IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са най-безопасните автомобили за 2022?

Сред отличниците в рейтинга на Euro NCAP няма европейски модели (ВИДЕО)

Независимата асоциация за оценка на безопасността на превозните средства - Euro NCAP, публикува своя рейтинг по отношение на пътниците и останалите участници в движението през изминалата 2022 г.



Сред отличниците няма превозно средство на европейски автомобилен производител, но има по два модела на американска и китайски марки. За отбелязване също така е факта, че четири от отличените пет коли са изцяло електрически, а една е с хибридно задвижване (PHEV).

Най-безопасен в категорията „Голям семеен автомобил“ е корейският Hyundai Ioniq 6. Електрическата кола е оценена на 97 процента за защита на възрастните пътници, но също така получи „добра“ оценка за защита на децата.

 

hyundai-ioniq-6

 

За децата и пътниците Ioniq 6 осигурява добра защита за всички критични области на тялото както на 6, така и на 10-годишните манекени в тестовете за предно изместване и странична бариера и отбеляза максимални точки в тази част от оценката.

Изминалата 2022-а е рекордна по брой тестове, защото особено в края на годината производителите бързаха да проверят новите си модели по процедурата от 2022 г., защото протоколът ще стане по-строг от 2023-а. Ето защо вместо обичайните 5-7 модела, които Euro NCAP тества всеки месец, за по-малко от 30 дни в края на 2022-а бяха разбити 30 превозни средства.

 

ora-funky-cat

 

В класа „Малък семеен автомобил“ блесна новак на европейския пазар - китайският хечбек ORA Funky Cat.

Победителите в различните категории са избрани според броя на получените точки за защита на възрастни пътници, на деца, на пешеходци, както и за работата на електронните асистенти за подпомагане на водача.

 

tesla-model-s

 

За първи път две Tesla и две коли от Китай попаднаха в окончателния рейтинг.

Американският Tesla Model S е първи в категория „Executive Car“. Лифтбекът получи високи оценки за защита на възрастни пътници и работа на помощни системи.

 

tesla-model-y

 

Tesla Model Y постигна същия резултат, но вече в сегмента „Малък офроудър“, като и в двата модела работата на електрониката е оценена на 98 процента.

Plug-in-хибридът WEY Coffee 01 е победител в категорията „Голям офроудър“. Според оценките е отлично оборудван и представящ се добре във всички категории. От Euro NCAP отбелязват, че втори с много близка оценка е Lexus RX и заслужава да бъде споменат.

 

wey-coffee-01

 

Михил ван Ратинген, генерален секретар на Euro NCAP, заявява: „Изминалата 2022-а беше една от най-натоварените години на Euro NCAP досега и видяхме много нови производители на автомобили и нови технологии. Ясно е, че добрата оценка на Euro NCAP се разглежда от производителите на автомобили като критична за успеха в Европа. Това може да означава само по-добро оборудване за безопасност и по-безопасни автомобили за всички европейски потребители.“

 

 

0 от 500
  • #3
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Мартин ( преди 1 година )
    Важно е да имаш 18-цилиндров мотор на бенве, 314 коня от 97ма. Мани ги тия
  • #2
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    Били са камбаните на Александър Невски. Нормално е по-нов модел да е по-безопасен от по-стар. Нека да видим следващите поколения на европейските производители и пак ще си говорим. Но да сравняваш Пасат моделна година 2014-та (B8) с нов автомобил 2022-ра не е особено коректно. Но идват новите поколения, ще видим там как ще са нещата. Също ми изглежда безумно и да слагаш китайците в един кюп с корейци и американци. Като си им такъв фен, защо не караш китаец? На Грейт Гриша ги правеше тук?
  • #1
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Е хайде сега пак разправяйте как китайските автомобили няма да могат да се продават в европа, защото китайците не знаели как да произведат сигурен на автомобил. Не само че ги произвеждат но задминаха по оценки всички европейски производители, които доскоро се биеха в гърдите как били най-добри в света, а китайците били копировачи при това лоши. Сега ще им се наложи те да копират от корейци китайци и американци, които дойдоха и ги биха в собствената им игра.