fallback

Защо Citroën пропада както у дома, така и в Европа?

Френската марка записва един от най-трудните периоди в историята си

Марката с двата шеврона държи само 3.3% от европейския пазар, като през последният месец на миналата година тези проценти падат до 2.3. А през 2010 година Citroen дъроеше дял от 6% в Европа. Във Франция Citroën заема 8.5% от тортата. През 2010 г. този показател беше близо 15%!

Citroën  държи едва 3.3% от европейския пазар, според Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA). А френската марка надхвърляше 4% през 2019-а, годината преди Covid пандемията, 5% през 2013-а и 6% през 2010 г. Във Франция Citroën болезнено достигна спад от пазарния си дял от 8.5%. срещу 10.5% през 2015-а и близо 15% през 2010.

Върховното унижение за французите е, че миналата година Citroën беше изпреварен дори и от Dacia... в Европа, а също и във Франция. Нискобюджетният филиал на Renault вече продава 100 000 екземпляра повече от Citroën на Стария континент и хиляда повече във Франция.

Може би заради това, търговският директор на Citroën за Франция ще напусне поста си на 1 февруари. И дори от марката да казват, че това няма нищо общо, търговците виждат ясна причинно-следствена връзка. Същият този Жером Гаутие призна, че пазарният дял на Шевроните във Франция естествено трябва да бъде между 10 и 11%.

Това се случи по време на конференция, организирана през ноември миналата година (отчетена от Journal de l'automobile). 2022 г. ще бъде най-лошата година, откакто AAA Data публикува данни, а именно от 2001 година.

По-лошо: малкият Citroën C3, който е бестселър на марката, пуснат на пазара през 2016 година и чийто заместник ще бъде представен в края на 2023-а, загуби третото място на френския пазар (по модели), в полза на Dacia Sandero. Румъският субкомпактен модел се нареди между Peugeot 208 и Renault Clio! А Citroen е регистрирал едва 375 578 нови автомобила миналата година в Европа, което според Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA) е спад с  15.7%. Във родната Франция този спад е още по-голям -19.8%.

fallback
  • #6
    Кефъ ( преди 1 година )
    От край време е така с френските защото те нямат производители на бутала блокове дори лагери и скоростни кутии всичко е на Шафлер Мале Зед Еф и Гетраг.А те първо осигурявят немските производители които правят големите двг за другите каквото остане и винаги е било така след Всв.Италианците без Феррари са същите заспали
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    3-ти - абсовлютно си прав поне за двигателите и затова че дремят в ниските класове, но се борят за по-високия ценови клас, а под капака е пародия (за парите). И ако за 108, 208 и донякъде 308 е ок, то за 508 е погубно да го пробутват само с 1.5 дизел (130кс) или 1.6 бензин (180кс). един 2.0 мотор да бяха запазили поне, то V6 или V8.. вече е трудна работа. Липсата на "по-наточени" модели също им играе лош номер.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Съгласен съм за проблема с позиционирането, но и Ситроен си затриха гамата малко. Тях ги държат основно С3 и баничарки и бусове. СУВ-овете им някак са са по-лоши от на Пежо макар да са същите. Силата им беше в Пикасо-тата но този тип коли бере душа.
  • #3
    Кефъ ( преди 1 година )
    Нещата са ясни френските производители са зле продуктово позиционирани имат прекалено много компании и модели в един и същи клас които си ядат продажбите.Така и не направиха мощни спортни и луксозни коли с в8,12 двигатели седят и дремят в ниските класове.Дачия им изяжда продажбите кактони на самото Ринаулт.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Защото надуха цените!
  • #1
    Смех ( преди 1 година )
    Щото са биклюци
fallback
Последни