fallback

Tesla и Lexus са най-евтините марки за поддръжка за 10-годишен период

Ново проучване показва колко харчат за автомобила си шофьорите в САЩ

Покупката на кола включва много изчисления извън факта, че харесвате дадена марка или цвят. Някои кандидат-купувачи взимат предвид разхода на гориво, безопасността и цената, но това е само върхът на айсберга. Дори когато не се поврежда, автомобилът изисква редовна поддръжка, а тя може да бъде скъпа. Затова и проучване на ClunkerJunker може да предложи представа за разходите за ремонт.

Компанията анализира данните за разходите за поддръжка от последните 10 години за 185 популярни и луксозни коли, продадени в САЩ. Проучването взема предвид абсолютната стойност на ремонтите, както и техния процент спрямо първоначалната покупна цена на модела. Това е леко подвеждащо, защото скъпите превозни средства изглеждат по-евтини за поддръжка. А причината е, че разходите за нея представляват по-малка част от първоначалната цена.

За да бъдат по-разбираеми резултатите, те са разделени на популярни и луксозни марки. При първите Toyota е най-евтината популярна марка автомобили за поддръжка, като разходите за нея представляват 13,41% от покупната цена. Японският автомобилен производител има осем от първите десет най-евтини коли за поддръжка, като начело са Land Cruiser (7,29%), Sequoia (8,5%) и Supra (8,56%). Точно на обратния полюс са Dodge и неговият филиал RAM, които предлагат най-скъпите превозни средства на пазара в това отношение.

При луксозните автомобили Tesla доминира, като дори е по-евтина от Toyota за поддръжка. Поддържането на автомобилите Tesla в работно състояние струва средно 7,1% от стойността на модела. Lexus се класира на второ място с 12,3%, благодарение на легендарната си надеждност. Porsche е на трето място със 17,3%, но други германски марки автомобили не се представят толкова добре в проучването. BMW, например, е на последно място, като разходите за поддръжка възлизат на над една четвърт от стойността на автомобила за период от 10 години.

BMW също има най-скъпите отделни модели за поддръжка, като X1 (42%), X2 (40%) и X3 (34,5%) струват значителни части от първоначалната си стойност, за да продължат да работят за период от 10 години. В противоположния край на спектъра, Tesla Model S струва само 4,6% от стойността си за поддържане в продължение на десетилетие, а Model X е доста близо - с 5,1%. Въз основа на същите показатели няколко скъпи модела като Audi S8 или Chevrolet Corvette изглеждат сред най-евтините за ремонт. Това, разбира се, не е съвсем вярно и е така, защото тяхната покупна цена намалява разходите за поддръжка, намалявайки процента.

Проучването се основава на данни, получени чрез CarEdge през септември 2022 г., и не съдържа информация за по-нови марки като Rivian или Lucid Motors поради малкия размер на извадката. Разходите за поддръжка се изчисляват за период от 10 години за всеки модел като процент от средната цена на нов автомобил. Данните за средната цена на новите модели също идват от CarEdge.

fallback
  • #39
    До долния ( преди 1 година )
    То имаш ли въобще кола? При 7300 км на година, не за тесла, а въобще за автомобил не ти излиза сметката. По-евтино ще ти е с такси.
  • #38
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    500к км за 10 години? Ако си такси - може. Или бачкаш в спедиторска фирма. Или постоянно пътуваш с автомобил в чужбина. Но за нормално шофиране в БГ, тези километри са абсурдни. Средностатистическият гражданин не навърта повече от 10-15, макс 20 км на ден (усреднено). Което прави около 73к км за 10 години. Кажи ги 100к. Преко сили 150к км. Сметката с Теслата не излиза. А ако отчетем днешната реалност и броят на хората, които работят от вкъщи и излизат с колата веднъж седмично ...
  • #37
    До долния ( преди 1 година )
    Пълни глупости. Ако за тези 10 години си изминал половин милион, с toyota-та само за гориво и поддръжка ще си дал повече пари отколкото щеше да си дал за три пъти по-скъпата тесла плюс поддръжката и. Особено като си има предвид, че всички произведени до 2017 година тесли имат до животно безплатно зареждане на всички зарядни на Тесла.
  • #36
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    Безмислен спор. Разликата в разходите за 10 г. е смешна и не би трябвало да е водеща при покупката на автомобил. Ако имаш пари за Тойота, която струва $30к - подръжката й няма те плаши. Ако имаш пари за премиум, който струва $130k, двойно или тройно по-скъпата подръжка от Тойотата няма да те бърка. Просто трябва много внимателно да си направите сметката, кой автомобил ви е по джоба. И няма нужда да откривате топлата вода, немците са го сметнали - 6 месечни заплати за автомобил, за да не те бърка
  • #35
    До 31 ( преди 1 година )
    Кое от всичко е глупости? Че тесла не работи с дилъри, че позволява гаранционно обслужване което в общи линии е смяна на консумативи, в външен сервиз или това, че Тесла няма скоростна кутия.Всички тези неща са верни.
  • #34
    IM-1-DrtУАЙТBoY! ( преди 1 година )
    ЦИТАТ взет от АКТуалната специализирана пресса: Премиум-цените наистина водят до премиум-разходи, както е видно от данните в класацията за надеждност. С поставените и масово инсталирани технологии в автомобилите от висок клас повече от всякога, ние предполагаме, че е съвсем естествено те да изискват съответно и > разходи за ремонт.
  • #33
    Муахаха ( преди 1 година )
    Да вземем тези в дъното с 25% - Субару например - средна цена най-продаваните им модели в щатите за които може да се даде инфо за 10 г. - 30 000 USD - 7500 USD за поддръжка. Средна цена на моделите на Тесла за които може да се даде инфо за 10 г. - това е само модел S!!! - средна цена 95 000 USD - 6650 USD за поддръжка!Дори да примем,че на 8 годишния Модел X може да му се препише 10 г. история на поддръжака - как 4,6% и 5,1% правят средно 7,09%?!?Голям бъркане в носа да има Тесла в заглавията!
  • #32
    анонимен ( преди 1 година )
    явно нямаш автомобил и не си престъпвал прага на оторизиран сервиз такива мошеници работят в автомобилния бранш че свят да ти завие създадоха сериал American *** приятно гледане
  • #31
    до 30 ( преди 1 година )
    Титанични глупости си изписал! Поздравявам те!
  • #30
    До долния ( преди 1 година )
    Какви дилърства при Тесла? Тесла няма дилъри и продава автомобилите си директно на крайния клиент. А за разлика от останалите, дори и не държи обслужването да се прави в фирмените сервизи, дори и по време на гаранционния период. Няма и класическа трансмисия със скоростна кутия и съединител и почти няма какво да се развали.
fallback
Последни