Обикновено, след като се сдобият с чистокръвен употребяван "баварец", щастливите собственици са изправени пред редица трудности. И тъй като много улики не са толкова лесни за намиране за онези, които наскоро са попълнили армията от фенове на BMW, тези проблеми са много разстройващи, а понякога дори депресиращи. Какви са най-често срещаните проблеми, ви разказваме сега.
Факт е, че употребяваните баварски автомобили са мечтата на мнозина българи. Затова много нашенци се стремят да ги притежават, независимо от всичко. Търсенето на запазени екземпляри, внесени от Европа, винаги е било голямо. Колите, с които "баба е ходила на църква" обаче, могат да се окажат с много неприятни изненади.
Да започнем с факта, че кросоувърите BMW X3 със стъклен покрив не издържат на сурови зими. Преди няколко години германците признаха дефекта и газаха, че при 20-градусов студ стъклото изведнъж се пука и се разпада в салона. Дефектът обаче не е масов поради което не е имало кампании за изтегляне. Въпреки това, човек трябва да бъде подготвен за това: по-добре е да изберете екземпляр без „панорама“.
Следващият сериозен „ахтунг“ е чип тунингът. Дори в Германия може да се направи не както трябва. Тук трябва внимателно да разгледате историята на конкретната кола и какъв чип е инсталиран. Основната трудност е, че ако настройките на захранващия блок се върнат в първоначалното им състояние преди момента на продажбата, никой няма да гарантира, че другите компоненти работят.
И в никакъв случай не купувайте безумно красиво BMW M2 , което има подобрения по окачването. Дори и цената да е атрактивна! То ще е бързо, но винаги ще крие риск от злополуки. Между другото, Mercedes и Audi все още нямат аналози на баварския модел, поради което този „горещ германец" e силно предпочитан от т.нар. градски рейсъри.
Онези от вас, които купуват употребявано BMW за първи път, преминавайки към премиум от евтина кола, често са разочаровани от надеждността. Мрежата е пълна с истории, че BMW-та с малък пробег, на които масово изгарят крушки, някои малки неща постоянно се чупят и грешки от компютъра изскачат непрестанно. Любопитното е, че конкурентите не са толкова капризни. Така че помислете внимателно: BMW ли да бъде?
И накрая, предупреждаваме да не купувате хибриди от Европа, базирани на кросоувърите X1, X2, X3 и X5. Наскоро 29 600 „зелени“ коли бяха изтеглени в сервиза: оказа се, че батериите им могат да съдържат отломки, които провокират късо съединение. Проблемът е, че кола, закупена по схемата "нов внос", ще трябва да бъде „лекувана“ за ваша сметка.