Средноразмерният кросоувър Volvo XC60 (2008-2017) беше показан за първи път през януари 2007 г. на автомобилното изложение в Детройт. Серийните версии дебютират година по-късно на автосалона в Женева, а моделът се произвежда в белгийския Гент.
Кросоувърът е изграден на платформата EUCD, което го прави подобен на IV поколение Ford Mondeo и Land Rover Freelander. Гамата двигатели е доста широка, като комбинира бензинови и дизелови мотори – както с турбо, така и атмосферни. Системата за задвижване на четирите колела е с автоматично свързване на задния мост чрез съединител Haldex, а от 2010 г. се появиха и модификации с предно задвижване.
Скоростните кутии са механични на Getrag - 5-степенната M65 и 6-cтепенната M66, както и 6-степенна преселективна Ford 6DCT450 (или MPS6 според спецификацията на Volvo). Предлагат се и класически автомати Aisin с 6 или 8 предавки.
Фейслифтът през 2013 г. значително промени предната част (радиаторна решетка, броня, осветително оборудване) и в по-малка степен - задната част. Появиха се странични огледала с вградени LED-мигачи, нови превключватели на кормилната колона и цифрово арматурно табло.
Volvo XC60 на старо – заслужава ли си? (ГАЛЕРИЯ):
При кросоувърите преди 2013 г. след 120 000-160 000 км гумено-металната магистрала с високо налягане между помпата на кормилното управление и кормилното устройство често протича. Самата рейка изкарва над 160 000 км, а кормилните пръти и накрайниците - до 120 000-150 000 км. Въведена през 2011 г., системата с електрическо сервоуправление има не по-малко издръжливо управление. Помпата изкарва 120 000-160 000 км.
Предните спирачни дискове могат да издържат на 2-3 комплекта накладки и да се износят при пробег от 80 000-120 000 км. При пробег от 180 000-200 000 км може да се повреди електрическата ръчна спирачна система.