"Да сложим край на зависимостта на Европа от вносен петрол": рано или късно всеки разговор за налагането на електромобилите и отказа от двигателя с вътрешно горене опира дотам. Това е централният аргумент, около който се върти политиката на съюза, и главното оправдание за тежкия удар, който тази политика нанася на автомобилната индустрия - един от ключовите сектори в икономиката на ЕС.
10 факта за прехода към електромобили, които рядко се споменават (ГАЛЕРИЯ):
Батериите са с 33% по-евтини за китайските автомобилни гиганти
Ако действително съдбата на автомобилната индустрия ще се определя основно от цената на батериите, това е още една лоша новина за европейските производители. По данни на Bloomberg NEF средната пакетна цена на батериите за производителите в Китай е 127 долара за киловатчас. За САЩ тя е с 24% по-висока, а за Европа - с цели 33%. И понеже около 40% от цената на един електромобил се пада на батерията, подобна ножица може да направи европейските марки неконкурентни на собствения им домашен пазар. Стремителният възход на китайски марки като MG в Европа през 2022 е само началото.
Ако действително съдбата на автомобилната индустрия ще се определя основно от цената на батериите, това е още една лоша новина за европейските производители. По данни на Bloomberg NEF средната пакетна цена на батериите за производителите в Китай е 127 долара за киловатчас. За САЩ тя е с 24% по-висока, а за Европа - с цели 33%. И понеже около 40% от цената на един електромобил се пада на батерията, подобна ножица може да направи европейските марки неконкурентни на собствения им домашен пазар. Стремителният възход на китайски марки като MG в Европа през 2022 е само началото.