fallback

Синтетичните горива обезсмислят електромобилите

Те могат да се използват веднага, но все още са твърде скъпи

Много държави работят върху т.нар. алтернативни горива, но към момента ЕС предпочита да разчита само на електрически превозни средства. Защитата на климата със сиснеттични горива обаче също е вариант и би била възможна за всички двигатели с вътрешно горене, без каквато и да е преработка на колите с ДВГ. Основният проблем е високата цена.

Емисиите на CO2 трябва да бъдат намалени. Това е кредото на германската и европейската климатична политика. Но докато политиците все още залагат на електрически автомобили и по този начин на промяна на системата, която ще отнеме десетилетия, има по-бързо решение с неутрални по отношение на климата горива, с които поне част от съществуващия автопарк може да работи практически неутрално по отношение на CO2. 

На пресконференция в Берлин компанията за гориво P1 обяви, че ще отвори пункт за зареждане със синтетично гориво преди края на тази година. Така Федералното правителство може незабавно да постигне неутрално отношение към климата, зареждайки основно камионите, които се движат в Германия.

Точното местоположение предстои да бъде определено, тъй като компанията иска да предложи на федералното правителство да намери пункт за гориво, който е особено удобно разположен за трафика от камиони. След това тежкотоварният и високопроизводителен автомобилен парк на държавните органи може да се зарежда оттам по неутрален за климата начин, вместо да се захранва с изкопаеми горива.

Обширните тестове показват, че практически всички съществуващи превозни средства с бензинови двигатели могат да работят със синтетичното гориво, наречено P1 Eco 100 Pro, без никаква подготовка или модификации. Теоретично е възможно и да се произведе синтетично гориво за дизелови двигатели.

„Елиминирайте изкопаемите горива“

„Не става въпрос да направим изкопаемите горива по-екологични, а да ги елиминираме“, казва Бенджамин Куйт, отговарящ за продажбите и партньорствата в P1. Милиони литри синтетично гориво вече са на разположение и сегашната цена от 5 до 6 евро на литър трябва да падне много бързо. За това могат да помогнат и правителствата, като намалят съответният данък върху неизкопаемите горива в сравнение с изкопаемите и така чената му може да достигне  до около 3.50 евро на литър.

Развитието на мрежата от бензиностанции се осъществява с партньора Sprint Tank. Доставка на наистина пазарни цени би била възможна, разбира се, само ако световните петролни гиганти навлязат в бизнеса с климатични горива в голям мащаб и започнат да произвеждат необходимите количества. Само Германия се нуждае всяка година от 15 милиона тона бензин за автомобили и още 30 милиона тона дизел за автомобили и особено за камиони.

Експертът по двигатели професор Томас Кох от KIT Karlsruhe, който от години изследва синтетичните горива и призовава за широкото им използване, вижда значителен потенциал за новото гориво. До 2035 г. ще бъде възможно да се покрият нуждите на Германия от синтетични горива, но при условие че политиците насърчават технологията в дългосрочен план.

Опитът, натрупан в Берлин, може да се използва на европейско ниво през 2026 г. Защото тогава, както е предвидено, синтетичните горива трябва да бъдат преоценени. Това също ще бъде интересно за Германия по-специално, тъй като енергийната политика за постепенното спиране на ядрената енергия ще означава, че повече въглища ще трябва отново да се преобразуват в електричество през следващите години - със съответните отрицателни ефекти върху истинският баланс на емисиите.

fallback
  • #39
    До 38 ( преди 1 година )
    Нали това ти обяснява човека веднъж приеми за допустимо, че може ти да не си в час. Излишъците когато ги има а то не е редовно и не са значима част от общия ток от ВЕИ защото и като има много слънце има и много работещи климатици а зимата пък трябва много ток за отопление а държавите са свързани и обикновено го изнасят да не мислиш, че си първия който се сеща, че има вариант да се прави на водород и синтетика
  • #38
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Шминти пак не си в час винаги има излишъци от ВЕИ!
  • #37
    Класика ( преди 1 година )
    Защото деменцията-пионка-птестъпник Байдън ги репресира по цял свят с нечовешки тежки икономически и тактически заплахи и *** имат страшна изгода от най опасните за природата и човека ел коли и перат масивни космически пари от тях! А на слабоумната секта от управници нападнала света и измислила ковид и предизвикала войната им трябва много малко в заешките им душици! Чакаме Тръмп да идва да ги праща леко по леко при бай Ставри!
  • #36
    До долния ( преди 1 година )
    Точно така е. И за синтетиката има място под слънцето. Могат да принудят корабите и самолетите да минат на синтетично гориво, което ще им излезе много по-скъпо, но нямат избор. Но от друга страна трудно ще накарат някой да ходи на бензиностанцията да си сипва литър по 5-6 лв, при положение, че може да си сипе безплатен ток от онзи същия излишния от възобновяемите източници и да си плати само таксата за пренос и някаква такса на зарядната станция и за 5-6 лв да си напълни батерията до горе.
  • #35
    анонимен ( преди 1 година )
    Синтетиката и водорода със сигурност си имат своите ниши но не и като най-масов и достъпен транспорт. Обикновено държавите/регионите са свързани и изнасят излишния ток за тези които нямат много от същия вид ВЕИ..
  • #34
    Гост ( преди 1 година )
    До 31 - Знам, че е от вятър - Порше го правят в Аржентина, но помисли - ако всички минем на синтетични горива и спре вятъра от какво ще го правят?!? Както съм написал, според мен трябва да гоним ефективност. Ако има проблеми с ел колите (няма ток или батерии) според мен е по-добре да караме на природен газ
  • #33
    Шминтирит ( преди 1 година )
    И да те питам през коя година очакваш да има достатъчно излишъци на възобновяема енергия? Защото за да има такива, означава че абсолютно всички централи на изкопаеми горива са затворени поне през част от годината, а в България миналата година, климатиците работиха изключително на въглища, а въглищните централи на пълна мощност. А ако вече не работят, опорната ти точка отпада и както производството на електромобили така и движението им е чисто. Три пъти по-чисто от синтетиката.
  • #32
    Ш'Менти тинти ( преди 1 година )
    А като чете статистиката, през каква част от миналата година е имало излишна каквото и да е била енергия да не говорим възобновяема, с която да се произвеждат тези синтетични горива? Целия свят се тресе от недостиг на енергия от всякакъв вид, а наш шминтери тинтири ни говори за свръх излишъци. А какво пречи тези свръх излишъци да бъдат заредени директно в електромобилите, които така или иначе не се използват в 98% от времето, вместо да се изграждат нови мощности?
  • #31
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 28: Идеята на Е-горивата е, че те работят в симбиоза с ВЕИ - когато има излишъци, което при ВИ е неминуемо правиш е-гориво. Предвид високия СО2 отпечатък и минна дейност на ЕЛ и високия процент на фосилни горива в електроенергията ЕЛ е напълно излишен. Тъкмо излезе една статистика на Евростат 21% е дела на ВЕИ в Европа, зареждаш мръсни батерии с мръсен ток. Литър от горивот ти да е синтетично от излишъците и вече си по-чист с ДВГ отколкото ЕЛ ще бъде някога!
  • #30
    Ш'Минтирит ( преди 1 година )
    "... но то трябва и акъл!"Това трябва да си го напомняш ежедневно ПРЕДИ да напишеш мненията си тук. 60% синтетично гориво в литър, означава, че само за него вече е изразходен два до три пъти повече ток отколкото ще е необходим за изминаването на същото разстояние от електромобил. И това замърсяване е направено ПРЕДИ, да се отчитат всички гадости които ще излязат и от ауспуха ДОПЪЛНИТЕЛНО. Това замърсяване е точно там където има най-много хора и нанася най-много щети.
fallback
Последни