Средноразмерният кросоувър Volvo XC60 (2008-2017) беше показан за първи път през януари 2007 г. на автомобилното изложение в Детройт. Серийните версии дебютират година по-късно на автосалона в Женева, а моделът се произвежда в белгийския Гент.
Кросоувърът е изграден на платформата EUCD, което го прави подобен на IV поколение Ford Mondeo и Land Rover Freelander. Гамата двигатели е доста широка, като комбинира бензинови и дизелови мотори – както с турбо, така и атмосферни. Системата за задвижване на четирите колела е с автоматично свързване на задния мост чрез съединител Haldex, а от 2010 г. се появиха и модификации с предно задвижване.
Скоростните кутии са механични на Getrag - 5-степенната M65 и 6-cтепенната M66, както и 6-степенна преселективна Ford 6DCT450 (или MPS6 според спецификацията на Volvo). Предлагат се и класически автомати Aisin с 6 или 8 предавки.
Фейслифтът през 2013 г. значително промени предната част (радиаторна решетка, броня, осветително оборудване) и в по-малка степен - задната част. Появиха се странични огледала с вградени LED-мигачи, нови превключватели на кормилната колона и цифрово арматурно табло.
Volvo XC60 на старо – заслужава ли си? (ГАЛЕРИЯ):
Петцилиндровият D5244T е първият дизелов двигател, разработен независимо от Volvo. Има завиден ресурс - до 500 000 км. Необходимо е внимателно да се следи състоянието на спомагателния задвижващ ремък - ако се счупи или излети, той може да се увие около задвижващата ролка на зъбния ремък с последствия под формата на ремонт или подмяна на главата на цилиндъра. При автомобили, по-стари от 2011 г., електрическият задвижващ механизъм на турбокомпресора може да се повреди.
Вихровата клапа и системата за вентилация на картера се нуждаят от редовно почистване на всеки 50 000-60 000 км. Система за рециркулация на отработените газове EGR - след 100 хиляди км, в противен случай отлаганията ще задръстят клапана. При работа в задръствания след 60 000–100 000 км филтърът за твърди частици се запушва.