IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-продаваните електромобили в България за 2022

Tesla излиза на второ място при новите. При употребяваните доминира BMW

Изминалата 2022 е била най-силната година за пазара на електрически автомобили в България, с рекордни постижения и при новите, и при употребяваните. Традиционната справка на Automedia.bg в регистрите на МВР показва 1176 регистрирани нови електромобила за 12-те месеца, което е рекордните 3.5% от общия пазар на нови автомобили (в категории M1и N1). Внесените употребявани коли на ток са още 1939. Докато общо за автомобилния пазар у нас съотношението нови-употребявани през миналата година е било едно към 5.9, при електромобилите то е доста по-добро - 1 към 1.6. В галерията под статията можете да видите кои са най-продаваните нови и употребявани коли на ток в България за 2022.
     
        
Най-продаваните електромобили в България (ГАЛЕРИЯ):


  
      

 

0 от 500
  • #15
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Бастри ( преди 1 година )
    Не е точно това сметката.Нима преди това не съм имал два автомобила и те не са стрували пари.При градския автомобил , този на съпругата ми , направихме компромис , но пък ня е по - доволна от новия.От Тойота Аурис на Дачия Спринг.Този за средни разстояния е на цената на предходния.От Тойота Камри на Нисан Лииф.Така че с почти нищо не съм увеличил разходите , единствено че сме с три автомобила , запазих Камрито за дълги разстояния.
  • #14
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Слагам къщата защото 80-90% от хората в БГ живеят в блок. И нямат къде да наредят 50-60 кв м солари. И щом продаваш добави че имаш и разправията да регистрираш фирма търговец на ток със счетоводство. И ето само колите + соларите са ти 200к лв. Ако са на кредит това са ти около 2500 лв на месец вноски. Колко хора у нас могат да си го позволят? Иначе напълно сериозно ти казвам евала и аз смело вървя натам, но и аз и жена ми сме ИТ-та и можем да си го позволим. Но 90% от хората не могат за съжалени
  • #13
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Бастри ( преди 1 година )
    Отговарям.Какво значение има къщата , така и така от край време искам и живея в къща.Да дава ми предимство при солара ...За какво ми е голяма фотоволтаична станция.Информираността винаги е била в основата на успеха.То една соларна система 10 kW в периода от март до ноември, може да произведе между 70 и 120 kW на ден , енергия напълно достатъчна да си заредя автомобила.През останалото време допълвам от мрежата , но съм продал достатъчно. Соларната система ми струва 12 000 лева.
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А в момента тези 600к ще са + 20 или 30%
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Бастри, всичко това е много хубаво и евала, но я сподели колко ти са ти стрували тези 2 електромобила и соларна система способна да ги захрани? Също вероятно живееш в къща. Сподели моля те и тя колко е струвала. Защото аз сега строя мога да кажа че дори преди инфлацията читав имот в близост до голям град започваше от 50к лв. За София 50к евро. 150-200 кв къща да вдигнеш 300к лв. Соларна инсталация с батерии започва от 30к. Голям и малък BEV - 170-180к лв = 600к лв - как се изплаща това?
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Бастри ( преди 1 година )
    Сега имам 2 електромобила и един бензинов за дългите пътувания.Единият е типично градски с 260 км пробег.Другия е с 500 км пробег , достатъчно да ми обслужи дестинацията на васанционният ми имот и хобито.Разходите по тези 2 автомобила са:ТО - практически няма , сменя се филтър купе - 0 лева,Данък МПС - 0 лева.Такси за паркиране - 0 леваГориво , ток - 0 лева , соларна система , която на всичко отгоре ще ми я платят по програмата за устойчивост.Кое е по - умения сега.
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Бастри ( преди 1 година )
    До #6 , явно не си от тези хора.Защото умните хора правят друго.Я да питам , ти бензин и дизел , можеш ли да си произведеш.Една проста сметка.В моето семейство имаше два автомобила , единия изминаваше 15 000 км на година , другият 30 000 км на година.За тези 45 000 км плащах 45 000
  • #8
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Муахахаха ( преди 1 година )
    До TSLA - няма човек с акъла си който да не е намерил парите си на улицата и да даде над 60 000 евро за кола с качество като за 20 000 евро, каквито са Тесла!!! Поне веднъж се качи на такъв кърник преди да го хвалиш!!! Само по клипове и картинки не важиш!!!
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    FenIX ( преди 1 година )
    В бедната България Дачия води във всички класации. Въпреки че това е котайче ребрандира о като Дачия и е отчайва що зле.
  • #6
    2 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Умните хора с пари в момента не си купуват електромобил, а изчкават, защото след 2 години като излезнем на свободния пазар и тук киловата ще удари един паунд както е вече на публичните зарядни станции в UK.