fallback

Tesla свали сериозно цените в Европа и САЩ

Намалението надхвърля 20% на някои от пазарите

Производителят на електрически превозни средства Tesla отново намалява цените в САЩ и в цяла Европа, става ясно от съобщение на уебсайта на компанията. Това ще позволи на Tesla да се класира за повече федерални кредити на вътрешния пазар, както и да увеличи продажбите си в чужбина, където конкуренцията става се по-сериозна.

В Европа Tesla намалява цените на своите Model 3 и Model Y в Австрия, Италия, Франция, Германия, Холандия, Норвегия, Швейцария и Обединеното кралство. Агенция Reuters съобщава, че в Германия компанията е намалила цените на двата модела от 1% до около 17%, в зависимост от конфигурацията. Model 3 на Tesla беше най-продаваният електрически автомобил в Германия през декември 2022 г., следван от Model Y. Така компанията на Илон Мъск изпревари Volkswagen и неговия най-популярен модел на ток – ID.4.

В Италия цената на Model 3 вече започва от 44 900 евро, след като досега беше 57 490, което означава спад с цели 21,7%. При кросоувъра Model Y спадът е от 49 900 на 46 990, което означава 6%. В случая обаче и двата електромобила не попадат в списъка с държавни стимули при покупката на кола на ток, тъй като там максималната цена за Италия е 35 000 евро плюс ДДС, което прави максимум 43 700 евро.

Според компанията за изследване на пазара TroyTeslike, цената на нов Tesla Model 3 в САЩ е спаднала между 6% и 14%, в зависимост от конфигурацията, а цената на Model Y е спаднала с около 19%, като това също зависи от конфигурацията.

Намаляването на цените доведе до спад от 3,8% в акциите на Tesla на борсата във Франкфурт. Само дни преди това главният изпълнителен директор Илон Мъск предупреди, че перспективата за рецесия и по-високите лихвени проценти означават, че може да намали цените на автомобилите, за да поддържа растеж на обема за сметка на печалбата.

По-ниските цени на основните пазари на Tesla отбелязват обрат от стратегията, която автомобилният производител следваше през по-голямата част от 2021 г. и 2022 г., когато поръчките за нови превозни средства надвишиха предлагането. Миналата година Мъск призна, че цените са станали “неудобно високи" и могат да навредят на търсенето.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Единствените, които грешаха, бяха онези, които вярваха, че високите цени ще продължат вечно. Увеличенията си свършиха работата.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Разковничето е в началото на статията - правят го за да вземат държавна субсидия / кредит. С други думи, пак всички дружно ще плащат
  • #3
    ха ха ( преди 1 година )
    С покачването на еврото трябва още да пада. Очаква се еврото да стане 1,15, сега е 1,07.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Някого беше писал преди 5 дена да му се обадя като намалят цените извън Азия щото в Европа/Америка "нямало" конкУренция и няма да намалят значително цените ето го обаждането :D
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    В повечето от Европа намаленията са до 10 хил евро/15% според държавата и варианта като в Норвегия даже е над 20% а в Америка намалението е до 13 хил долара/20% при У/3 и до $20 хил/15% при S/X. Вече Тесла не е премиум марка в сравнение с другите масови електромобили и явно ще наводнява пазара. Печеливши са бъдещите клиенти и пазара а губещи са доскорошните клиенти и печалбите/акциите на всички марки..
fallback
Последни