fallback

Защо Европа не може да спре китайския внос?

Електромобилите на Стария континент поскъпват, а в Китай поевтиняват

Китайските производители на автомобили все още не са постигнали твърде голям напредък в продажбата на електрически превозни средства на европейския пазар, но според експерти ситуацията може да се промени през следващите няколко години.

 

 

Най-известните китайски марки, които внасят коли на Стария континент, са Aiways, BYD, Great Wall и Nio. Броят на извършените от тях сделки в Европа все още е малък, но фактът, че местните купувачи са много доволни от китайските машини, добавя оптимизъм за азиатците в таи посока, информира френската консултантска компания Inovev.

Данните показват, че делът на автомобилните производители от Китай на европейския пазар в момента е около 5,8%. Но тъй като китайците все повече атакуват с подобряване на характеристиките на своите модели, които стават по-достъпни, в средносрочен план този процент може да се увеличи значително.

 

 

Според компанията за анализи JATO Dyamics средната цена на европейско електрическо превозно средство се е повишила с почти 7000 евро от 2015 г. до 55 821 евро. В САЩ превозните средства са поскъпнали с около 10 000 евро за периода до 63 864 евро.

В Китай, напротив - цената пада от 66 819 на 31 829 евро, което е по-ниско от цената на бензиновите аналози. В азиатската държава има по-ниски производствени разходи в сравнение с Европа, както и за заплати на работниците в заводите за монтаж.

 

 

Патрик Колер - главен изпълнителен директор на автомобилния доставчик Forvia, заявява: „Китай произвежда добри коли и Европа не е в състояние да спре вноса“. Перспективите за глобалното търсене на автомобили през тази година са непредвидими, допълва Колер. Ще зависи и от войната в Украйна, а при продължителен конфликт може да се получи „далеч по-мрачен“ сценарий.

Forvia е седмият по големина производител на автомобилни компоненти в света. Компанията доставя части на много китайски автомобилни производители, включително на лидера при бюджетните електромобили BYD.

 

 

fallback
  • #5
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Ритуалното самоубийство на старата блудница... 23та половин европа ще е в рецесия... 24та вече цялата и то за дълъг цикъл! (За Муахаха) в момента европа ползва *** колкото и китайците и това ще е още доооста време, бюрокрацията никога не е решавала проблеми - създава ги! Това, че ще направи колите по-скъпи пак няма да спре Китай, те добиват и преработват суровините и за европейското електро... казано на чист германски Европа ***!
  • #4
    До 2 ( преди 1 година )
    А недей така евтиния СУВ BYD Аtto 3 с 400 км пробег и 200 коня също е малко под 40 хил евро. Като цяло си прав, че ако не подкрепяха всяка жестока диктатура и те самите не бяха непредвидима такава вече и в Америка да са навлезли вместо даже Виетнам да не ги допуска и да се пази от тях. Всеки може да провери най-популярната тяхна собственост в Европа - Волво колко много по-евтино продава от Ауди примерно..
  • #3
    Последния Софиянец ( преди 1 година )
    Вноса на всички китайски марки взети заедно е по-малък от продадените Дачия Дъстър !?! ГолЕма експанзия , нЕма що !
  • #2
    Муахаха ( преди 1 година )
    Напротив! ЕС вече прие задължителни норми при вноса на батерии и ел.коли относно въглеродния отпечатък при добива и производство на батерии, условията на труд при добива и производство на батерии,което автоматично ще удари китайския внос на електрички ,защо китайците не им пука нито за природа, нито за хората!Отделно че повечето китайски модели в Европа са на цени на електрическо ауди или тесла!Едно MG 4 има под 40 000 Евро! Всичко друго е 50-60-80 000 евра
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    За средната цена има роля и това че в Китай най-продавания електромобил е дълъг 2.90 метра и широк 1.50 м тоест значително по-малък от класа на Ъп и Туинго а ДДСто като стимул временно е 0%
fallback
Последни