fallback

Tesla и Lexus са най-евтините марки за поддръжка за 10-годишен период

Ново проучване показва колко харчат за автомобила си шофьорите в САЩ

Покупката на кола включва много изчисления извън факта, че харесвате дадена марка или цвят. Някои кандидат-купувачи взимат предвид разхода на гориво, безопасността и цената, но това е само върхът на айсберга. Дори когато не се поврежда, автомобилът изисква редовна поддръжка, а тя може да бъде скъпа. Затова и проучване на ClunkerJunker може да предложи представа за разходите за ремонт.

Компанията анализира данните за разходите за поддръжка от последните 10 години за 185 популярни и луксозни коли, продадени в САЩ. Проучването взема предвид абсолютната стойност на ремонтите, както и техния процент спрямо първоначалната покупна цена на модела. Това е леко подвеждащо, защото скъпите превозни средства изглеждат по-евтини за поддръжка. А причината е, че разходите за нея представляват по-малка част от първоначалната цена.

За да бъдат по-разбираеми резултатите, те са разделени на популярни и луксозни марки. При първите Toyota е най-евтината популярна марка автомобили за поддръжка, като разходите за нея представляват 13,41% от покупната цена. Японският автомобилен производител има осем от първите десет най-евтини коли за поддръжка, като начело са Land Cruiser (7,29%), Sequoia (8,5%) и Supra (8,56%). Точно на обратния полюс са Dodge и неговият филиал RAM, които предлагат най-скъпите превозни средства на пазара в това отношение.

При луксозните автомобили Tesla доминира, като дори е по-евтина от Toyota за поддръжка. Поддържането на автомобилите Tesla в работно състояние струва средно 7,1% от стойността на модела. Lexus се класира на второ място с 12,3%, благодарение на легендарната си надеждност. Porsche е на трето място със 17,3%, но други германски марки автомобили не се представят толкова добре в проучването. BMW, например, е на последно място, като разходите за поддръжка възлизат на над една четвърт от стойността на автомобила за период от 10 години.

BMW също има най-скъпите отделни модели за поддръжка, като X1 (42%), X2 (40%) и X3 (34,5%) струват значителни части от първоначалната си стойност, за да продължат да работят за период от 10 години. В противоположния край на спектъра, Tesla Model S струва само 4,6% от стойността си за поддържане в продължение на десетилетие, а Model X е доста близо - с 5,1%. Въз основа на същите показатели няколко скъпи модела като Audi S8 или Chevrolet Corvette изглеждат сред най-евтините за ремонт. Това, разбира се, не е съвсем вярно и е така, защото тяхната покупна цена намалява разходите за поддръжка, намалявайки процента.

Проучването се основава на данни, получени чрез CarEdge през септември 2022 г., и не съдържа информация за по-нови марки като Rivian или Lucid Motors поради малкия размер на извадката. Разходите за поддръжка се изчисляват за период от 10 години за всеки модел като процент от средната цена на нов автомобил. Данните за средната цена на новите модели също идват от CarEdge.

fallback
  • #19
    Бензинчо ( преди 1 година )
    Клиент беше платил 7000 долара за подмяна на счупен носач,не му признали гаранцията.Мноооого евтино излиза поддръжката на Тесла.Една гума за Тесла колко струва,че ги яде като ламя.
  • #18
    TSLA ( преди 1 година )
    #8 Напомням ти. Да не сравняваш скрапер с нова кола. "Колко пари ми спестява Tesla Model 3 LR?" - сравнение с нов Шкодилак. За 5 години разликата е панелка в Люлин.
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    А провери ли колко струва носач за тесла? Колко по-скъп е от носач за твоя автомобил в същия сайт за продажба на части, та от няколко месеца ми наду ушите с този скъп носач на Тесла, който може да се покаже по-евтин от този на твоя автомобил.
  • #16
    До долния ( преди 1 година )
    След като си сметнал всичко в лева, просто трябваше да сметнеш в лева колко са 4,6% от 80 000 долара и да направим коректно сравнение, за да не сравняваме ябълки с портокали.Май поддръжката на уж най-евтини за поддръжка модел със само седем процента, всъщност се оказва с два пъти по-скъпа поддръжка от Тесла, която е сравнима поддръжка с toyota corolla.
  • #15
    Гост ( преди 1 година )
    До 12. Една Тойота Корола е 45 к.лв 13% са около 6 к.лв.7% от 120 к. долара колко са в лева?Над 16 к.лв.
  • #14
    До долния ( преди 1 година )
    Това всъщност е мит. При електромобилите само двигателя не се поддържа, но като цяло поддръжка не липсва. Най-елементарно няма как да не купуваш гуми, да не сменяш антифриз и колкото и да е рядко, да сменяш и масло на трансмисията на няколко стотин хиляди километра. Освен това и те също имат окачване, което по нашите пътища заради високото тегло на електромобилите също страда и трябва да се поддържа, въпреки, че не е толкова скъпо, колкото се опитват да го изкарат някой.
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    Нормално като няма какво да им се поддържа
  • #12
    До 6 ( преди 1 година )
    Ами да говорим с абсолютни стойности? 5% от 80 000 долара, колкото струваха най-скъпите модели тесла модел s се се тогава, са под 4000 долара. Много ли ти се виждат за толкова скъп автомобил? Е колко да е повече от най-евтиния от евтините автомобили в другата категория toyota land cruiser? Ще сметнеш ли ти, че не знам колко точно е евтин евтиният модел?
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Това не е вярно, моята Киа като си я взимах паралелно с характеристиките си имаше таблица с подръжката година по година, колко е 2500 лева от 35 хиляди обща цена за обслужване за 10 години, има няма 7%.
  • #10
    До 7 ( преди 1 година )
    Е колко да е рекламна цел, като абсолютно всички тези 10-годишни автомобили, са имали осем години гаранция за двигателите и батериите без ограничение на пробегът, а много от тях са използвани за търговски цели защото и зареждането им е безплатно за целия живот на автомобила. А теслата на милион километра е с четвърти двигател, който е сменен на 320 000 км, като вече е навъртял над милион километра и трета батерия също с милион километра. Предишните са се чупели много, заради детски болести.
fallback
Последни