни електронни системи.

Основният акцент трябва да бъде насочен върху системата i-stop, който изключва двигателя при кратки спирания. Градският режим на „гасене на мотора“ влияе неблагоприятно на задвижващия ремък на генератора, който често се къса. Затова преди покупка е добре да се провери дали този консуматив е сменен. Акумулаторът, който поддържа функцията старт-стоп, също предизвиква главоболие у собственика. Той трябва да оригинален, в противен случай са възможни различни бъгове.

Процедурата за смяна на предното стъкло също изисква специално внимание. Има подвижна рамка, на която са закрепени сензорът за дъжд, лазерният далекомер и камерата. И тук задължително трябва да се търси оригинален детайл, тъй като евтиното копие може дори да не проработи.

Под капака на CX−5 са монтирани два бензинови двигателя – с обем 2,0 и 2,5 литра. И двата са с патентована технология Skyactive, тоест  имат високо съотношение на компресия. Ето защо трябва да се зареждате само на доказани бензиностанции, в противен случай дюзите бързо излизат от строя. При тези мотори е възможен повишен разход на масло, от който първо страдат биелните лагери под капака.

Дизеловият дсвигател с обем 2,2 литра е по-проблематичен. Неговите маслени канали се коксуват и ако собственикът допусне за започне този процеса, ще му се наложи да изпрати автообила на основен ремонт.

Хидромеханичният автомат е надежден, но не трябва да се забравя смята на работната течност. В противен случай компонентите се износват, а това означава и подмяна на цялата кутия. Най-слабата връзка в трансмисията е нейниуят редуктор. В допълнение маншоните на окачнатето често протичат.

Като цяло Mazda CZ 5 е доста добър кросоувър, който обаче изисква професионално обслужване и оригинални резервни части, а те не са от най-евтините. По-добрият вариант е с бензинов двигател, който причинява по-малко проблеми от дизела.

 

fallback
  • #17
    Иванов ( преди 1 година )
    Как може да има толкова грешки в тази статия и такива *** преводи? Личи от самолет , че е превеждана с гугъл преводач. Това ли е днешната журналистика? Пляскаш един текст в преводача и после дори не го проверяваш за грешки. Трагедия.
  • #16
    до 6 ( преди 1 година )
    Напълно си прав, освен за едно - нищо съвременно няма в Мазда. Повечето неща са направени като през 90-те г.
  • #15
    Гошко ( преди 1 година )
    Екстра са си маздичките, аз съм им фен. От 2008-*** само тази марка си харесвам и си я карам, каквото - такова. Баща ми си харесва ладичката и си я кара вече 41 години. Е, какво толкова не им харесвате на колите? Коли има за всеки вкус, това е...
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    пълнолетен нов внос по 4 кг.на к.с. на около 40 хиляди км. каран от дядо който е роден 1917
  • #13
    Мазда не-фен ( преди 1 година )
    Моите мнения са 10 и 11. Карал съм като лични коли Форд Орион, Фиат Брава, Пасат Б3, БМВ 525д, от 7 години карам Пасат Олтрак. Жигулата от глоксовете не я броя :). Отделно съм карал служебни (чисто нови) Фиат Пунто, Дачия сандеро, Сеат Ибиза , Хюндай И30. Ситроен Ц3. Тестовите шофирания не ги помня на изуст. Лично за мен фаворите са БМВ 5-та серия, и Ауди А6, но са скъпи като нови. Идеалната среда са ФВ и Хюндай. Всичко това го пиша на база каране, не клипчета в Ютюб и статии.
  • #12
    Ivan Ivanov ( преди 1 година )
    А вие какви коли карате момчета
  • #11
    Мазда не-фен ( преди 1 година )
    Решението .за клатенето е . Нова седалка WTF - това е за моделите от 2008 до 2014 май. Като по часовник бензина започва да гори масло на 200х км. Не се предлаха индукционно зареждане за Европа ;) и турбо-бензин. Атмосферка бензин с автоматик това си е наказание да го караш. Един мой роднина имаше 3 Мазди, след като се качи да покара моя Пасат Олтрак и след това хубав турбо бензин, зачеркна Мазда, а беше сериозен фен.
  • #10
    Мазда не-фен ( преди 1 година )
    Оказва се че по една или друга причина съм карал 7 Мазди на тест драйв на колеги познати по около 50-100 км всяка. Емиии не съм си купил Мазда. Единствените две коли които ставаха като вървене бяха Мазда 3 MPS 265 коня и Мазда 6 3.5 Бензин ръчка. Всичко друго беше посредствено. Като цяло посредствена и прехвалена марка. За протокола i-stop-a на чисто нова Мазда 3 - за 3 години 10 пъти в сервиза и пак не работи и прави проблеми. Мазда 6 - шофьорската седалка има някакъв дефект и почва да се клати
  • #9
    Щирлиц ( преди 1 година )
    Първи проблем-грозна е,дори и нова.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Малиии, много злобен този неанонимус. Явно му бърка много надълбоко в дебелото черво, когато някой му каже истината за любимата му марка в очите.
fallback
Последни