fallback

Tesla и Lexus са най-евтините марки за поддръжка за 10-годишен период

Ново проучване показва колко харчат за автомобила си шофьорите в САЩ

Покупката на кола включва много изчисления извън факта, че харесвате дадена марка или цвят. Някои кандидат-купувачи взимат предвид разхода на гориво, безопасността и цената, но това е само върхът на айсберга. Дори когато не се поврежда, автомобилът изисква редовна поддръжка, а тя може да бъде скъпа. Затова и проучване на ClunkerJunker може да предложи представа за разходите за ремонт.

Компанията анализира данните за разходите за поддръжка от последните 10 години за 185 популярни и луксозни коли, продадени в САЩ. Проучването взема предвид абсолютната стойност на ремонтите, както и техния процент спрямо първоначалната покупна цена на модела. Това е леко подвеждащо, защото скъпите превозни средства изглеждат по-евтини за поддръжка. А причината е, че разходите за нея представляват по-малка част от първоначалната цена.

За да бъдат по-разбираеми резултатите, те са разделени на популярни и луксозни марки. При първите Toyota е най-евтината популярна марка автомобили за поддръжка, като разходите за нея представляват 13,41% от покупната цена. Японският автомобилен производител има осем от първите десет най-евтини коли за поддръжка, като начело са Land Cruiser (7,29%), Sequoia (8,5%) и Supra (8,56%). Точно на обратния полюс са Dodge и неговият филиал RAM, които предлагат най-скъпите превозни средства на пазара в това отношение.

При луксозните автомобили Tesla доминира, като дори е по-евтина от Toyota за поддръжка. Поддържането на автомобилите Tesla в работно състояние струва средно 7,1% от стойността на модела. Lexus се класира на второ място с 12,3%, благодарение на легендарната си надеждност. Porsche е на трето място със 17,3%, но други германски марки автомобили не се представят толкова добре в проучването. BMW, например, е на последно място, като разходите за поддръжка възлизат на над една четвърт от стойността на автомобила за период от 10 години.

BMW също има най-скъпите отделни модели за поддръжка, като X1 (42%), X2 (40%) и X3 (34,5%) струват значителни части от първоначалната си стойност, за да продължат да работят за период от 10 години. В противоположния край на спектъра, Tesla Model S струва само 4,6% от стойността си за поддържане в продължение на десетилетие, а Model X е доста близо - с 5,1%. Въз основа на същите показатели няколко скъпи модела като Audi S8 или Chevrolet Corvette изглеждат сред най-евтините за ремонт. Това, разбира се, не е съвсем вярно и е така, защото тяхната покупна цена намалява разходите за поддръжка, намалявайки процента.

Проучването се основава на данни, получени чрез CarEdge през септември 2022 г., и не съдържа информация за по-нови марки като Rivian или Lucid Motors поради малкия размер на извадката. Разходите за поддръжка се изчисляват за период от 10 години за всеки модел като процент от средната цена на нов автомобил. Данните за средната цена на новите модели също идват от CarEdge.

fallback
  • #29
    анонимен ( преди 1 година )
    не си задължен но когато стане проблем по гаранцията на ходовата част трансмисия почват от гумите ама те не са сертифицирани от производителя и ти ама как ами така и става тегаво да купуваш автомобил от дилърствата подръжката впоследствие е екстремно преживяване
  • #28
    анонимен ( преди 1 година )
    Какви гуми с ниско съпротивление за Тесла? Всякакви гуми могат да се монтират. Аз като карам премиум мяркa, да не съм задължен да купувам от хомологираните от производителя? И какво високо тегло те гони? Я сравни Теслата на сравним по обеми и мощност автомобил от премиум сегмента и пак виж колко тежат? М'чи Теслата била по-лека дори!
  • #27
    До долния ( преди 1 година )
    Въпросът е освен за масла и филтри, колко си дал за 10 години за всякакви други разходи за поддръжка - ремонти, гуми и консумативи. Без горивото разбира се.
  • #26
    bo ( преди 1 година )
    Е, това изследване за Щатите ли е правено или за Европа. Що не утоним това! Аз не знам къде в БГ кой би обслужвал Тесла в Бг с изключение на София може би. За части пък не ми се говори. А за БМВ само да спомена, че смяна на масло и филтри на дизел ми излезе 400лв и това за срок от 2 години или 30000км, а обикновено в края на годината сменям двигателно масло и филтър в БМВ за 170лв. Само това упражнение при Мерцедес е около 1000лв, Волво, Ягуар, Ленд Роувър около 800лв, а Лексус около 400лв .
  • #25
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако нямаш късмет и ако не шофираш добре може и 50 % да ти стъпи поддръжката.
  • #24
    Бензинопиецо ( преди 1 година )
    Фактите са си факти. Когато си прав не мога да го отрека. Но пък друг факт е, че тесла не изчака следващия фейслифт или моделна година, за да поправи това недоразумение и носачите бяха подобрени веднага след установяване на проблема.
  • #23
    TSLA ( преди 1 година )
    Какви гуми с ниско съпротивление при 100 киловатчаса в пода и 250 kW на DC? Да не се съпротивляваме чак толкоз :D
  • #22
    Бензинчо ( преди 1 година )
    Носача се е счупил ,защото е направен калпаво.Другите коли как не ги чупят.
  • #21
    Бензинчо ( преди 1 година )
    Живеещия в панелка в Люлин,май си виждал Тесла само като минава покрай теб на улицата.
  • #20
    Бензинопиецо ( преди 1 година )
    7000 долара му беше излязъл ремонта, защото при счупване на носача беше потрошил половината автомобил, а не защото носачът струва толкова. А не му бяха признали гаранцията, защото носачът се беше счупил при преминаване през огромна дупка или бордюр или нещо подобно, а автомобилът не е проектиран да понесе това.
fallback
Последни