fallback

ЕС готви нов удар срещу автомобилните производители

Близо половината обявени от компаниите екологични показатели се оказват фалшиви

ЕС предприема мерки срещу автомобилните производители, които съобщават неверни екологични показатели на своите модели, като ще глобява компаниите, за които бъде установено, че са излъгали.

За целта се изготвя нов проектозакон, който да помогне на потребителите да получават точна информация за стоките, които им се предлагат. В него се казва, че Европейската комисия иска да премахне практиката на правене на необосновани твърдения с цел да се накара обществото да повярва, че дадени продукти са екологични.

По информация на изданието Euractiv, което разполага с проекта, в него се твърди, че в момента над 40% от твърденията за екологичните показатели са неверни. Затова и компаниите, които правят „екологични твърдения“, трябва да ги обосноват със стандартна методология за оценка на тяхното въздействие върху околната среда“.

Проверката на тези твърдения ще изисква държавите-членки на ЕС да създадат екипи, които да разкриват „зелените“ лъжи, а всички компании, за които се установи, че умишлено са подвели потребителите, ще бъдат наказани. Санкциите ще бъдат определяни в зависимост от естеството и тежестта на нарушенията, както и от икономическите ползи, които фирмата нарушител е получила от измамата, и причинените екологични щети.

Ако такъв закон бъде приет, той няма да засегне само производителите на автомобили. Хиляди продукти, които се продават в Европа, също ще може да бъдат проверени, но като цяло най-засегнати ще бъдат именно автомобилните фирми. Причината е, че техните продукти са едни от най-големите замърсители, а самите компании редовно посочват твърдения за екологичността на най-новите си превозни средства.

Очакваше се, че новата директива за екологичните показатели на различните продукти ще бъда публикувана още през миналата година. Тя обаче беше отлагана няколко пъти поради неуспех в постигането на съгласие за това как да се проверят екологичните показатели.

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Всичко е фалшиво в ЕС и е за наша сметка, данъка трябва да е годишния пробег умножено по коне и кубици за дизел по две.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Закони се приемат, когато има твърде много недобросъвестни търговци. Жалък е целият морал на обществото. Налага се да си плащаме, за да се защитаваме от бизнеса. Често обвиняваме ЕС в бюрократщина, но истината е, че мръсните тактики на големите корпорации я налагат. Вместо да се сърдите на ЕС, гласувайте с парите си - не купувайте от Шиши, Миши, Догани и подобни предатели.
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Малките коли на 95% са втора или трета кола в семейството, т.е. са излишен лукс, или по друг начин казано, дори да замърсяват по-малко, 100% от това замърсяване е можело да се избегне. Семействата имат нужда от голяма кола. Не можеш да натъпчеш 4-членно семейство с багаж във Фиеста.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Европа продължава да се самоубива
  • #5
    до 4 ( преди 1 година )
    няма значение, че изискванията са еднакви ако една малка кола гори 6 литра а голям джип 13 например в града, вътре се возят един двама от коя кола ще излизат по малко изгорели газове?
  • #4
    До 2 ( преди 1 година )
    Напълно невярно при положение, че изискванията за емисии са еднакви и за Пежо 208 и за Пежо 5008. Друг е въпроса, че като цяло са прекалено строги и ако се отказват да правят малки коли нямаше в топ 10 да са главно малки коли
  • #3
    До долния ( преди 1 година )
    Накрая всички карат големи коли често втора ръка които па изобщо на нишо не отговарят и замърсяват още повече.Тоест вместо да намалява вреените емисии ЕС ги увеличавъ
  • #2
    онзи ( преди 1 година )
    вместо да ограничава големите и излишно мощни коли еУросъюза ограничава малките малолитражни модели, като ги прави прекалено скъпи и производителите се отказват да правят малки коли... това прави скапания евросъюз
  • #1
    Йосиф Висарионович ( преди 1 година )
    Има гърне - има проблем.
fallback
Последни