fallback

Шефът на Stellantis: Китайските коли са заплаха за Европа

Карлос Таварес поиска промени в търговската политика на ЕС

Изпълнителният директор на Stellantis - Карлос Таварес, определи китайските автомобили като „заплаха за Европа“. По време на изложението за потребителска електроника (CES) в Лас Вегас ръководителят на транснационалната корпорация прогнозира „ужасна битка“ с китайските автомобилни производители и поиска помощ от политиците.

Таварес посочи, че разликата в цените между европейските и китайските електрически превозни средства е значителна, а с настоящите разпоредби на ЕС традиционните марки автомобили на Стария континент няма да могат да удържан експанзията на новодошлите от Китай.

„Всичко зависи от местните политици, които трябва да помогнат на европейските производители на автомобили. В противен случай автомобилната индустрия в региона ще претърпи същата съдба като европейската соларна индустрия. Това е много мрачен сценарий и не бива да става така“, каза шефът на Stellantis.

Таварес изчислява, че заради европейския режим за регулиране емисиите от електрическите превозни средства, произведени в региона, са с около 40% по-скъпи от тези в Китай. И ако нищо не се промени, при това бързо, европейската средна класа ще премине към китайски автомобили.

Ръководителят на Stellantis вижда два начина - открита конкуренция с „китайците“, която е изпълнена с „непопулярни решения“ (съкращения на работни места и преместване на фабрики) или „реиндустриализация“ на Европа с възстановяване на загубени индустрии и вериги за доставки.

fallback
  • #32
    До долния ( преди 1 година )
    Малко неясно съм се изразил. Не сравнявам производството на тесла модел 3 в Китай и в Европа, а сравнявам производството на автомобили като технология. Самият шеф на volkswagen каза че тесла произвежда един автомобил три пъти по-бързо, отколкото те произвеждат volkswagen id3 и всеки друг автомобил. Това съчетано с евтините материали енергия и работна ръка в Китай няма как да бъде преодоляно от европейските производители, включително Стелантис. Тесла също не е Европейски производител.
  • #31
    До 28 ( преди 1 година )
    Първо Тесла 3 не се произвежда в Европа а Тесла У с 2 мотора. Второ няма как в момента да произвежда като в Китай защото нито е планирано за толкова нито е достигнало капацитета си като още е на 2 смени а китайския завод на 3. Трето цената преди данъци не е чак толкова по-висока от китайската а и нея ще я смъкнат когато сметнат за наложително както в Китай си беше наложително иначе казано Тесла У с 2 мотора в Германия е 58 хил евро с 20% ДДС а в Китай е 43 хил но с 0% ДДС до края на годината
  • #30
    До 27 ( преди 1 година )
    Всъщност това е с размери на повдигнатото Сандеро само че 8 Санта по-тясно и 3 по-високо. Ко се оплакваме в Европа като сред най-продаваните ни коли е пълноразмерен СУВ с опция за газ за под 15 хил евро :D
  • #29
    До 27 ( преди 1 година )
    (BYD X Dream е с размери 4070 мм дължина, 1570 мм височина, 1770 мм максимална ширина и 30.7 kWh батерия) Не знаех че си майтапчия :D От кога пълноразмерен СУВ е дълъг 4.1 метра и висок 1.55 м а и пробега е цели 250км с 95 коня мощност. Tова беше добър виц толкова е пълноразмерен че e по-малък от Мегана :D
  • #28
    До 25 ( преди 1 година )
    Доста бъркаш. По-евтини са не само заради по-евтината работна ръка и по-евтините компоненти. Тесла модел 3 в Китай се произвежда за три пъти по-кратко време отколкото в европейска фабрика и за да се произведе същия брой автомобили годишно са необходими три пъти по-малко фабрики и трябва да се плаща на три пъти по-малко работници. Точно затова в момента Тесла модел 3 струва в Китай 33 000 долара, а в щатите втора употреба над 50 000 долара колкото и в Европа, но като нова.
  • #27
    анонимен ( преди 1 година )
    BYD X Dream 2023 Price in China is CHN 210,000 (US$35,000)
  • #26
    До 24 ( преди 1 година )
    Къде е този пълноразмерен SUV BYD за 35К евро с всички екстри даже в Китай няма такъв. В Европа 4.9 метровия джип BYD Tang е от 72 хил евро с WLTP пробег 400 км
  • #25
    До 20 ( преди 1 година )
    Не са по-добри просто са по-евтини благодарение на развитието на LFP химията на батерии в Китай (но такава химия ползват и базовите Тесли и планират да ползват повечето марки както и корейците да произвеждат), бухането на местни въглища колкото могат без значение емисии (Европа няма толкова и да иска ***) и евтината работна ръка в сравнение със З. Европа така че даже в Европа да произвеждат пак едва ли ще излиза значително по-евтино освен ако не твърдиш че Волво е много по-евтино от Ауди..
  • #24
    анонимен ( преди 1 година )
    Европейската лакомия трябва да бъде наказана,какво ще изберте BYD suv пълноразмерен със всички екстри за 35к евро или Рено меган Е за 42k евро базов ;)
  • #23
    анонимен ( преди 1 година )
    Чета редовното психодясно във форума и си казвам "Боже, боже пусни си макари те да си прибереш будалите" Социално Китай не се харесва на всеки нормален европеец, но икономическият възход му е неудържим и китайските вътрешни проблеми и да ни се иска нямат интензитета на проблемите в Европа и САЩ. Китай отдавна е изпуснат и за това са виновни чичовците от Давос.
fallback
Последни