IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как оцеляват автомобилите при -50 градуса?

Жителите на някои райони по света си имат специални трикове за предпазване от студа

Преди около 10 години броят на автомобилите по пътищата на Якутия (автономна република в Сибир) през зимата значително намаля, което е разбираемо - при такива студове запалването на кола сутрин не е лесна задача. Нещата обаче са се променили в последно време, съобщава агенция AиФ.


преносим гараж


Най-новото оръжие на местните жители са преносими гаражи, които покриват автомобила. Те са наречени „Наташи“, като не е ясно кой точно е измислил това име, но то се използва масово от хората, живеещи в Якутия.

Цената на гаража варира от 10 000 до 25 000 рубли (250-650 лева), като той се състои от няколко слоя – синтетичен зимник, наречен холофибър, пух, мамбранна тъка и бамбукови влакна. В комплекта са включени и допълните одеяла, който покриват страничните огледала и дъното на автомобила.


преносим гараж


Устойчивата защита, предлагана от „Наташа“, обаче не решава проблема напълно. За да е сигурен, че сутринта ще запали автомобила, неговият собственик (или друг шофьор) трябва по няколко пъти нощем да стартира двигателя.

Самият процес на „сваляне и поставяне“ на преносимия гараж отнема около 10 минути, след което той трябва да се сгъне и да се постави в багажника или на покрива на колата. В последно време се отчита бум на кражбите на „Наташа“ и затова на собствениците се препоръчва да напишат с незаличима боя върху него номера на автомобила. Самото превозно средство също е добре да бъде паркирано на място с видео наблюдение, като предните му гуми да застъпват преносимия гараж.

0 от 500
  • #19
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Владимир ( преди 2 години )
    Решението се казва Webasto
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Норвежец ( преди 2 години )
    В Тромсьо е пълно с електрички...Не знам какви са тия 3%... Тесла не се тачи много тук и не е заради цената,повярвайте ми...
  • #17
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Случайно минаващ ( преди 2 години )
    Добре, явно трябва да обясня по-подробно. Всички технически течности (охлаждащи течности, масла и всички видове греси) си променят вискозитета при подобни екстремни температури. Нали не мислиш, че в Теслата никъде ги няма?!? Всичко това става гъсто на каша или в най-лошият вариант - замръзва. Има достатъчно клипове в нета, където показват какво се случва с тези технически течности оставени навън при -50 до -65 градуса.
  • #16
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До#14 ( преди 2 години )
    Ти нали живееш в Якутия, и имаш контактче в така наречения техен "гараж" на улицата...с.м.е.ш.н.и.к
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Смех ( преди 2 години )
    Съберете пари за една тесла, отивам за 1 година в най-северната част на Европа и ще има ежедневни репортажи.
  • #14
    2 rate up comment 7 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Единствената грижа която изисква тесла е като се прибереш да я включиш в контакта. Само тези 10 секунди грижи вечерно време, ще ти осигуряват абсолютно всяка сутрин топъл салон и заредена на 100% батерия, която ще ти предлага почти същия пробег при магистрално шофиране, както и през лятото. Ако караш бавно пробвах че ще падне на половина защото отоплението ще идва от батерията, понеже КПД на електромобилите е изключително голямо и топлинните загуби са малки и не стигат за отопление
  • #13
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Случайно минаващ ( преди 2 години )
    На минус 50 няма техника, която да живее нормално. Дори и военната иска специално обгрижване. Ако оставиш Теслата на такава температура за 12 часа, надали след това ще можеш да влезеш и да я покараш.Дръжки замръзват, врати замръзват, стъкла замръзват, да не говорим, че няма шанс да стопли купето - особено с тези огромни стъкла. Местните даже си слагат двойни стъкла, за по-добра изолация. Колкото и да я хвалите - не е панацея. За там си трябва специално подготвен автомобил, който да се обгрижва.
  • #12
    8 rate up comment 3 rate down comment
    До 6 и 10 ( преди 2 години )
    Единствената причина в Норвегия да карат електрички е че цената им е много по ниска от тази на автомобил с ДВГ. Дори да внесеш втора ръка само регистрацията ти струва 10000 евро, нещо което не плащаш ако колата е електрическа, няма да коментирам държавните бонуси при покупка на автомобил, в началото имаше дори случаи в които чисто нови Тесли излизаха без пари, защото държавния бонус е по-голям от цената на автомобила. Ако направят същото и в останалия свят, всички ще сме с електрички
  • #11
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    То хамериканците как мрънкат че при -10 на сутринта 10% от заряда е отишъл за подгяване на батерията,не знам при -50 теслата дали сутрин въобще ще има някакав ток за движение ;)
  • #10
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Е в Якутия нямат пари за тесла,едни стари хондички и тойотки карат,едно подгяване на гаража с мощни вентилаторни печки за 30 мин и потеглят ;)