fallback

Tesla и Lexus са най-евтините марки за поддръжка за 10-годишен период

Ново проучване показва колко харчат за автомобила си шофьорите в САЩ

Покупката на кола включва много изчисления извън факта, че харесвате дадена марка или цвят. Някои кандидат-купувачи взимат предвид разхода на гориво, безопасността и цената, но това е само върхът на айсберга. Дори когато не се поврежда, автомобилът изисква редовна поддръжка, а тя може да бъде скъпа. Затова и проучване на ClunkerJunker може да предложи представа за разходите за ремонт.

Компанията анализира данните за разходите за поддръжка от последните 10 години за 185 популярни и луксозни коли, продадени в САЩ. Проучването взема предвид абсолютната стойност на ремонтите, както и техния процент спрямо първоначалната покупна цена на модела. Това е леко подвеждащо, защото скъпите превозни средства изглеждат по-евтини за поддръжка. А причината е, че разходите за нея представляват по-малка част от първоначалната цена.

За да бъдат по-разбираеми резултатите, те са разделени на популярни и луксозни марки. При първите Toyota е най-евтината популярна марка автомобили за поддръжка, като разходите за нея представляват 13,41% от покупната цена. Японският автомобилен производител има осем от първите десет най-евтини коли за поддръжка, като начело са Land Cruiser (7,29%), Sequoia (8,5%) и Supra (8,56%). Точно на обратния полюс са Dodge и неговият филиал RAM, които предлагат най-скъпите превозни средства на пазара в това отношение.

При луксозните автомобили Tesla доминира, като дори е по-евтина от Toyota за поддръжка. Поддържането на автомобилите Tesla в работно състояние струва средно 7,1% от стойността на модела. Lexus се класира на второ място с 12,3%, благодарение на легендарната си надеждност. Porsche е на трето място със 17,3%, но други германски марки автомобили не се представят толкова добре в проучването. BMW, например, е на последно място, като разходите за поддръжка възлизат на над една четвърт от стойността на автомобила за период от 10 години.

BMW също има най-скъпите отделни модели за поддръжка, като X1 (42%), X2 (40%) и X3 (34,5%) струват значителни части от първоначалната си стойност, за да продължат да работят за период от 10 години. В противоположния край на спектъра, Tesla Model S струва само 4,6% от стойността си за поддържане в продължение на десетилетие, а Model X е доста близо - с 5,1%. Въз основа на същите показатели няколко скъпи модела като Audi S8 или Chevrolet Corvette изглеждат сред най-евтините за ремонт. Това, разбира се, не е съвсем вярно и е така, защото тяхната покупна цена намалява разходите за поддръжка, намалявайки процента.

Проучването се основава на данни, получени чрез CarEdge през септември 2022 г., и не съдържа информация за по-нови марки като Rivian или Lucid Motors поради малкия размер на извадката. Разходите за поддръжка се изчисляват за период от 10 години за всеки модел като процент от средната цена на нов автомобил. Данните за средната цена на новите модели също идват от CarEdge.

fallback
  • #9
    До долния ( преди 1 година )
    Спокойно можеш да влезеш в който и да е сайт за авточасти и да провериш колко струва носач за Тесла. Колко мислиш че струва, та постоянно го повтаряш като папагал, все едно струва хиляди?
  • #8
    Гост ( преди 1 година )
    Я да ми напомниш колко струва един носач на Тесла?А специалните гуми с ниско съпротивление,които трудно изкарват 50 к.км,заради голямото тегло на Тесла.
  • #7
    Гост ( преди 1 година )
    Гаранционната смяна на батериите беше с рекламна цел,да тръгнат продажбите.Сега сменят гаранционно само ,ако те одобрят.Милионите километри са само на една Тесла с три смени на електромотори,и три на батериите.
  • #6
    Гост ( преди 1 година )
    По принцип класацията е малко подвеждаща защото е относителна и е в % от цената - така е нормално скъпите автомобили да имат по нисък процент, но това не означава, че в абсолютна сума е по-малка
  • #5
    До долния ( преди 1 година )
    Като гледаш разходите 5% за 10 години, колко от тях да са сменяли батерии или поне да се плащали за тяхната смяна? Защото първите батерии са инсталирани точно в тези 10-годишни Тесли и изкарваха по почти половин милион километра. Тези които са карали по много, вече са им ги сменили гаранционно, като на онзи който му я смениха на 500 хиляди, покара още стотина хиляди с по-малка батерия която му бяха дали за оборотна, а после навъртя още 1 милион километра с "третата" батерия която още работи.
  • #4
    Гост ( преди 1 година )
    Батериите са около половината от цената на електромобила като нов.
  • #3
    До долния ( преди 1 година )
    През 2012 в европа не се продаваше все още Тесла и няма 10-годишни тесли
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    1-ви, да ти прави впечатлвние, че е за американския пазар? Не нали...а както е известно той е различен от европейския.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Ето че още една опорна точка отпадна. Електромобилите не били чак толкова скъпи за поддръжка. А произведените през 2012 година тесли бяха първите, които са пословични със своите детски болести, които най-редовно ги вкарваха в сервиз. Излекуваха ги чак след 2014 година, а тези автомобили ще влязат в класациите чак през 2024 г когато ще станат 10-годишни.
fallback
Последни