Средноразмерният кросоувър Volvo XC60 (2008-2017) беше показан за първи път през януари 2007 г. на автомобилното изложение в Детройт. Серийните версии дебютират година по-късно на автосалона в Женева, а моделът се произвежда в белгийския Гент.
Кросоувърът е изграден на платформата EUCD, което го прави подобен на IV поколение Ford Mondeo и Land Rover Freelander. Гамата двигатели е доста широка, като комбинира бензинови и дизелови мотори – както с турбо, така и атмосферни. Системата за задвижване на четирите колела е с автоматично свързване на задния мост чрез съединител Haldex, а от 2010 г. се появиха и модификации с предно задвижване.
Скоростните кутии са механични на Getrag - 5-степенната M65 и 6-cтепенната M66, както и 6-степенна преселективна Ford 6DCT450 (или MPS6 според спецификацията на Volvo). Предлагат се и класически автомати Aisin с 6 или 8 предавки.
Фейслифтът през 2013 г. значително промени предната част (радиаторна решетка, броня, осветително оборудване) и в по-малка степен - задната част. Появиха се странични огледала с вградени LED-мигачи, нови превключватели на кормилната колона и цифрово арматурно табло.
Volvo XC60 на старо – заслужава ли си? (ГАЛЕРИЯ):
Редовият бензинов 5-цилиндров B5254T има ресурс от повече от 350 000 км. Турбокомпресорът може да обслужва без ремонт около 300 000 км. Трябва да се внимава с ремъка по същия начин, както в случая на дизеловия двигател D5244T. Важно е да се следи работата на контролния клапан на вакуумната помпа след 100 000-140 000 км, тъй като той се износва бързо.
Твърде тънката тръба често се запушва във вентилационната система на картера и гумената мембрана в масления сепаратор може да се счупи след 4–6 години. Можете да спестите от подмяната на официално неремонтируема единица, като я ремонтирате.