Mercedes замени S-Class през 2020 г. , C-Class през 2023 г., а сега E-Class се готви да се превъплъти за новата си генерация през 2024 година. И трите автомобила споделят много сходни стилови характеристики, става ясно от последните снимки на тестови прототип на новото поколение на популярния луксозен седан.
И все пак, E-Class седан (W214) получава един ключов стилен детайл, който го доближава повече до неговия по-голям брат, отколкото до по-малкия. Това са изравнените дръжки на вратите - функция, която BMW също възприема за своя съперник на E-класата - 5-тата серия на баварците, която също ще дебютира тази година.
Забелязали сме прототипи на E-Class да тестват многократно, но никога толкова разсъблечени, колкото тук, Mercedes е премахнал почти цялата маскировка, оставяйки само няколко тънки лепенки отпред и отзад. Тези обвивки може да скрият по-фините детайли на предните и задните LED светлини и дали решетката и светлините са разделени или не, но не оставят почти нищо друго на въображението.
Така че можем да видим формата на на долната броня в стил "кучешки кокал" и спортно изглеждащите хриле в задната броня на това, което – съдейки по двойката големи единични накрайници на ауспуха – прилича по-скоро на автомобил с популярната AMG-Line екипировка, отколкото на истински AMG модел.
Автомобилът от снимките разполага с черни рамки на прозорците, а не с хромирани, които сме виждали при някои други тестови прототипи, и въпреки че трилъчевата звезда може да липсва от голямата централна емблема на решетката, множеството звезди, които съставляват самата решетка, могат ясно да се видят.
Изваяният преден капак разполага с две успоредни ребра, предназначени да извикват мислите за мощните V6 и V8 двигатели, които потенциално биха могли да се крият отдолу, въпреки че повечето модели на E-Class ще се задоволят с четирицилиндрови бензинови и дизелови двигатели.
Това не означава непременно, че ще се представят по-зле по отношение на динамиката. Електрическа помощ (48-волтово меко хибридно усилване за някои, пълен PHEV хардуер за други), плюс хитри електрически турбокомпресори на най-наточените версии ще гарантират, че повечето автомобили ще имат много мощност. Но ще осигурят ли изтънчеността, която купувачите обичаха в своите шестцилиндрови премиум автомобили?
Това, което най-много искаме да разберем, е дали E63 с топ спецификации ще последва съдбата на новата C63 с мощност 680 к.с. и ще замени своя V8 с четирицилиндров двигател с хибридно усилване. А, и ако търсите изцяло електрическа E-класа, ще трябва да се насочите към братовчеда на W214, EQE, който е изграден около специална EV платформа и вече е в продажба.
Вътре има някои големи изненади. Докато почти всеки Mercedes, пуснат наскоро, трябва да заимства стила на S-класата на дълъг информационно-развлекателен таблет, който тече надолу по конзолата, различен набор от шпионски снимки, които публикувахме в края на миналата година, се появи, за да покаже нов широкоекранен дисплей.