fallback

Синтетичните горива обезсмислят електромобилите

Те могат да се използват веднага, но все още са твърде скъпи

Много държави работят върху т.нар. алтернативни горива, но към момента ЕС предпочита да разчита само на електрически превозни средства. Защитата на климата със сиснеттични горива обаче също е вариант и би била възможна за всички двигатели с вътрешно горене, без каквато и да е преработка на колите с ДВГ. Основният проблем е високата цена.

Емисиите на CO2 трябва да бъдат намалени. Това е кредото на германската и европейската климатична политика. Но докато политиците все още залагат на електрически автомобили и по този начин на промяна на системата, която ще отнеме десетилетия, има по-бързо решение с неутрални по отношение на климата горива, с които поне част от съществуващия автопарк може да работи практически неутрално по отношение на CO2. 

На пресконференция в Берлин компанията за гориво P1 обяви, че ще отвори пункт за зареждане със синтетично гориво преди края на тази година. Така Федералното правителство може незабавно да постигне неутрално отношение към климата, зареждайки основно камионите, които се движат в Германия.

Точното местоположение предстои да бъде определено, тъй като компанията иска да предложи на федералното правителство да намери пункт за гориво, който е особено удобно разположен за трафика от камиони. След това тежкотоварният и високопроизводителен автомобилен парк на държавните органи може да се зарежда оттам по неутрален за климата начин, вместо да се захранва с изкопаеми горива.

Обширните тестове показват, че практически всички съществуващи превозни средства с бензинови двигатели могат да работят със синтетичното гориво, наречено P1 Eco 100 Pro, без никаква подготовка или модификации. Теоретично е възможно и да се произведе синтетично гориво за дизелови двигатели.

„Елиминирайте изкопаемите горива“

„Не става въпрос да направим изкопаемите горива по-екологични, а да ги елиминираме“, казва Бенджамин Куйт, отговарящ за продажбите и партньорствата в P1. Милиони литри синтетично гориво вече са на разположение и сегашната цена от 5 до 6 евро на литър трябва да падне много бързо. За това могат да помогнат и правителствата, като намалят съответният данък върху неизкопаемите горива в сравнение с изкопаемите и така чената му може да достигне  до около 3.50 евро на литър.

Развитието на мрежата от бензиностанции се осъществява с партньора Sprint Tank. Доставка на наистина пазарни цени би била възможна, разбира се, само ако световните петролни гиганти навлязат в бизнеса с климатични горива в голям мащаб и започнат да произвеждат необходимите количества. Само Германия се нуждае всяка година от 15 милиона тона бензин за автомобили и още 30 милиона тона дизел за автомобили и особено за камиони.

Експертът по двигатели професор Томас Кох от KIT Karlsruhe, който от години изследва синтетичните горива и призовава за широкото им използване, вижда значителен потенциал за новото гориво. До 2035 г. ще бъде възможно да се покрият нуждите на Германия от синтетични горива, но при условие че политиците насърчават технологията в дългосрочен план.

Опитът, натрупан в Берлин, може да се използва на европейско ниво през 2026 г. Защото тогава, както е предвидено, синтетичните горива трябва да бъдат преоценени. Това също ще бъде интересно за Германия по-специално, тъй като енергийната политика за постепенното спиране на ядрената енергия ще означава, че повече въглища ще трябва отново да се преобразуват в електричество през следващите години - със съответните отрицателни ефекти върху истинският баланс на емисиите.

fallback
  • #19
    До долния ( преди 1 година )
    Аз още преди две години съм си инсталирал 3 киловата фотоволтаици и мога да говоря от собствен опит. Имат потенциал за над 12 000 киловата часа производство за тези три години, но аз съм използвал само около 9000 от тях, защото държавата не иска да и връщам излишъка дори като подарък. Тоест съм спестил около 10 т въглероден диоксид. Само миналата година засях десетина дръвчета в двора, който не съм покрил с бетон, а с трева и храсти. А ти какво си направил?
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    малееее, колко много специалисти сме имали! жалко, че са само цъкат да обясняват а нищо не са направили...
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    Повтаряш ми думите "С други думи броим само въглеродния диоксид който са събрали за производство на въглеродно неутрално гориво и забравяме за всички останали гадости, които наистина са вредни за хората и замърсяват въздуха на градовете, които ще се отделят отново с това въглеродно неутрално гориво при всяко негово изгаряне?"Пак спряхме до въглеродния диоксид и фотосинтезата и твърдим че фотосинтезата "пречиства въздуха"? Ами не, не го почиства. Въглеродният диоксид не е замърсител.
  • #16
    До долния ( преди 1 година )
    Явно си отсъствал от биологията. 15 декара растения поглъщат въглерод и прочистват въздуха, вика му се фотосинтеза на това. До 13 явно и ти си отсъствал от същите часове, кое растение предпочита сянка освен мъха, без слънце няма фотосинтеза. Гигафабриката е до Берлин, защото в Германия има квалифицирана работна ръка, която липсва при нас, освен това е добре платено на охранените политици. Защо тогава зелените се разкри, че са на заплата към разни псевдо защитници, като Мръски. Смях сте.
  • #15
    хахаха ( преди 1 година )
    ще ви се
  • #14
    До 12, 13 ( преди 1 година )
    Винаги има някои в паралелна реалност без логика. За тях панели затоплят повече от въглища/газ, няма литий и е мръсен за добив но има по-чист петрол по много, няма ток но има в пъти повече ток за синтетика и водород, Русия е нападната от Украйна, Германия загина с 2% икономически ръст а Русия се възроди с 3% спад, батериите са мръсни а ДВГ особено дизел без очистване са по-безвредни, 15 декара растенията за биогорива не заемат много земя но 15 кв.м. панели заемат много и няма място и т.н..
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    "Фотоволтаиците, колко температура отделят и ако всичко е покрито с тях, какви ще са последиците за живота на всички организми, това също не е много екологично."Каква смяташ че ще е разликата дали покрива ми е покрит с фотоволтаици или не е? Смяташ ли, че ще се отделя повече или по-малко топлина? А да си чул, че под сянката на фотоволтаиците някои култури виреят много по-добре? А че е много по-евтино за някой фотоволтаични ферми, да "наемат" животни за косене, а тревата не позволява прегрява ...
  • #12
    До 9 ( преди 1 година )
    И заради този апокалиптичен сценарий който описа, ти реши че всичко това трябва да се умножи по 3 и по 4, защото за преминаване към синтетични горива ще е необходимо три или четири пъти повече електрическа енергия, отколкото за преминаване към електромобили?Смяташ, че горенето на въглища е по екологично, отколкото да се монтират 15 квадратни метра фотоволтаици върху едно паркомясто на паркинг, което да осигури 20 000 км годишно на автомобил, който да зарежда под него?
  • #11
    онзи ( преди 1 година )
    не разбрах кое прави синтетичното гориво неутрално по отношение на СО2? от какво се прави, че е толкова ЕКО?
  • #10
    До мозъка ( преди 1 година )
    "Всичко свързано с тяхната пропаганда са огромни пари от лобита, точно зелените в Германия на заплата го доказва."Всеки с малко мозък ще се сети колко трябва да е вредно и мръсно производството на батерии, щом германците са позволили строежа на най-голямата фабрика за производство и рециклиране на батерии в Европа, да бъде изградена точно до столицата им и точно върху вододайната зона от която столицата черпи вода за пиене къпане и готвене. Ако беше мръсно, дали нямаше да е в България?
fallback
Последни