В офисите на автомобилните производители често се работи по проекти, които никога няма да видят бял свят. Някои стигат до етапа на пълномащабен модел и дори работещ прототип, преди да бъдат изоставени. Най-често поради недостатъчна рентабилност. За тези мъртвородени превозни средства рядко се чува, защото през повечето време марките предпочитат да ги пазят в тайна.
Все пак обаче се случва да се съгласят да разкрият някои от тях. Между 15 декември 1972 г. и средата на февруари 1973 г. Renault дори им посвещава цяла изложба в салона Renault-Élysées, както тогава се нарича представителството на Renault, разположено на емблематичната улица Шанз-Елизе в Париж. Сред тях са миниван, изпреварил времето си, купе, базирано на моделите R16 и R4. За позабравените прототипи припомни L'argus.
Най-странните автомобили в историята на Renault (ГАЛЕРИЯ):
Именно на базата на последния, дори преди пускането на R 16, през 1963 г. е проектиран прототип 115 - купе с прибиращ се покрив (купе-кабриолет). Каросерията му почти няма общи части със седана. Следователно разходите за производство на автомобил се оказват твърде високи за пазарна ниша.