fallback

ЕС готви нов удар срещу автомобилните производители

Близо половината обявени от компаниите екологични показатели се оказват фалшиви

ЕС предприема мерки срещу автомобилните производители, които съобщават неверни екологични показатели на своите модели, като ще глобява компаниите, за които бъде установено, че са излъгали.

За целта се изготвя нов проектозакон, който да помогне на потребителите да получават точна информация за стоките, които им се предлагат. В него се казва, че Европейската комисия иска да премахне практиката на правене на необосновани твърдения с цел да се накара обществото да повярва, че дадени продукти са екологични.

По информация на изданието Euractiv, което разполага с проекта, в него се твърди, че в момента над 40% от твърденията за екологичните показатели са неверни. Затова и компаниите, които правят „екологични твърдения“, трябва да ги обосноват със стандартна методология за оценка на тяхното въздействие върху околната среда“.

Проверката на тези твърдения ще изисква държавите-членки на ЕС да създадат екипи, които да разкриват „зелените“ лъжи, а всички компании, за които се установи, че умишлено са подвели потребителите, ще бъдат наказани. Санкциите ще бъдат определяни в зависимост от естеството и тежестта на нарушенията, както и от икономическите ползи, които фирмата нарушител е получила от измамата, и причинените екологични щети.

Ако такъв закон бъде приет, той няма да засегне само производителите на автомобили. Хиляди продукти, които се продават в Европа, също ще може да бъдат проверени, но като цяло най-засегнати ще бъдат именно автомобилните фирми. Причината е, че техните продукти са едни от най-големите замърсители, а самите компании редовно посочват твърдения за екологичността на най-новите си превозни средства.

Очакваше се, че новата директива за екологичните показатели на различните продукти ще бъда публикувана още през миналата година. Тя обаче беше отлагана няколко пъти поради неуспех в постигането на съгласие за това как да се проверят екологичните показатели.

fallback
  • #29
    До 28 ( преди 1 година )
    ДВГ талибанът търпи ли алтернатива?
  • #28
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Европа бавно, но сигурно върви към фашизъм. Както винаги електрофилията не е засегната и твърденията за екологичност няма да се подлагат на съмнение... НО... както знаем електрофила по същество е с фашизоидни наклонности - електрофила поради ограничното си мислене (доколкото съществува въобще) не търпи други алтернативи!
  • #27
    анонимен ( преди 1 година )
    Много хитър ход на европейците. За да е въглеродно неутрално едно производство, трябва да се извършва с възобновяема енергия, което спекулативно ще и вдигне цената, спрямо останалите видове енергия, без на практика да се е вдигнала себестойността и за производство. Тогава предприятията ще имат два избора - или да я купуват скъпо или сами да си я произведат върху покривите и или с вятърни генератори, съчетани с батерии. Така много по-бързо ще се избавят от въглищните централи и внос на горива
  • #26
    До долния ( преди 1 година )
    Прав си че цените на автомобилите постоянно се вдигат, но идва светлина в тунела. Скоро хората са с ограничен бюджет ще има какво да си купуват защото цените на електромобилите падат и то бързо. А те по подразбиране няма да се засегнати от този закон. В бъдеще само богатите ще карат автомобили с ДВГ.
  • #25
    край ( преди 1 година )
    Бедните ще бъдат спрени да се возят и да карат коли. Шлема за виртуална реалност и краката в легена и ще са на море. В Париж, в Ню Йорк на Малдивите - навсякъде със шлема. Даже ще правят секс с всички топ модели. Виртуално.
  • #24
    анонимен ( преди 1 година )
    Истината е,че чрез подобни неща убиват автомобила с ДВГ,за да може да наложат електричките,защото по друг път не става.Разбира се в името на екологията и спасението на планетата.Всичките им пъклени дела са все за уж наше добро.В същото време пращат танкове и бронирани машини за украйна.Запалиха конфликта и го поддържат.Там техниката с кое евро сертификат е да попитам.Бомбите,ракетите и боеприпасите кислород ли произвеждат?Защо не се забранят частните самолети,яхти,кораби на които се вози 1 човек
  • #23
    Хахаха ( преди 1 година )
    Политиците почнаха да поставят невъзможни цели. И затова производителите бяха принудени да измислят нова физика и съответно невъзможни технически показатели на автомобилите. За да може всичко да е законно. Няма как от същото количество гориво да извадиш повече мощност. А те новите коли по документи хем по тежки хем по мощни, хем по икономични. Хахаха. ами няма как да стане. Физиката не работи така!
  • #22
    Българин ( преди 1 година )
    Всичката Мара втасала, до автомобилите опряла :-D *** тече от студ, щото е 'престъпление' срещу демокрацията да пуснеш климатика, лекарства малко, щото опаковките няма с какво да се запечатват, индустрията душа бере, на кравите пръднята- голям проблем, па до изпаренията от ауспуха стигнахме
  • #21
    Класика ( преди 1 година )
    Като дойде Тръмп по спешност тези от ЕС ще си намерят новия дом при бай Ставри!
  • #20
    До долния ( преди 1 година )
    Че кой ще ти забранява да си купуваш автомобил? Средно европейците минават по 13 000 км годишно, което означава, че трябва да имат два киловата фотоволтаици, за да си купят електромобил. Те струват около 3000 лв и това ти дава право за 25 години да сменяш автомобили, като същевременно можеш и да зареждаш от тях.
fallback
Последни