IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Dacia Spring получи екстремна версия

Електромобилът е с увеличена мощност и по-богато оборудване

Първият електромобил на Dacia – Spring, бързо се превърна в поредния успешен модел на румънската марка. От пускането му на пазара през 2021 г. до момента компанията е получила над 100 000 поръчки в световен мащаб.


Dacia Spring Extreme Electric 65


Големият интерес доведе до появата на нова версия на електромобила, която се казва Dacia Spring Extreme Electric 65. Тя дебютира през публика на автомобилното изложение в Брюксел, като подобно на Sandero, Duster и новия Jogger, е малко по-екстремна от стандартния модел.

Автомобилът получава нов син цвят, а съко така акценти в меден цвят върху релсите на покрива, корпусите на външните огледала, главините на колелата, както и в логото на Dacia на задната врата и под фаровете. Освен това има шарки в стила на топографска карта на предните врати, както и декоративни елементи в стила на вертикалните протектори с обозначен отвор за въздух между вратите и калниците на Duster.


Dacia Spring Extreme Electric 65


В интериора картографските графики продължават върху праговете на вратите и гумените стелки. Цветовата схема е съгласувана и с екстериорния дизайн с медни елементи на вътрешните панели на вратите отпред, вентилационните дюзи и централния блок за управление. Освен това има декоративни шевове в меден цвят на седалките, както и релефното ново лого на Dacia на предните облегалки.

Подобрения има и в задвижването. Досега Spring се предлагаше с електромотор с 44 к.с., но версията Extreme Electric 65, както личи и от името, ще развива 65 к.с. Батерията с брутен капацитет 27,4 кВт/ч си остава същата, но заради увеличената мощност консумацията се увеличава от 13,9 кВт/ч на 14,5 кВт/ч. Съответно това намалява пробега от 230 на 220 км.


Dacia Spring Extreme Electric 65


Задвижването на Spring Extreme, е съчетано с нова скоростна кутия, която увеличава въртящия момент, предаван към задвижващите колела, като същевременно позволява по-добро ускорение и по-ефективна рекуперация. От Dacia обаче не разкриват колко е увеличен въртящият момент. Все още не е съобщено как това се отразява на ускорението или максималната скорост.

В България поръчки за новата версия на Spring ще се приемат от 16 януари, като цените започват от 45 500 лв.


Още снимки на екстремната Dacia Spring - вижте в галерията:


0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Мокро ( преди 1 година )
    Колеги , я кажете за тези 39 000 каква основна кола бихте си купили.Няма вече ниска цена на автомобил.Но Спринга е създаден да не е основен , а градски автомобил.Засега жената е доволна от автомобила , аз съм доволен от рузултата.Разход за автомобила 0 лева , зареждам го през соларна система.
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Дачия Спринг беше много примамливо предложение преди година. Цена 30000 лв и се очакваше да има субсидия от 8000 - т.е. 22 000. Нищо от това не се случи - сега цената започва от 39 000 и няма субсидия. В службата взехме 2. Ами не е кола това. А за 45 000 е направо подигравка. Иначе ако се върти градско и се зарежда на домашен ток, може и да има някакъв икономически смисъл (по принцип няма, но ако някой толкова иска да пази природата, да кажем че може да си изсмуче от пръстите).
  • #9
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    Пълно безумие е да си купиш Дачия. Имам познат, който работеше като механик в официалният им сервиз и от него знам, че качеството е покъртително зле. Виждал е автомобили на под 1000 км. с ДВГ и скоростни кутии за основен ремонт. И не са една и две. Имаше таксиметрова компания, която бяха купили бая Дачии и изреваха на умряло, та подменят масово в момента - мисля, че това също е достатъчно показателно.
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В Испания от съседната фирма си взеха електричка защото работата им е свързана с много обикаляне, ситния шрифт е че работят от 9 до13 и от 16-20 съответно в обедната почивка я оставят да се зарежда, а след работа шефа върти още 50км до тях и обратно. Та в конкретния случай им е на сметка
  • #7
    8 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    за 50 к спираш да търсиш и караш сериозен автомобил вмесно неудачия
  • #6
    11 rate up comment 6 rate down comment
    я бегай ( преди 1 година )
    Трябва да си болен да дадеш 50000 лв за това НЕЩО !!!Някой има ли идея за тези пари каква ИСТИНСКА кола може да се купи !?
  • #5
    9 rate up comment 11 rate down comment
    демек... ( преди 1 година )
    за "екстремни" неудачници!
  • #4
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Добре е, но както всички Ел. коли или имаш пари в излишък или въртиш по 1000км на седмица, за да очакваш някаква икономическа ефективност
  • #3
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    за тази пари може да се купи добре оборудвана и доста прилично мощна компактен клас кола (октавия, астра, меган). Не е лесно решение.. освен може би ако някой кара по повечко километри градско и има друга за извън..
  • #2
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В рамките на електричките - да със сигурност заслужава внимание. Но дори там си остава само за втора кола в домакинството. Проблемът, е че дори при сегашната кожодерия, за 45к лв можеш да вземеш основна универсална кола с повече оборудване. И дори най-вероятно ще е 4 цилиндъра а не 3. И някак ако не държиш на електричка (имаш излишни пари или ползваш някаква облага от това че ел) няма смисъл.