fallback

Защо Citroën пропада както у дома, така и в Европа?

Френската марка записва един от най-трудните периоди в историята си

Марката с двата шеврона държи само 3.3% от европейския пазар, като през последният месец на миналата година тези проценти падат до 2.3. А през 2010 година Citroen дъроеше дял от 6% в Европа. Във Франция Citroën заема 8.5% от тортата. През 2010 г. този показател беше близо 15%!

Citroën  държи едва 3.3% от европейския пазар, според Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA). А френската марка надхвърляше 4% през 2019-а, годината преди Covid пандемията, 5% през 2013-а и 6% през 2010 г. Във Франция Citroën болезнено достигна спад от пазарния си дял от 8.5%. срещу 10.5% през 2015-а и близо 15% през 2010.

Върховното унижение за французите е, че миналата година Citroën беше изпреварен дори и от Dacia... в Европа, а също и във Франция. Нискобюджетният филиал на Renault вече продава 100 000 екземпляра повече от Citroën на Стария континент и хиляда повече във Франция.

Може би заради това, търговският директор на Citroën за Франция ще напусне поста си на 1 февруари. И дори от марката да казват, че това няма нищо общо, търговците виждат ясна причинно-следствена връзка. Същият този Жером Гаутие призна, че пазарният дял на Шевроните във Франция естествено трябва да бъде между 10 и 11%.

Това се случи по време на конференция, организирана през ноември миналата година (отчетена от Journal de l'automobile). 2022 г. ще бъде най-лошата година, откакто AAA Data публикува данни, а именно от 2001 година.

По-лошо: малкият Citroën C3, който е бестселър на марката, пуснат на пазара през 2016 година и чийто заместник ще бъде представен в края на 2023-а, загуби третото място на френския пазар (по модели), в полза на Dacia Sandero. Румъският субкомпактен модел се нареди между Peugeot 208 и Renault Clio! А Citroen е регистрирал едва 375 578 нови автомобила миналата година в Европа, което според Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA) е спад с  15.7%. Във родната Франция този спад е още по-голям -19.8%.

fallback
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    Още когато сложиха онази жена начело (вече уволнена) и обяви, че ще прави от Ситроен бюджетна марка (а тя беше по-луксозната в концерна) стана ясно, че нещата ще тръгнат надолу. Втората грешка беше спирането на хидрактив. Титанична грешка. А ПСА си имаше и други проблеми отпреди това - тежки, небалансирани платформи без мощни двигатели, без 4х4, с кофти японски автоматици. До 2016 ги чаках да пуснат нещо прилично, без успех. Вече съм на друга марка и все още не виждам модел, който бих си купил.
  • #15
    Смех ( преди 1 година )
    Да сравниш испански със словашки работник е като да сраениш катър със състезателен кон
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Карам нов С3 Еъркрос, т.е. сув и си е доста добър. Прави се в Испания, засега сглобката изглежда е по-добра от тази на Пежото ми, което е направено в Словакия.
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    В България С3 продава повече от 208, у нас поне не пропада. Повече се виждат С3 от новите от колкото 208-***.
  • #12
    Кефъ ( преди 1 година )
    На всеки който поне малко разбира от маркетинг му е ясно че тия са пътници 50 модела 5 марки в един и същ клас сега още повече се набутаха заедно в стелянтис с италианските убитаци пунтота панди чинкуечентота ц3 208 всичко у ниския клас.Пълни самоубиици.А искат и Ланчя да възвтановяват цирк пълен.Другото е бла бла
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    колкото до италианците.... момчета, не отваряйте приказка, не ставайте смешни. Имат чудесна техника, ще кажа само 1.4 tjet. Друг има е проблема на тях и той е в общите дружества. За Стелантис още е рано да коментирам, но за GM пълен провал. Опелските кутии съсипаха реномето..... Имам 1.4tjet с 5ст. италианска кутия, заводска газ, чудесен автомобил. Разход, поведение, управляемост, бомба. Това е от мен, 12 цилиндровите ги търдете в други статии.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    не може да продаваш кола със задвижване като на дачия на цена 10-12 хил отгоре и да очакваш продажби. Няма как, говоря за Ц3. А и дизайнерски нещо...
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Ей големи разбирачи пак, в12, БМВ,zf... проблемът им е, че изоставиха френското, за да правят немско.. и това е резултата. Първо 1.6 с БМВ... без коментар. Предният, НФУ, страхотен, надежден. След това, последните Ц4 и Ц5 по немски тертип. Без читав бензин... само дизел. Там им беше силата, но уви. Имал съм 1.6 в CC модел, сега имам 1.6 HDI в СУВ модел. Чудесни, икономични коли. Кви осмаци, кви 6ци. Пежо са увеличили цената на 208 за 1г. с 9000 лв. Кво да говорим, и пак е номер 1 по продажби.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Хидравличните им модели се радваха на успех за 10 години продадоха 2 милиона бр. ситроени.Мениджърите им явно са много умни и решиха да прекратят най-продаваният си модел и да насочат компанията към модели където още преди стартът на производството те бяха аутсайдери- например разни псевдоджипове или бутикови модели от които се продават по няколко бройки на година.Вярно запазиха малките модели в ултраниският ценови клас където уж държаха някакъв дял но Дачия и корейците нулираха този успех.
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    6-ти, и да и не. Не е само производството, а това че примерн ZF са по скъпи кутии, и тогава цените им съвсем ще литнат, и навлизат в един ценови клас с БМВ, Ауди.. където вече конглокенцията е по трудна. Там е и въпрос на име .. малко. Но от старите им 2.2 или 2.0 мотори с една ZF кутия вместо Аисин...щеше да е коренно различна кола. За италянците - абсолютно си прав.
fallback
Последни