fallback

Защо Европа не може да спре китайския внос?

Електромобилите на Стария континент поскъпват, а в Китай поевтиняват

Китайските производители на автомобили все още не са постигнали твърде голям напредък в продажбата на електрически превозни средства на европейския пазар, но според експерти ситуацията може да се промени през следващите няколко години.

 

 

Най-известните китайски марки, които внасят коли на Стария континент, са Aiways, BYD, Great Wall и Nio. Броят на извършените от тях сделки в Европа все още е малък, но фактът, че местните купувачи са много доволни от китайските машини, добавя оптимизъм за азиатците в таи посока, информира френската консултантска компания Inovev.

Данните показват, че делът на автомобилните производители от Китай на европейския пазар в момента е около 5,8%. Но тъй като китайците все повече атакуват с подобряване на характеристиките на своите модели, които стават по-достъпни, в средносрочен план този процент може да се увеличи значително.

 

 

Според компанията за анализи JATO Dyamics средната цена на европейско електрическо превозно средство се е повишила с почти 7000 евро от 2015 г. до 55 821 евро. В САЩ превозните средства са поскъпнали с около 10 000 евро за периода до 63 864 евро.

В Китай, напротив - цената пада от 66 819 на 31 829 евро, което е по-ниско от цената на бензиновите аналози. В азиатската държава има по-ниски производствени разходи в сравнение с Европа, както и за заплати на работниците в заводите за монтаж.

 

 

Патрик Колер - главен изпълнителен директор на автомобилния доставчик Forvia, заявява: „Китай произвежда добри коли и Европа не е в състояние да спре вноса“. Перспективите за глобалното търсене на автомобили през тази година са непредвидими, допълва Колер. Ще зависи и от войната в Украйна, а при продължителен конфликт може да се получи „далеч по-мрачен“ сценарий.

Forvia е седмият по големина производител на автомобилни компоненти в света. Компанията доставя части на много китайски автомобилни производители, включително на лидера при бюджетните електромобили BYD.

 

 

fallback
  • #15
    Бай ГанЮ ( преди 1 година )
    Аз като знам какъв съм инджинерин, на доктор не ходя.
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    BYD е моята кола, всичко което искам я има, само цената оправете... няма спиране на китайските стоки. Щом са много и много ще произвеждат. След като Тесла ги почна мисля, че някоя от тези дръпнатине ще довърши великото немско автомобилопроизводство. Ако един продукт е ОК, ще се продава, та така и с ел. колите.
  • #13
    Муахаха ( преди 1 година )
    Какви са тия легенди - "Махнах немските машини,взех китайски и се родих,китаеца го измислил"Едно време беше"руснака го е измисли" Китаеца и руснака ако можеха да мислят,нямаше цял век да копират!Дори немските марки произведени в китай са в пъти по-добри от китайските копия!
  • #12
    До 8 ( преди 1 година )
    Главното нещо което ги спира и може да ги ограничи още е политиката на държавата им на "разделяй и владей", сближаване с всички диктатори мразещи запада и искащи вечна власт и все повече реални заплахи към Тайван когото искат да подчинят защото е развита, хуманна и свободна държава и не бива да "развращава" континенталните китайци нито има право да не бъде управлявана от комунисти както Путин си мисли че щом "с украинците са един народ" по негови думи значи трябва да ги подчини
  • #11
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Анонимен, не знам кво пускат по телевизията и какво правят германците... ама ние от 6 месеца за германия не сме изпратили стока и 5 цента... И не сме само ние, Прословутия клъстър за авточастите е започнал масови съкращения, няма на кого да пробутва части а ти си мисли за помията сам... гледам те нагазил си яко в нея и ти е добре ;)
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    В РуZZия по телевизията пускат пропагандни клипове как германците стоят на тъмно и студено и ядат студена супа. Както с всяка фантазия, ще си остане само по телевизията. Жалка нация, която вместо да си оправи бакиите, плаща на още по-жалки местни *** да заливат Интернет с лъжлива поммия. А българските се продават най-евтино.
  • #9
    До 5 ( преди 1 година )
    Ей го надменния горд путинофил не се безпокой незначителен е шанса Германия да стигне по спад Русия и газохранилищата им още са още 91% пълни а Китай също значително забави ръста. В Европа кюмюра има в пъти по-малко дял отколкото в Китай дори в тази ситуация със спрените от Русия газ и ток. И какви суровини добиват любимите ти *** литий внасят да преработват от Австралия (която не е фен на ККП) а редкоземните метали в моторите ги спряха в БМВ и Рено тоест не са незаменими
  • #8
    popa ot razgrad ( преди 1 година )
    единственото нещо което може да спре китайския внос е лошото качество...ако и то се подобри, краят на европейската автоиндустрия е близо (думи на Таварез, шефа на Stelantis)
  • #7
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    ***, посещавал съм десетки фабрики в БГ работещи с китайски машини... единствената разлика спрямо европейските им еквиваленти е цената. Имаше един предприемач, който се заклеваше в какво ли не, че "САМО ГЕРМАНСКООО!!!" Разкара всичко германско и сложи изцяло китайска поточна линия в последствие каза: "Ей родих се, ба*и китайката как го е измислил"... и те така със счупената китайска душа :)
  • #6
    Бай ГанЮ ( преди 1 година )
    Един китайски инженер продал душата си на дявола ....и след една седмица тя се счупила.
fallback
Последни