"Да сложим край на зависимостта на Европа от вносен петрол": рано или късно всеки разговор за налагането на електромобилите и отказа от двигателя с вътрешно горене опира дотам. Това е централният аргумент, около който се върти политиката на съюза, и главното оправдание за тежкия удар, който тази политика нанася на автомобилната индустрия - един от ключовите сектори в икономиката на ЕС.
10 факта за прехода към електромобили, които рядко се споменават (ГАЛЕРИЯ):
Забраната на ДВГ ще освободи 250 млрд. евро годишно?
На този фон активните усилия на Брюксел да ликвидира двигателя с вътрешно горене (предвиден за пълна забрана от 2035 година) и да наложи вместо него електромобили с батерии, изглеждат разбираеми. Вярно е, че отказът от ДВГ ще лиши европейската автоиндустрия от водещите й позиции в сектора - а автоиндустрията дава над 7% от БВП на съюза, създава 6% от работните места и е най-големият инвеститор в научна и развойна дейност. Но може би си заслужава саможертвата, ако това ще намали зависимостта на ЕС и ще пренасочи 250 милиарда евро годишно за нещо по-полезно от пълненето на банковите сметки на руски олигарси и арабски шейхове?
На този фон активните усилия на Брюксел да ликвидира двигателя с вътрешно горене (предвиден за пълна забрана от 2035 година) и да наложи вместо него електромобили с батерии, изглеждат разбираеми. Вярно е, че отказът от ДВГ ще лиши европейската автоиндустрия от водещите й позиции в сектора - а автоиндустрията дава над 7% от БВП на съюза, създава 6% от работните места и е най-големият инвеститор в научна и развойна дейност. Но може би си заслужава саможертвата, ако това ще намали зависимостта на ЕС и ще пренасочи 250 милиарда евро годишно за нещо по-полезно от пълненето на банковите сметки на руски олигарси и арабски шейхове?