"Да сложим край на зависимостта на Европа от вносен петрол": рано или късно всеки разговор за налагането на електромобилите и отказа от двигателя с вътрешно горене опира дотам. Това е централният аргумент, около който се върти политиката на съюза, и главното оправдание за тежкия удар, който тази политика нанася на автомобилната индустрия - един от ключовите сектори в икономиката на ЕС.
10 факта за прехода към електромобили, които рядко се споменават (ГАЛЕРИЯ):
Двете изключения
Потенциалните изключения са две - шведската Northvolt, която започна производството си тази година и има джойнт-венчър с Volkswagen и договор за доставки с BMW; и Аutomotive Cells Company (ACC), която е съвместно предприятие на TotalEnergies, Stellantis и Mercedes-Benz, и планира да има 120 ГВтч инсталиран капацитет до 2030 година. Но дори и замесените в тези два проекта автомобилни производители успоредно имат договори за доставка с китайски или корейски компании. VW и Mercedes работят с CATL, Renault - с LG ES, Stellantis - с BYD, Nissan - с Envision. BMW работи наведнъж с петима доставчици на батерии - Samsung SDI, CATL, EVE Energy, Еnvision AESC и Northvolt. Не е трудно да разберем защо шефът на Stellantis Карлос Тавареш открито упрекна бюрократите в Брюксел, че "искат да сложат мобилността ни в ръцете на китайската държава".
Потенциалните изключения са две - шведската Northvolt, която започна производството си тази година и има джойнт-венчър с Volkswagen и договор за доставки с BMW; и Аutomotive Cells Company (ACC), която е съвместно предприятие на TotalEnergies, Stellantis и Mercedes-Benz, и планира да има 120 ГВтч инсталиран капацитет до 2030 година. Но дори и замесените в тези два проекта автомобилни производители успоредно имат договори за доставка с китайски или корейски компании. VW и Mercedes работят с CATL, Renault - с LG ES, Stellantis - с BYD, Nissan - с Envision. BMW работи наведнъж с петима доставчици на батерии - Samsung SDI, CATL, EVE Energy, Еnvision AESC и Northvolt. Не е трудно да разберем защо шефът на Stellantis Карлос Тавареш открито упрекна бюрократите в Брюксел, че "искат да сложат мобилността ни в ръцете на китайската държава".