fallback

Синтетичните горива обезсмислят електромобилите

Те могат да се използват веднага, но все още са твърде скъпи

Много държави работят върху т.нар. алтернативни горива, но към момента ЕС предпочита да разчита само на електрически превозни средства. Защитата на климата със сиснеттични горива обаче също е вариант и би била възможна за всички двигатели с вътрешно горене, без каквато и да е преработка на колите с ДВГ. Основният проблем е високата цена.

Емисиите на CO2 трябва да бъдат намалени. Това е кредото на германската и европейската климатична политика. Но докато политиците все още залагат на електрически автомобили и по този начин на промяна на системата, която ще отнеме десетилетия, има по-бързо решение с неутрални по отношение на климата горива, с които поне част от съществуващия автопарк може да работи практически неутрално по отношение на CO2. 

На пресконференция в Берлин компанията за гориво P1 обяви, че ще отвори пункт за зареждане със синтетично гориво преди края на тази година. Така Федералното правителство може незабавно да постигне неутрално отношение към климата, зареждайки основно камионите, които се движат в Германия.

Точното местоположение предстои да бъде определено, тъй като компанията иска да предложи на федералното правителство да намери пункт за гориво, който е особено удобно разположен за трафика от камиони. След това тежкотоварният и високопроизводителен автомобилен парк на държавните органи може да се зарежда оттам по неутрален за климата начин, вместо да се захранва с изкопаеми горива.

Обширните тестове показват, че практически всички съществуващи превозни средства с бензинови двигатели могат да работят със синтетичното гориво, наречено P1 Eco 100 Pro, без никаква подготовка или модификации. Теоретично е възможно и да се произведе синтетично гориво за дизелови двигатели.

„Елиминирайте изкопаемите горива“

„Не става въпрос да направим изкопаемите горива по-екологични, а да ги елиминираме“, казва Бенджамин Куйт, отговарящ за продажбите и партньорствата в P1. Милиони литри синтетично гориво вече са на разположение и сегашната цена от 5 до 6 евро на литър трябва да падне много бързо. За това могат да помогнат и правителствата, като намалят съответният данък върху неизкопаемите горива в сравнение с изкопаемите и така чената му може да достигне  до около 3.50 евро на литър.

Развитието на мрежата от бензиностанции се осъществява с партньора Sprint Tank. Доставка на наистина пазарни цени би била възможна, разбира се, само ако световните петролни гиганти навлязат в бизнеса с климатични горива в голям мащаб и започнат да произвеждат необходимите количества. Само Германия се нуждае всяка година от 15 милиона тона бензин за автомобили и още 30 милиона тона дизел за автомобили и особено за камиони.

Експертът по двигатели професор Томас Кох от KIT Karlsruhe, който от години изследва синтетичните горива и призовава за широкото им използване, вижда значителен потенциал за новото гориво. До 2035 г. ще бъде възможно да се покрият нуждите на Германия от синтетични горива, но при условие че политиците насърчават технологията в дългосрочен план.

Опитът, натрупан в Берлин, може да се използва на европейско ниво през 2026 г. Защото тогава, както е предвидено, синтетичните горива трябва да бъдат преоценени. Това също ще бъде интересно за Германия по-специално, тъй като енергийната политика за постепенното спиране на ядрената енергия ще означава, че повече въглища ще трябва отново да се преобразуват в електричество през следващите години - със съответните отрицателни ефекти върху истинският баланс на емисиите.

fallback
  • #49
    анонимен ( преди 1 година )
    Неизползвано електричество има и ще има още доста време. Просто защото не може да се съхранява. Вкарва се в мрежата и употребата е по-малка от вкарването. Голям процент, мисля, че е около 20, просто се губи. Това ще е така, докато не се намерят решения за съхранение. Обаче имам въпрос към привържениците на синтетичните горива. Какъв е смисълът да се използва ток за производството им вместо същият да се използва за зареждане на ел колите? Губи ми се смисъла. Нямам електричка. Просто разсъждавам.
  • #48
    Бай Гочо - пенсионвр ( преди 1 година )
    Добре бе, г-да "умници-политици", ай кажете ми на мене лично - имам само една сметка в една банка, нито правя преводи, нито тегля пари, за къв *** ми е да ходя в банката?!?!? Ходя веднъж на 4 години да си подновя дебитната карта, друга работа в банката нямам. И кво, искате да ми блокирате парите ли ве, ваща майка??
  • #47
    Муахаха ( преди 1 година )
    до 45 - чети бе преди да пишеш, чети!!! И технологията ще стане по-ефективна и ток ще има в излишък!! Ама как да го разбереш! Масовото производство и потребление прави само производството на електричките ефективно, всичко друго си седи на едно място, в това ли се опитваш да ме обедиш!?!?
  • #46
    Муахаха ( преди 1 година )
    А, извинявам се, сега последно - няма нужда да ми бращолевите за заемането на обработваема земя от солари и колко вредни били!Има милиони покриви и фасади които вече са заели своето място на планетата и могат да бъдат "облечени" със солари и да бълват ток!
  • #45
    До Мухубуху ( преди 1 година )
    (Което реално прави ДВГ на синтетика,по-екологичен от електричка заредена с ток от сегашния енергиен микс в Европа!) 5 пъти ти се обяснява, че синтетиката не пада от небето а иска няколко пъти повече ток отколкото би ползвал електромобил но ти пак си знаеш, че да ползваш няколко пъти повече ток от същия микс е по-екологично. Никого не скача срещу синтетика за старите коли които така или иначе трябва да се карат а се казва, че няма смисъл при новите и няма да обърне тенденцията
  • #44
    Муахаха ( преди 1 година )
    И последно - като изключим "гравитационите батерии", синтетичните горива са единствения екологичен вариант за съхранение на излишната енергия от ВЕИ! А такава ще има много!Само за пример - към момента подадените заявление за изграждане на ВЕИ в Бъгария са за 3 пъти повече мощности от колкото страната произвежда от ТЕЦ, ВЕЦ и АЕЦ!И в това число не са включение мощностите които се изграждат за лично потребление на домакинства и фирми!И това е само в България!Три пъти повече енергия от нужната!
  • #43
    Муахаха ( преди 1 година )
    Най-големия въглероден отпечатък при автомобилите е самото им производство!Без начение електрички или с ДВГ!Защо елзомбитата подскачат тогава срещу синтетичните горива,които могат да удължат живота на стотици милиони автомобили чийто основен въглероден отпечатък вече е избълван?!?Нали за екология мислите уж!Синтетичните горива намалят вредните емисии с 90%!Което реално прави ДВГ на синтетика,по-екологичен от електричка заредена с ток от сегашния енергиен микс в Европа!
  • #42
    Муахаха ( преди 1 година )
    Елзомбитата пак бълват мисъл!Абе разбирачи,какви бяха цените на батериите,какви са сега?! 1200USD за кВч през 2010г., 130USD сега!Нали основната мантра на прошляците които мечтаете за електрички е "като станат масови,ще станат евтини"!Ами и производството на синтетични горива като стане масово,ще е стане евтино!Дайте да се разберем!Вие за екология ли сте или просто сте зомбирани на тема електромобили?!
  • #41
    До 37 ( преди 1 година )
    Класическа откачалка. Байдън репресира само нечовешки репресиращи всеки с разум и съвест режими като Русия, С. Корея и Иран явно за това kвичиш така. И за Ел колите ли виниш "краварите" при положение че по всичко личи, че в Китай има много по-голяма подкрепа за тях и има повече полза от тях но злоба и мозък не вървят ръка за ръка. Той Тръмп да благодари, че не е при бай Ставри и да си продава картичките СуперТръмп по 100 долара бройката можеш да си вземеш в негова подкрепа
  • #40
    анонимен ( преди 1 година )
    "... със сиснеттични горива обаче.. " - Ко, каз
fallback
Последни