fallback

Синтетичните горива обезсмислят електромобилите

Те могат да се използват веднага, но все още са твърде скъпи

Много държави работят върху т.нар. алтернативни горива, но към момента ЕС предпочита да разчита само на електрически превозни средства. Защитата на климата със сиснеттични горива обаче също е вариант и би била възможна за всички двигатели с вътрешно горене, без каквато и да е преработка на колите с ДВГ. Основният проблем е високата цена.

Емисиите на CO2 трябва да бъдат намалени. Това е кредото на германската и европейската климатична политика. Но докато политиците все още залагат на електрически автомобили и по този начин на промяна на системата, която ще отнеме десетилетия, има по-бързо решение с неутрални по отношение на климата горива, с които поне част от съществуващия автопарк може да работи практически неутрално по отношение на CO2. 

На пресконференция в Берлин компанията за гориво P1 обяви, че ще отвори пункт за зареждане със синтетично гориво преди края на тази година. Така Федералното правителство може незабавно да постигне неутрално отношение към климата, зареждайки основно камионите, които се движат в Германия.

Точното местоположение предстои да бъде определено, тъй като компанията иска да предложи на федералното правителство да намери пункт за гориво, който е особено удобно разположен за трафика от камиони. След това тежкотоварният и високопроизводителен автомобилен парк на държавните органи може да се зарежда оттам по неутрален за климата начин, вместо да се захранва с изкопаеми горива.

Обширните тестове показват, че практически всички съществуващи превозни средства с бензинови двигатели могат да работят със синтетичното гориво, наречено P1 Eco 100 Pro, без никаква подготовка или модификации. Теоретично е възможно и да се произведе синтетично гориво за дизелови двигатели.

„Елиминирайте изкопаемите горива“

„Не става въпрос да направим изкопаемите горива по-екологични, а да ги елиминираме“, казва Бенджамин Куйт, отговарящ за продажбите и партньорствата в P1. Милиони литри синтетично гориво вече са на разположение и сегашната цена от 5 до 6 евро на литър трябва да падне много бързо. За това могат да помогнат и правителствата, като намалят съответният данък върху неизкопаемите горива в сравнение с изкопаемите и така чената му може да достигне  до около 3.50 евро на литър.

Развитието на мрежата от бензиностанции се осъществява с партньора Sprint Tank. Доставка на наистина пазарни цени би била възможна, разбира се, само ако световните петролни гиганти навлязат в бизнеса с климатични горива в голям мащаб и започнат да произвеждат необходимите количества. Само Германия се нуждае всяка година от 15 милиона тона бензин за автомобили и още 30 милиона тона дизел за автомобили и особено за камиони.

Експертът по двигатели професор Томас Кох от KIT Karlsruhe, който от години изследва синтетичните горива и призовава за широкото им използване, вижда значителен потенциал за новото гориво. До 2035 г. ще бъде възможно да се покрият нуждите на Германия от синтетични горива, но при условие че политиците насърчават технологията в дългосрочен план.

Опитът, натрупан в Берлин, може да се използва на европейско ниво през 2026 г. Защото тогава, както е предвидено, синтетичните горива трябва да бъдат преоценени. Това също ще бъде интересно за Германия по-специално, тъй като енергийната политика за постепенното спиране на ядрената енергия ще означава, че повече въглища ще трябва отново да се преобразуват в електричество през следващите години - със съответните отрицателни ефекти върху истинският баланс на емисиите.

fallback
  • #9
    До 7 ( преди 1 година )
    Да, а повечето от тези заявки са изграждане на мощности върху обработваеми земи. Това дали е чисто според теб. Знаеш ли колко птици умират от от производството на електричество от вятър, това дали е екологично. Фотоволтаиците, колко температура отделят и ако всичко е покрито с тях, какви ще са последиците за живота на всички организми, това също не е много екологично. Псевдо зелените продажници пропускат това, че на тази планета няма само хора.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Електромобилите винаги са били обречени. Всеки с малко мозък знае, че те замърсяват в пъти повече от конвенционален двг. Като започнем от това, колко е *** електроенергията и винаги ще бъде, колко е сериозно замърсяването при добива на метали за батериите, колко растителни и животински видове загиват заради него и колко е мръсно производството на електромобили. Всичко свързано с тяхната пропаганда са огромни пари от лобита, точно зелените в Германия на заплата го доказва.
  • #7
    До 4 ( преди 1 година )
    Многократно от години съм казвал, че недостига на енергия по напълно пазарни принципи ще вдигне цените, а това ще направи собственото производство на енергия изключително рентабилно и настоящето доказа моята теза. В България всички генериращи мощности са с обща мощност 14 гигавата, а само за миналата година са постъпили заявки за 17 гигавата фотоволтаични мощности като вече са натрупани заявки за 33 гигавата от частни инвеститори. Скоро ще има свръх излишък всеки път като пекне слънце.
  • #6
    До 4 ( преди 1 година )
    Както виждаш във време на криза, само за последните две години, продажбите на автомобили които се зареждат в контакта се вдигнаха от под 8% на над 30% на част от най-големите автомобилни пазари. И това е преди да са влезли в производство стотиците нови мини, предприятия за обработка на материали и фабрики за производство на батерии. Тоест скоро този недостиг ще се превърне в свръх излишък и падане на цените, което пък ще обезсмисли напълно синтетичните горива.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    С други думи броим само въглеродния диоксид който са събрали за производство на въглеродно неутрално гориво и забравяме за всички останали гадости, които наистина са вредни за хората и замърсяват въздуха на градовете, които ще се отделят отново с това въглеродно неутрално гориво при всяко негово изгаряне? Защо никой не говори за това? Въглеродният диоксид не е замърсител на въздуха и никога не е бил. Тоест тези синтетични горива с нищо няма да подобрят въздуха в градовете и вредния му ефект.
  • #4
    До пълни глупости ( преди 1 година )
    Основния проблем с електрическите киле е липсата за суровини за батерии. С.увеличаването на производството липсата ще се усеща ясе повече. Отделно е колко много енергия в необходима за производството на батерии.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма как да бъдат намалени, ще бъдат увеличени защото хората карат огромни автомобили в града, грешен подход и псевдо-екология за наша сметка, глутница продажни *** не само родните евродепутати, а всички от ЕС.
  • #2
    Пълни глупости ( преди 1 година )
    С енергията необходима за производство на синтетично гориво за изминаване на 100 км, един електромобил може да измине 300 км. А основната опорна точка против електромобилите била липсата на електрическа енергия. Болни мозъци.
  • #1
    Скъсани боксерки ( преди 1 година )
    Едно уточнение, което често се пропуска. Неутрални емисии на СО2 е понятие, което не е константа и може да се тълкува различно. Неутрални емисии не означава нулеви емисии! Точно този факт се използва от политиците за извиване на ръцете на малките държави. Китай бълва три пъти повече емисии от целия останал свят! Но проблем няма, защото там е съсредоточено половината световно производство. В България един мижав ТЕЦ е огромен проблем!...
fallback
Последни