fallback

Защо Европа не може да спре китайския внос?

Електромобилите на Стария континент поскъпват, а в Китай поевтиняват

Китайските производители на автомобили все още не са постигнали твърде голям напредък в продажбата на електрически превозни средства на европейския пазар, но според експерти ситуацията може да се промени през следващите няколко години.

 

 

Най-известните китайски марки, които внасят коли на Стария континент, са Aiways, BYD, Great Wall и Nio. Броят на извършените от тях сделки в Европа все още е малък, но фактът, че местните купувачи са много доволни от китайските машини, добавя оптимизъм за азиатците в таи посока, информира френската консултантска компания Inovev.

Данните показват, че делът на автомобилните производители от Китай на европейския пазар в момента е около 5,8%. Но тъй като китайците все повече атакуват с подобряване на характеристиките на своите модели, които стават по-достъпни, в средносрочен план този процент може да се увеличи значително.

 

 

Според компанията за анализи JATO Dyamics средната цена на европейско електрическо превозно средство се е повишила с почти 7000 евро от 2015 г. до 55 821 евро. В САЩ превозните средства са поскъпнали с около 10 000 евро за периода до 63 864 евро.

В Китай, напротив - цената пада от 66 819 на 31 829 евро, което е по-ниско от цената на бензиновите аналози. В азиатската държава има по-ниски производствени разходи в сравнение с Европа, както и за заплати на работниците в заводите за монтаж.

 

 

Патрик Колер - главен изпълнителен директор на автомобилния доставчик Forvia, заявява: „Китай произвежда добри коли и Европа не е в състояние да спре вноса“. Перспективите за глобалното търсене на автомобили през тази година са непредвидими, допълва Колер. Ще зависи и от войната в Украйна, а при продължителен конфликт може да се получи „далеч по-мрачен“ сценарий.

Forvia е седмият по големина производител на автомобилни компоненти в света. Компанията доставя части на много китайски автомобилни производители, включително на лидера при бюджетните електромобили BYD.

 

 

fallback
  • #25
    Ел Техник ( преди 1 година )
    Европейските таралясници ще фалират.Аз съм 1ви където ще купи китайска кола.
  • #24
    иве ( преди 1 година )
    Както вървят нещата ще стане като при електрическите тротинетки почти всички се произвеждат в Китай и целият свят ползва техните продукти. Европейците ли какво ще правят ? - ще организират паради като '''' Парад гордости --- Трансгени паради , Всякакви паради свързано с Третият пол ''''' . Ще влагат милиарди за околната среда като унищожат ДВГ и( само 10% от замърсяването на околната среда е човешкият фоктор останалите са природни - като вулканите до 80 % ) ще помoгнат на Китайците да з
  • #23
    Коко ( преди 1 година )
    По коментарите разбирам,че никой не е ходил в Китай.Аз съм ходил 3 пъти.Такситата им са китайски,попитал съм такси шофьори дали са доволни от колите. Предоволни с никакви или почти никакви дефекти. В Турция можеш да си купиш смотани дънки за 10 с ниско качеството,но може за 50 с високо. Китайските фирми е така,но при автомобилите,мотото им е друго за да пробият в световният авто пазар,трябва качество на по-ниска цена. Както е писал коментара отдолу. Няма реклама в Европа за да няма фалити. ...
  • #22
    Боян ( преди 1 година )
    В Китай правят по хубави коли от европейските брандове.Обаче европейските държейки не искрено да вкарват,поради причината,че европейският пазар ще фалира.По хубави коли от европейските на половин цена. Един работник в Китай печели 700-800Работник в Мерцедес над 5000И не си мислете,че китайските коли са като алиекспрес. По добре китайски автомобил за 10.000 отколкото нов внос на над 300к км на същите пари.После кой ще купува трошляците на Европа???
  • #21
    край ( преди 1 година )
    Европа става музей на открито. Европейците са задоволени стари и охранени и не искат да работят. Европа става Западна Евразия.
  • #20
    До 16 ( преди 1 година )
    "На мен ми дайте само един Smart #1 Brabus, а пък вие си спорете колко процента ви е китайска колата" нито са свършили, нито скоро ще ги забраняват. Отиди и си вземи каквото ти е по сърце. Но докато чакаш някой да ти даде, но без пари, недей да се месиш в избора на останалите за какво да си харчат парите, защото на тях никой не им дава и трябва да си правят сметката.
  • #19
    онзи ( преди 1 година )
    европа понеже не може да се конглокира с цена ще направи така, че китайските коли да поскъпнат тук(мито, такси) и пак няма да има евтини коли...
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    Вижте например техниката продавана в Лидл - много ниска цена, но и често дефектна. Но пък гаранционната им политика е, че е по-евтина да ти дадат друга бройка, отколкото да ремонтират старата. Това е в основата на китайското производство.
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    Почти няма стока която малко или много да не зависи от китайско производство. Но разликата между китайско производство за Бош например и такова за ДънДжонСяо е в качествения контрол (разбирай много върнат брак) и малко във вложените материали. Китайците ако искат ще изравнят качеството, но и цената ще се доближи много. На тях такава им е концепцията - най-ниска цена, пък било то и за сметка на много дефектни стоки стигнали до потребителя.
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    Те вече са навлезли, но не в тази а в другата европа. На мен ми дайте само един Smart #1 Brabus, а пък вие си спорете колко процента ви е китайска колата и плащайте 100 бона за умрело Рено Меган и бъдете европейци, франковони и там каквоти искате.
fallback
Последни